Bursa / Gölyazı köyü

 Bursa Uluabat gölü içinde olan bir köydür arkadaşlar.Bursa 35 km ( Bursa-İzmir istikametinde sol tarafta kalmaktadır ) Bu fotoğraf sular yüksek iken çekilmiştir. Sular çekildiğinde köprünün altından araçlar köye geçiş yapabiliyor ve sizde ada kenarından köyü dolaşabiliyorsunuz. Köyün geçim kaynağı tatlı su balıkları ve incirdir.Yazın ve bahar mevsimlerinde çok uğrak yerdir.Tesisleşme sıfırdır. Bursa Büyükşehir Belediyesinin uğramadığı bir yerdir. Ne bir yatırım vardır nede yönelme.. Sadece lafta kalan projelerle devam eden çalışmalar vardır. Köy %90 eski yapılardan oluşmaktadır ( aradada olsa yeni tipsiz yapılar vardır) Foto çekimleri için İstanbul Ankara vb illerden gelenler çok olur. Gün batımı çok güzeldir. Bu mevsim tam gidilecek zamanıdır. Leyleklerin yuvaları sıkça görülen diğer güzelliğidir. Kayık gezileri köyün yerlisi teyzeler tarafından yapılmaktadır.Az önce dediğim gibi el atılmamış yüzlerce güzellikten biridir Bursamız için..Cumartesi ve özellikle pazar günü gözleme , çiğ börek yapılır teyzeler tarafından. Güzel bir ortamda gün geçirebilirsiniz !!

Lise Not Ortalaması Hesaplama, Not Ortalaması Nasıl Hesaplanır?

Lise Not Ortalaması Hesaplama, Not Ortalaması Nasıl Hesaplanır?,Not Ortalaması hesaplama,Not Ortalaması, Takdir hesaplama, 2014 Not Ortalaması, Lise teşekkür hesaplama, sınıfı geçiyor muyum? 3 zayıfla sınıfı geçebilir miyim? Lisede kaç zayıf alan kalıyor? Lisede 3 zayıf geçiyor mu? Ortalama tutarsa sınıf geçilir mi? Ortalamayı tutturdum ama 3 zayıfım var, Ortalamayı tutturdum ama 4 zayıfım var geçer miyim? Zayıfı alan teşekkür alabilir mi? Zayıfım var teşekkür alabiliyor muyum?

TEŞEKKÜR - TAKDİR HESAPLAMA
- Ne kadar dersiniz varsa hepsinin puan ortalamasını ve haftalık ders saat sayısını mutlaka yazınız.
- Yeni sisteme göre puan olarak ortalamalarınızı yazınız. (65 veya 78.42 gibi)
- Sayıların ondalıklı kısmını ayırmak için nokta kullanınız.
- Not girişi yapmadığınız boş kısımlar hesaplamaya dahil edilmez.
- Rehberlik dersini hesaplamaya dahil etmeyiniz.
- Belge alabilmeniz için hiç zayıf dersiniz olmaması gerekir. (50.00 puandan aşağı bir puan olmamalıdır)



DERS NOTU ORTALAMALARI HAFTALIK DERS SAATLERİ
Ders 1 Ortalama: Ders Saati:
Ders 2 Ortalama: Ders Saati:
Ders 3 Ortalama: Ders Saati:
Ders 4 Ortalama: Ders Saati:
Ders 5 Ortalama: Ders Saati:
Ders 6 Ortalama: Ders Saati:
Ders 7 Ortalama: Ders Saati:
Ders 8 Ortalama: Ders Saati:
Ders 9 Ortalama: Ders Saati:
Ders 10 Ortalama: Ders Saati:
Ders 11 Ortalama: Ders Saati:
Ders 12 Ortalama: Ders Saati:
Ders 13 Ortalama: Ders Saati:
Ders 14 Ortalama: Ders Saati:
Ders 15 Ortalama: Ders Saati:
Ders 16 Ortalama: Ders Saati:
Ders 17 Ortalama: Ders Saati:
Ders 18 Ortalama: Ders Saati:
Ders 19 Ortalama: Ders Saati:
Ders 20 Ortalama: Ders Saati:

 

ORTALAMANIZ:

Ortalamanız 70.00 puan ve üzeri ise TEŞEKKÜR - 85.00 puan ve üzeri
 ise TAKDİR belgesi alırsınız.
Not ortalaması (Takdir ve teşekkür hesaplanma) formülü: Her okulun dersleri
ve ders saatleri farklıolduğundan ağırlıklı notu ve not ortalamasını formül mantığı ile
anlatmayı uygun gördük. Buna göre notortalamamız şöyle hesaplanır:

İlk önce her dersin ortalaması alınarak o dersin haftalık ders saati sayısı ile çarpılır.
Daha sonra çarpımsonuçları toplanarak genel toplam alınır. En son olarak bu genel
toplam derslerin haftalık ders saatitoplamına bölünür. Sonuç dönem sonu not ortalamasıdır.

Çocukların Bilgisayar Kullanmasının Yararları ve Zararları

Çocukların Bilgisayar Kullanmasının Yararları
Bilgisayar; çocukların yaşadıkları deneyimlerini yönlendirmelerine, hızlarını ayarlamalarına ve kendilerini rahat hissettikleri zorluk derecesini seçmelerine yardımcı olur.
Çocukların bilgi toplarken çeşitli becerilerini (okuma, yazma, seçme, sınıflandırma vb.) kullanmalarını sağlar.
Bilgisayar çocuklar için çok etkileyici ve ilgi çekici olduğundan; tüm ilgilerini toplamalarını ve konsantre olmalarını sağlayabilir.
Çocuklar, bilgisayar konusunda bilgileri arttıkça, teknolojiye karşı daha olumlu bir tutum geliştireceklerdir. Bu da onların gelecek yaşamlarında önemli bir rol oynayacaktır.
İyi eğitim yazılımları; çocukların temel becerilerini -okuma, yazma gibi- geliştirmelerine yardımcı olmanın yanı sıra, daha üst düzeyde neden-sonuç ilişkisini anlamalarında, üst düzey problem çözme, yaratıcı düşünme gibi becerilerini geliştirmelerinde de etkili olabilir.
Bilgisayarlar özel durumu olan çocuklar için de yararlar sağlamaktadır. Bilgisayarların duyma, konuşma, motor gelişimi konularında sorunları olan çocuklar için oldukça yararlı olduğu gözlenmiştir. Bu tür çocuklar özellikle bilgisayarların; ihtiyaca göre hızının ve fonksiyonlarının ayarlanabilmesi, öğrenmesini bekleme konusunda sabırlı olması özelliklerinden yararlanırlar. Bilgisayarlar, bu tür çocukların kendilerine olan güven ve saygılarını geliştirir ve gerçek dünya ile bütünleşmelerini kolaylaştırır.
Çocukların Bilgisayar Kullanmasının Zararları
Bilgisayarların yetişkinler kadar, çocuklar üzerinde de etkileyici, kendine bağlayıcı bir etkisi vardır. Zaman zaman çocuklarımızın bilgisayar karşısında büyülenmiş gibi saatlerce durduklarını farkederiz. Bu gücün etkisini tam olarak bilemediğimiz için, bu sürede çocuğu gözlemek ve denetlemek gerekir. Aşağıda bilgisayardan kaynaklanabilecek bazı olumsuz durumlar verilmiştir:
Eğer bilgisayardaki yazılım programı (software) çocuğun yaşına uygun değilse, çocukları hayal kırıklığına uğratabilir ve bilgisayarın başarısızlıkla özdeşleşmesine yol açabilir.Yaşına uygun olmayan yazılım programlarını kullanan çocuklarda; şiddet kullanma, kaba bir dil kullanma, izlediği hızlı grafik ve animasyonlardan dolayı aşırı hareketlilik gibi etkiler görülebilir.
Uzun süreli bilgisayar kullanmak çocuklarda fiziksel problemlere yol açabilir. Bu problemlerin başında; göz rahatsızlıkları, radyasyonun olumsuz etkileri, duruşta ve iskelet yapısında bozukluklar gelmektedir.
Özetle, bilgisayar ve internet kullanımının olumsuz etkilerini yok etmek için, ebeveynlerin yakın denetimi ve kontrollü yönlendirmesinin şart olduğu söylenebilir.
Çocukların Hayatında Bilgisayarların Yeri Ne Olmalıdır?
Bilgisayarların birçok yararları olduğu ve ebeveynler tarafından kullanımının denetlendiği düşünülürse, bu teknolojinin çocukların gelişiminde olumlu bir etkisi olduğu söylenebilir. Ancak bilgisayarların, çocuğun ihtiyaç duyacağı tüm deneyimleri sağlayamayacağı, aşırı kullanımı durumunda çocuğu sosyallikten uzaklaştırıp çevreden koparabileceği unutulmamalıdır.
“Bilgisayarın; resim, kum, su, kitap, yazma materyalleri gibi çocukluk döneminin vazgeçilmez materyallerinin sadece destekçisi” olduğu daima akılda tutulmalıdır. Başka bir deyişle, bilgisayar okuma, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek için bir araçtır. Kum, yap boz ve boyama kalemleri ile yaşanan somut deneyimlere, bilgisayar değişik bir boyut katar. Yine de çocuğun bu deneyimleri akran ve arkadaşlarıyla yaşamasının önemi unutulmamalıdır.
Gözlemlere göre çocuklar diğer oyunlar ve bilgisayar ile geçirecekleri zamanı anlık ilgilerine göre ayarlamaktadırlar. Küçük çocuklar genellikle bilgisayarın karşısında 15 dakikadan fazla oturmamakta, günde birkaç kezden fazla bu aktiviteleri Bu bilgilere dayanarak bilgisayarın akılcı bir biçimde kullanıldığı zaman çocuklar için yararlı olabileceği söylenebilir. Çocukları bilgisayar başındayken onlara yol gösteren, yardımcı olan veliler çocuklarının güvende olduğundan emin olabilirler.

Çok bilgisayar oynamanın zararları nelerdir ?

Çocuklar ders ve okul dışında uzun süre bilgisayar oynamaları durumunda bilgisayarın zararları konusunu inceleyerek korunmasına yardımcı olabilirsiniz.
Bilgisayarın zararları ve korunma yolları:
Diğer insanlar ile iletişime geçmeden saatlerde bilgisayar başında duran, saatlerce oyun oynama veya internete girme gibi davanışlar içinde olan asosyal kişilere bilgisayar bağımlısı denir.
1. Bilgisayar bağımlılığının etkileri sonucunda: Uyku düzensizliği, iş yerindeki başarı ve performansın düşmesi, randevulara gecikme, sosyal ilişkilerin zayıflaması, kaygı, tek başına vakit geçirme eğiliminin artması, aile ilişkilerinde bozulma vb. sorunlar tespit edilmiştir.
2. Fiziksel olarak: Disk kayması, Boyun fıtığı, Bel fıtığı, Bilek, diz ve dirsek kireçlenmesi, Omuz ve boyun tutulması, baş, boyun ve sırt ağrıları, yorgunluk, sinirlilik ve göz yorgunluğu görülmektedir.
3. Bilgisayar ekranları genç insanların gözünde perde oluşmasına yol açar; yani, gözün zamanından önce yaşlanmasını sağlar.
4. Bilgisayar ekranı yüz derisinde döküntülere neden olmaktadır.
5. Bilgisayar ekranlarına maruz kalan kişilerde genel olarak bazı kanser türlerine neden olabileceği görülmüştür.
6. Boyun kaslarında tutulma: Belli bir duruşta uzun süre kalmakla boyun kasları kasılır.
7. El Bileği Sendromu: Klavyeyi ve fareyi kullanırken yapılan küçük hareketlerde el bileğinden geçen median sinir sıkışır, yapısı bozulur ve işlevini yapamaz. Elde uyuşukluk ve ağrı, baş parmak hareketlerinde el sıkma gücünde azalma gözlenir
8. Uyku saatleri azalır: Televizyon uyutur, internet kişilerin aktif katkısına ve ilgisine bağlı olduğundan uyanık tutar.

Bilgisayarın Zararları Nelerdir? (Zararlı Alışkanlıklar)

Bilgisayarın zararları ve korunma yolları:
Diğer insanlar ile iletişime geçmeden saatlerde bilgisayar başında duran, saatlerce oyun oynama veya internete girme gibi davanışlar içinde olan asosyal kişilere bilgisayar bağımlısı denir.
1. Bilgisayar bağımlılığının etkileri sonucunda: Uyku düzensizliği, iş yerindeki başarı ve performansın düşmesi, randevulara gecikme, sosyal ilişkilerin zayıflaması, kaygı, tek başına vakit geçirme eğiliminin artması, aile ilişkilerinde bozulma vb. sorunlar tespit edilmiştir.
2. Fiziksel olarak: Disk kayması, Boyun fıtığı, Bel fıtığı, Bilek, diz ve dirsek kireçlenmesi, Omuz ve boyun tutulması, baş, boyun ve sırt ağrıları, yorgunluk, sinirlilik ve göz yorgunluğu görülmektedir.
3. Bilgisayar ekranları genç insanların gözünde perde oluşmasına yol açar; yani, gözün zamanından önce yaşlanmasını sağlar.
4. Bilgisayar ekranı yüz derisinde döküntülere neden olmaktadır.
5. Bilgisayar ekranlarına maruz kalan kişilerde genel olarak bazı kanser türlerine neden olabileceği görülmüştür.
6. Boyun kaslarında tutulma: Belli bir duruşta uzun süre kalmakla boyun kasları kasılır.
7. El Bileği Sendromu: Klavyeyi ve fareyi kullanırken yapılan küçük hareketlerde el bileğinden geçen median sinir sıkışır, yapısı bozulur ve işlevini yapamaz. Elde uyuşukluk ve ağrı, baş parmak hareketlerinde el sıkma gücünde azalma gözlenir
8. Uyku saatleri azalır: Televizyon uyutur, internet kişilerin aktif katkısına ve ilgisine bağlı olduğundan uyanık tutar.

Terleme Nedir ? Ne Zaman Terleriz ?

Normal şartlarda vücut ısımız bir denge halindedir – yani vücudun ürettiği ısı ile vücuttan yayılan ısı birbirine denktir. Bununla birlikte, vücut daha yüksek miktarda ısı ürettiğinde bu denge bozulur ve vücut çok sıcak hale gelir. Bu ısı dengesini yeniden oluşturabilmek için vücudun dışarıya verdiği ısıyı artırması gerekir; bu da terlemeyle sonuçlanır. Nefes almak ne kadar normalse, vücudun terlemesi de o kadar normaldir. Her ne kadar "Ben terlemem" diye düşünenler olsa da az ya da çok hepimiz terleriz.

Yumurtalı Sandviç Nasıl Yapılır ?

Malzemeler
•    4 adet yumurta
•    1 Yemek kaşığı mayonez
•    6 küçük salatalık turşusu
•    1 adet kırmızı biber
•    Kırmızı pulbiber
•    2 adet sandviç ekmeği
•    Tuz
Yapılışı 
1.    Yumurtaları katı halde haşlayın ve soğuduktan sonra küçük küçük doğrayın.
2.    Turşuyu ve biberi küp şeklinde doğrayıp yumurtaya ekleyin. 
3.    Tuz, pul biber ve mayonezi ilave ederek hepsini karıştırıp sandviç ekmeğinin arasına yumurtalı karışımdan koyarak servis yapın.

Kopya Çekme Yöntemleri Nelerdir ?


kopya çekme yöntemi kolay güvenilir basit yakalanma riski çok düşük.

dokunmatik cep telefonu alın. telefonunuzla ders kitabındaki konuların fotografını çekin. sonra kalem kutunun içine yerleştirin

sınavda kalem kutunun içinde olan cep telefonunu hoca imkanı yok göremicektir. tabi sizde dikkat edin. çaktırmayın. herneyse

ceptelefonunuz kalem kutunun içinde kalem kutuyu aralayın. açık bırakın sonrada sınavda telefondan bakıp yazın  bukadar basit.

hem istediniz kadar konu yükleye bilirsiniz. telefon en iyisi . yöntem basit.

Kekemelik nasıl düzelir ?

KEKEMELİK
Tanımı: Çok sık rastlanan bir konuşma bozukluğudur.
Nedenleri: Gırtlak çevresi kaslarının uyumlu çalışmaması neden olur. Kekemelik çocukluk döneminde olduğu gibi yetiş­kinlikte ya da daha ileri yaşlarda da belirebilir. Fizyolojik ola­bildiği gibi psikolojik olarak da otaya çıkabilir. Kekemelikle birlikte, solaklığın, bir ailenin çeşitli bireylerinde görülebilmesi; asıl nedenin beynin üstün olan yanküresinin tam olmayan haki­miyetinden doğduğuna işaret etmektedir.
Fizyolojik tip kekemelikte, konuşma ve soluk alma egzersizleriyle birlikte varsa kekemelikten ötürü belirebilen psikolo­jik sorunlann uzmanlar tarafından bertaraf edilmesine çalışılma­lıdır. İleri yaşlarda ortaya çıkan psikolojik kekemeliğin tedavisi ise, asıl endişe durumunun giderilmesiyle mümkündür.
Öneriler: Bir litre suyun içine ince kıyılmış bir avuç ısırgan otu katılıp kaynatılmasının ardından, süzülerek elde edilen po­sası, bir tülbentin arasına konularak enseye kompres yapılır.
* İki avuç ince kıyılmış taze binbirdelik otu çiçeği bir şişenin boğazına kadar doldurulur ve üzerine ağzına kadar saf ispirto ek­lenerek, ağzı sıkıca kapatıldıktan sonra şişe iki hafta boyunca gü­neş görebileceği veya sıcak bir yerde bekletilir. Günde bir yemek kaşığı suyun içine 10-15 damla damlatılarak kullanılır.
* Bir havanın içine birer tatlı kaşığı kuru papatya ile nane katılıp iyice dövüldükten sonra bir çay fincanı süzme balın içine katılıp macun haline getirilir ve bir tatlı kaşığı ağzın içine alına­rak yutulmadan elden geldiğince dil ile ağız içinde çevrilir.
* İki avuç ince kıyılmış güneş altında toplanmış ve taze binbirdelik otu çiçeği bir şişenin boğazına kadar doldurulur ve üzerine ağzına kadar saf zeytinyağı eklenerek, ağzı sıkıca kapa­tıldıktan sonra şişe 2-3 hafta boyunca güneş görebileceği veya sıcak bir yerde bekletilir. 
Bu müddet sonunda şişenin içindeki yağ kırmızı bir renk aldıktan sonra temiz bir şişenin içine posasıda sıkılmak şartıyla bir tülbent yardımıyla süzülür. Bu yağ ile günde bir defa dıştan gırtlak çevresine masaj yapılır.
* Bir çay fincanı kaynar suyun içine bir çay kaşığı ince kıyıl­mış kedi otu katılıp demlenmesi için kısa bir süre beklendikten sonra süzülerek günde iki kez, sabah ve akşam olmak üzere içilir.
* Bir su bardağı kaynarsuyun içine havanda dövülerek toz haline getirilmiş olan bir çay kaşığı hardal tohumu ile bir çay kaşığı kekik katılıp, ılıması beklendikten sonra gargara yapıla­rak kullanılır. Bu işlem sabah ve akşam tekrar edilerek yapılır.
Çocuklarda Kekemelik
iki tür kekemelik vardır ve çok kere ikisi birlikte görülür. Bir tür kekemelikte, bir hece tümceye başlamadan önce veya tümce içinde çırpıntılı biçimde tekrarla­nır; öteki tür bozuklukta ise sözcüklerin düzgün söylenişini geçici olarak engel­leyen kas tutukluğu görülür. 
Kekemelik konuşmanın gittikçe daha karmaşık bir durum aldığı zamanda, yani üc vaşına doğru ortaya çıkabilir.
Başlangıçta bu durumdan endişe duy­maya gerek yoktur.
Kekemeler genellikle heyecanlı, ürkek kişilerdir. Çok büyük bir heyecan, ana baba veya kardeşleriyle olan bir geçim­sizlik, gergin bir aile havası, yeni bir çevreye uyma zorunluğu (örneğin, ruh­sal yönden hazır olmadığı bir devrede kreşe verilmesi) terkedilme ya da suçlu­luk duygusu yaratır. 
Bu da kimi zaman kekemeliğe veya eskiden var olan hafif bir kusurun ağırlaşmasına yol açar. Kekemelik eğitimdeki bir yanlışlığın so­nucu da olabilir. Ana baba, kendiliğin­den kaybolabilecek hafif bir kusuru ıs­rarla düzeltmeye çalışarak bu konuda bir kompleks doğmasına ve kusurun yer­leşmesine sebep olabilirler. 
Aile birey­lerinden biri kekeliyorsa çocuktaki ku­sur taklitle veya kalıtımla ilgilidir. Ha­reket sisteminin gelişmesindeki gecik­me, el kol hareketlerindeki uyumsuzluk ve kimi zaman solaklığın zorla gideril­meye çalışılması da kekemeliğe yol aça­bilir. 
Genellikle, çocuğu etkileyen ger­ginlik, heyecan, sıkıntı nedenlerini orta­dan kaldırmak ve kusuru aşırı zorlama­larla düzeltmeye çalışmamak en iyisidir. Tedavi için en uygun yöntemi ancak, çocuğun yaşını ve kusurun derecesini göz önünde tutacak bir uzman saptaya­bilir. 
Ağır durumlarda bir sinir hastalık­ları uzmanının veya ruhbilimcinin yar­dımı zorunludur.

Voleybol Kuralları Nelerdir ? Voleybol Nasıl Oynanır ?

  • Voleybol topunun çevresi 65cm, ağırlığı da 260-280 gr olmalıdır.
  • Hem açık, hem kapalı alanlarda oynanabilen voleybolda, 9×18 m boyutlu saha enine bir çizgiyle ikiye ayrılır ve takımlar, her sette değişerek bu yarı alanları kullanırlar.
  • Oyun sırasında oyuncular, bu orta çizginin öbür yanına (rakip alana) basamazlar.
  • Orta çizginin tam üzerinde gergin bir ağ bulunur. Resmi maçlarda bu ağın yüksekliği erkeklerde 243cm, bayanlarda 224cm’dir.
  • Gençler ve daha alçak bir ağla oynaması gerekenler için ağ yüksekliği ayarlanabilir.
  • Her iki yarı alanın arka çizgilerinin sağdaki üçte birlik bölümünün gerisinde kalan bölge, servis alanıdır.
  • Servis bu alndan ya da gerisinden atılmalıdır. Kapalı salonlarda tavan yüksekliği en az 7,8m olmalıdır. Resmi karşılaşmalarda takımlar altışar oyuncudan oluşur.
  • Oyuncularda üçü ağa yakın ön alandadır. Öteki üç oyuncu ise arka alanda savunma görevindedirler.
  • Oyun, servis atan takımın sağ arka oyuncusunun servis atışıyla başlar.
  • Servis, topa el içi, yumruk ya da kolla vurularak atılabilir.
  • Rakip takım, ağın üstünden geçerek kendi sahalarına gelen bu topu, en çok üç vuruşta geri göndermek zorundadır.
  • Top oyundayken, oyuncular topu tutmamalı, topa üst üste iki kez vurmamalı ve rakip alana basmamalıdır.
  • Ayrıca topun yere değmemesi ve oyuncuların vücutlarının kalçadan aşağı bölümleriyle topa dokunmaması gerekmektedir.
  • Oyun, toplam beş set üzerinden oynanır. On beş sayıya ilk ulaşan takım, seti kazanır.
  • Bir takım, üç set kazandığında, oyun bitmiş olur.

  • Yazın Nerede Çalışabilirim ? Yazın Nerede Çalışılır ?

    Yaz ayları bir çok öğrenci için çalışma anlamına da gelebiliyor. Okulların tatile girmesiyle beraber iyice kalabalıklaşan büyükşehir ve tatil bölgelerinde öğrencilere iş imkanıda açılmakta. Özellikle tatil bölgelerindei oteli butik tarzında çalışma imkanı oldukça fazla oluyor. İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde genellikle erkekler Garsonluk,Konfeksiyon,Araba tamircisi gibi yerlerde çalışmaktadır. Yazın özellikle erkekler için bayanlara oranla iş olanağı şahsımca daha fazladır. Özellikle mağaza tarzı yerlerin camların da ''bayan çalışma arkadaşları arıyoruz'' afişleri asılı oluyor...

    Evde Domates Nasıl Yetiştirilir ?

    Saksıda Domates Nasıl Yetiştirilir?

    Saksıda domates yetiştirme, aslında düşünüldüğü kadar zahmetli bir iş değildir. Organik özellikleri olan doğru toprak, yeterli büyüklükte bir saksı ve bitkinin bol güneş alacağı bir yer, sağlıklı domates yetiştirme için yeterli olacaktır. Düzenli olarak güneş alması gereken bu bitki, yeterli ilgiyle bakıldığında harika sonuçlar verecektir. Domates yetiştirmenin bu denli kolay olması, insanların daha sağlıklı beslenmesi adına büyük bir avantaj sağlayacaktır. Yapmanız gereken tek şey, basit birkaç kuralı uygulamak olacaktır.

    Domates Fidesi Ne Zaman, Nasıl Dikilir ?

     Fide dikilirken dikkat edilmesi gereken noktalar ekim zamanı ve fidenin boyudur. Boy itibarıyla fide yaklaşık 30 santimetre boyunda olmalıdır. Bunun yanında domates fidesi dikimzamanı bölgeden bölgeye de değişebilmektedir. Bunda en önemli nokta güneşlenme süresidir. Çünkü domates bitkisi güneşi çok sevmektedir.
    Güneşlenme süresi ve sıcaklık bakımından en elverişli yerler Ege ve Akdeniz’dir. Buralarda nisan aynının sonlarına doğru domates fidesi dikimi yapılabilir. Kuzeye doğru çıkıldığında sıcaklıklar da düşeceğinden ekim süresi ötelenmektedir. Bu nedenle Marmara Bölgesi’nde mayıs ayının birinci ve ikinci haftalarında dikim yapılması en uygun olanıdır.
    Aynı şekilde doğuya gidildikçe de yükseklik artmaktadır. Tabii yükseklik artışı dolayısıyla da sıcaklıklarda da düşme yaşanmaktadır. Bu durumda İç Anadolu ve Doğu Anadolu bölgelerinde ekim ancak mayıs ayının son haftası başlayabilmektedir.
    Şayet fide değil tohum ekimi yapılacaksa, çok daha erken dönemde işlemler yapılmalıdır. Ancak sıcaklığın en az 13 derece olduğu yerlerde tohum elverişli olmaktadır. Bu sayede tohumdan fide yetiştirilebilmektedir.

    İstanbul'da deprem oldu SON DAKİKA HABERLERİ

    SON DAKİKA İstanbul'da deprem oldu

    SON DAKIKA - Deprem 6.7 şiddetinde, Gökçeada açıkları.

    Son Dakika] İstanbul'da da uzun süre hissedilen bir deprem meydana geldi.

    Marmara Bölgesi'ndeki illerden hissedilen, güçlü 20-25 sn kadar süren bir deprem oldu.

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 189 Cevabı (GİZEM Yayınları)

    GİZEM YAYINLARI cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf alıntıdır)

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 189 Cevabı (GİZEM  Yayınları)


    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 188 Cevabı (GİZEM Yayınları)

    GİZEM YAYINLARI cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf alıntıdır)

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 188 Cevabı (GİZEM  Yayınları)


    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 187 Cevabı (GİZEM Yayınları)

    GİZEM YAYINLARI cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf alıntıdır)

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 187 Cevabı (GİZEM  Yayınları)


    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 186 Cevabı (GİZEM Yayınları)

    GİZEM YAYINLARI cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf alıntıdır)

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 186 Cevabı (GİZEM  Yayınları)





    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 185 Cevabı (GİZEM Yayınları)

    GİZEM YAYINLARI cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf alıntıdır)

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 185 Cevabı (GİZEM  Yayınları)


    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 184 Cevabı (GİZEM Yayınları)

    GİZEM YAYINLARI cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf alıntıdır)

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 184 Cevabı (GİZEM  Yayınları)


    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 183 Cevabı (GİZEM Yayınları)

    GİZEM YAYINLARI cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf alıntıdır)

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 183 Cevabı (GİZEM  Yayınları)


    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 182 Cevabı (GİZEM Yayınları)

    GİZEM YAYINLARI cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf alıntıdır)

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 182 Cevabı (GİZEM  Yayınları)




    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 181 Cevabı (GİZEM Yayınları)

    GİZEM YAYINLARI cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı (GİZEM Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf alıntıdır)

    7.Sınıf Türkçe Çalışma Kitabı Sayfa 181 Cevabı (GİZEM  Yayınları)




    6.Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Sayfa 180 Cevabı (Pasifik Yayınları)

    6.Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı (Pasifik Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz.  6.Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı (Pasifik Yayınları)  aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz.
     
     6.Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı (Pasifik Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.(Fotoğraf Alıntıdır)

    6.Sınıf Fen ve Teknoloji Çalışma Kitabı Sayfa 180 
    Cevabı (Pasifik Yayınları)