Rusya ordusunun sırrı çözüldü!



Rusya'nın düşmanı yanıltmak ve ordusunu daha güçlü göstermek için şişme silahlar kullandığı belirtildi.

Asıllarına tıpatıp benzeyen şişme tanklar ya da radar sistemleri, kolayca taşınabilmenin yanısıra, maliyet açısından da çekici geliyor.

Can simidi gibi şişirilen silahları stratejik noktalara tuzak olarak yerleştiren Rus ordusunun bu şekilde düşmanı kandırmayı hedeflediği bildiriliyor.

Askerler tarafından şişirilen silahlar arasında tank, S-300 roket atar, kamyon ve roketler yer alıyor.

Şişme silahlar MIG jetleri ve radar istasyonlarına değin uzanan çok geniş bir yelpazeyi de kapsıyor.

Rusya'nın şişme silahlarının dünyadaki en sofistike askeri tuzaklardan biri olduğu bildiriliyor.

Kolay taşınabilmesi için çok hafif bir maddeden imal edilen Rusya'nın şişme silahları, düşman radarlarını ve termal kameraları kandırma özelliğine de sahip.

Şişme silahlar, eskiden balon imal eden bir fabrikada üretiliyor.

Topbaş: En ciddi yatırımı ulaşıma yaptık



Saraçhane'deki belediye binasında, bu yıl 32. düzenlenecek olan ''Kıtalararası Avrasya Maratonu''na ilişkin basın toplantısının ardından soruları yanıtlayan Topbaş, bir gazetecinin ''tercih edilebilir özel otobüs yolu'' uygulamasına ilişkin sorusu üzerine, şehirlerde toplu taşıma araçları ne kadar çok tercih ediliyorsa, ne kadar kullanılıyorsa şehrin o kadar medeni olacağını söyledi.

Topbaş, ''Biz bütçemizin yüzde 55'ini ulaşıma harcadık ve yatırım yaptık. 6 yılı aşkın süre içerisinde ulaşıma yaptığımız yatırım 16.3 milyar TL. Bu çok ciddi bir yatırım'' diyerek kendilerine ulaşımla ilgili gelen her türlü bilgiyi değerlendirdiklerini belirtti.

Her alanda, denizde, karada ve raylı sistemlerde, İstanbul'da ciddi bir gelişme süreci yaşadıklarını ifade eden Topbaş, ''Tabii daha fazlasını bu şehir hak ediyor. Ancak bir şey var ki çalışır sistemi de doğru kullanmak lazım. Ne kadar yatırım yaparsanız yapın, mevcut sistem doğru kullanılmıyorsa yatırımlar bir şey ifade etmez'' diye konuştu.

-''BİZİM İNSANIMIZA ÇİN SETTİ BİLE ENGEL OLAMAMIŞ''-

Kadir Topbaş, şehirlerin de disiplin kuralları olduğunu ve yaşayanların bu kurallara uyduğu sürece şehrin medeniyeti hissettirebildiğine dikkati çekerek, şunları söyledi:

''Yol şeritlerinin bariyerlerle ayrılması yerine, değişik şekilde işaretlenmesi ve kullanıma açılması, bu şeritlerin sadece toplu taşıma araçlarınca kullanılması ve zorunlu olmadıkça diğer araçların buraya girmemesini sistem olarak koymak gerekiyor. Çünkü doğru olan bu. Tabii ayrıştırılmış hakların bireysel olarak işgal edilmemesi, saygı gösterilmesidir. Ama maalesef biz bazı yerlerde bariyer yapmak zorunda kalıyoruz. Ve bunu da esasında doğru görmüyoruz. Ama maalesef bizim insanımıza Çin Setti bile engel olamamış. Bu kadar ilkel bir biçimde bariyerlerin olması bizim de hoşumuza gitmiyor. O alana bir sarı çizgi dahi çektiğinizde o geçilmez hissini insanımıza hissettirmesi lazım. Bu da adım adım oluşacak düzenlemeler.''

-''DAHA HIZLI VE KONFORLU ULAŞIM İÇİN ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR''-

Kendilerinin şehirde giderek toplu taşıma araçlarının kullanılmasını istediklerini ifade eden Topbaş, bu durumun da son gelen verilere göre arttığını bildirdi.

''Daha hızlı, konforlu ulaşım sağlamak adına çalışmalarımız devam ediyor. Otobüs sayısını arttırmak için çok ciddi çalışmalarımız var'' diyen Topbaş, otobüs sayısının yeterli olmadığını belirtti.

''İstanbul'un su birikintisi haritası çıkarılıyor. Bu projeden beklenilenler nelerdir?'' şeklindeki soru üzerine Topbaş, sahil yolları başta olmak üzere, yağışlı günlerde şehirde su birikintilerinin olduğuna işaret ederek, ''Denizin bu kadar yakın bir mesafede olduğu bir şehirde bu su birikintilerini anlamak mümkün değil'' dedi.

Topbaş, yağışlı havalarda nerede su birikintisinin olduğunu şuan tespit edilemediğini dile getirerek, şunları kaydetti:

''Ancak bu işin başındaki yetkililerden 'kameralarla, şehrin su birikintisi haritasını çıkarın, görün tespit edin ve buralarda bir çalışma yapın. Yani suların bu noktalara bir daha birikmemesi adına buralarda bir çalışma yapın' dedim. İskandinav ülkelerinde ciddi yağış olur ama su birikintisi olmaz. Yol meyilleri ona göre düzenlenmiştir. O bir teknik hesaptır. Düzenlemeyi yaparsanız, su birikintisi azalır. Bu ciddi bir problem. Çok yoğun su birikintisi olma olasılığı olan yerlerde, su, alttan açılacak bir tünel kanalla denize deşarj edilebilir. Artık bu şehrin su birikintisi görmeyeceği bir çalışma istedim ve çalışma devam edecek.''

Kızıl çamurda tehlike çanları



Macaristan, çevre felaketinin faturasını sızıntının kaynağı alüminyum fabrikasına kesti. Fabrikanın yöneticisi gözaltına alındı. Macar hükümeti, fabrikayı devlet yönetimine aldı.

Macaristan, bir yandan da yeni sızıntı ihtimaline karşı önlem alıyor. Çatlakların bulunduğu bir başka setin her an çökebileceği belirtiliyor.

Çevredeki yerleşim birimleri boşaltılırken sızıntı olabilecek noktaya koruma duvarları inşa ediliyor.

Esnaf istemedi, 'dönüşüm projesi' iptal



Merkez Sanayi, Modern Sanayi ve Eskişehir Sanayi Alanları'nı kapsayan ve esnafa daha cazip çalışma şartları ve yeni iş imkânları sağlaması amacıyla hayata geçirilmek istenen Dört Yol Sanayi Bölgesi Kentsel Dönüşüm Projesi, esnafın istememesi üzerine iptal edildi.

Sakarya Büyükşehir Belediyesi Meclisi'nin Ekim ayı olağan toplantısında gündemin 56 maddesi olan Dörtyol Sanayi Bölgesi Kentsel Dönüşüm Projesi sınırları görüşüldü. Alınan kararlar gereği daha önce Kentsel Dönüşüm'ün belirlendiği sınırlar, bugün yapılan meclis toplantısında meclis üyeleri tarafından iptal edildi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu, başından beri esnafın onay vermesi durumunda projeyi hayata geçireceklerini söylediklerini anımsatarak, "Gelinen noktada esnaf projeye onay vermemiştir. Elbette esnafımızın bunu kabul etmeme hakkı vardır. Bu zamana kadar yapılanlar doğruydu, şuanda yapılan da doğrudur. Esnafımızın verdiği karara uymak durumundayız. Fakat bundan sonra yine esnafımızın yanında olacağız. Biz orada üzerimize düşen ne varsa yapmaya hazırız." dedi.