11. Sınıf Dil ve Anlatım Dersi 1. Dönem 1. Yazılı Sorusu ve Cevapları

1.Aşağıdaki metni sanat metni haline getirmek için neler yapabiliriz? Örnekleyerek açıklayınız.(10p)
TOROS DAĞLARI
Jeomorfolojik bakımdan Türkiye’nin Akdeniz kıyıları boyunca yaylar çizerek yükselen ve daha ötede Doğu Anadolu’nun içlerine doğru uzanan sıradağlar sisteminin genel adı. Kesim kesim değişik adlar alan Toroslar tektonik bakımdan çoğu yerde Torid, bazı kesimlerinde ise Anatolid ve kenar kıvrımları birimlerinin sınırları içindedir. Bugünkü yükseltilerine, Birinci Zamandan beri uzun ve karmaşık bir evrimi geçirdikten ve çoğu yerde aşınmalarla birkaç kez düzleştirildikten sonra Miyosenxi izleyen yakın dönemdeki epirjenik hareketlerle erişmişlerdir.
CEVAP:Sanat metni haline getirmek için amacımızı değiştirmeliyiz.Çünkü edebi metinlerde amaç,bilgi vermek değil,estetik zevk uyandırmak,duygu,düşünce ve hayalleri okuyucuyla paylaşmaktır.Daha sonra dilimiz daha edebi olmalıdır.Yani kelimeler gerçek anlamlarının yanında yan ve mecaz anlamlarında kullanılır,imgeli bir üslup tercih edilir.
Örnek: Aknenizden yayını gererek bir ceylan gibi gerinen toroslar.
Bu sabah vakti sevgidir beni tren garında bekleten. Sevgi mi? O, uğruna her şeylerin feda edilebileceği yüce bir duygudur. Kara tren nihayet cufcuflayarak yanaştı gara. Yolcular birer ikişer indi. Herkesin herkesleri gelmişti, ben yine kimsesizdim; yine beklenen gelmemişti. Belki yarın, diyerek nereye gittiğimi bilemeden uzaklaştım. Yıkık binalar, yamalı yollar ve yerinden kalkmaya bile üşenen köpekler beni anlatır gibiydi.
2.Bu parçada anlatım biçimlerinden hangisi veya hangileri kullanılmıştır?Örnekleyerek cevaplayınız.(10p)
Cevap:öyküleme: Yolcular birer ikişer indi. Herkesin herkesleri gelmişti, ben yine kimsesizdim; yine beklenen gelmemişti. Belki yarın, diyerek nereye gittiğimi bilemeden uzaklaştım. Yıkık binalar, yamalı yollar ve yerinden kalkmaya bile üşenen köpekler beni anlatır gibiydi.
Betimleme: Yıkık binalar, yamalı yollar ve yerinden kalkmaya bile üşenen köpekler beni anlatır gibiydi.
Tanımlama: Sevgi mi? O, uğruna her şeylerin feda edilebileceği yüce bir duygudur.
3.Aşağıdaki günlüğün çeşidini sebebiyle birlikte yazınız.(8p)
10 Aralık.Yazmayı denemiyorum bile.Bu boşlukta yazmak.Niçin?Kimin için?Nasıl?Oradan oraya bocalıyordum.Şimdi biraz duruldum.Yazmak diye bir sorunum yok.Giderek belki okumak diye bile.Yanımda getirdiğim kitapların hemen hiçbirine el sürmüyorum.Bir çukur oluşuyor çevremde,bu çukura gün geçtikçe daha bir gömüldüğümü duyuyorum.
Cevap:içe dönük günlük.sanatçı kendi kendisiyle konuşur gibi yazmış.Olay anlatmamış.
 

6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 38 Cevabı (Atlantik Yayınları)



6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Atlantik Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı  ( Atlantik Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz.
 6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Atlantik Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 38 Cevabı (Atlantik Yayınları) 



6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 36 Cevabı (Atlantik Yayınları)



6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Atlantik Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı  ( Atlantik Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz.
 6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Atlantik Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 36 Cevabı (Atlantik Yayınları) 


6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 35 Cevabı (Atlantik Yayınları)


6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Atlantik Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı  ( Atlantik Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz.
 6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Atlantik Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

6.Sınıf İngilizce Ders Kitabı Sayfa 35 Cevabı (Atlantik Yayınları) 


Manda ve himaye hangi kongrede tartışılmışıtr?

Manda , I. Dünya Savaşı'ndan sonra bazı az gelişmiş ülkeleri, kendi kendilerini yönetecek bir düzeye eriştirip, bağımsızlığa kavuşturuncaya kadar Milletler Cemiyeti adına yönetmek için bazı büyük devletlere verilen yetkidir. Geleneksel sömürgeciliği tasfiye etmeye yönelik bir proje olarak düşünülmüş, ancak uygulamada geleneksel sömürgeciliğe benzer sonuçlar doğurmuştur.
Fransızca olan manda sözcüğünün kelime anlamı "yetki, görev" demektir.

Himayenin sözlük anlamı; Koruma, gözetme, esirgeme, koruyuculuk, gözetimdir. Manda ile birlikte kullanıldığında ise manda ile benzer anlamı taşımaktadır.

Erzurum ve Sivas Kongrelerinde Manda Konusu


Amerikan mandası 1919 Temmuz'unda toplanan Erzurum Kongresi ile aynı yıl 4 Eylül - 11 Eylül arasında toplanan Sivas Kongresi'nin en sıcak tartışma konularından biri oldu. Her iki kongreye katılan milliyetçi delegelerin büyük bir bölümü manda görüşünü hararetle savundular. Mandaya karşı çıkan Mustafa Kemal Paşa, bazı delegelerce "İngilizci" olmakla suçlandı. Sonuçta her iki kongrenin sonuç bildirilerine, mandayı açıkça kabul veya red etmeyen bir ibare konuldu:
"Devlet ve milletimizin, dış ve iç istiklali ile vatanımızın tamamiyeti mahfuz kalmak şartiyla ... milliyet esaslarına riayetkâr ve memleketimize karşı istila emeli beslemeyen herhangi devletin fenni, sınai, iktisadi muavenetini memnuniyetle karşılarız."
Genç bir tıbbiyeli subay olan Hikmet Boran (Orhan Boran'ın babası), tıp okulu delegesi olarak katıldığı Sivas Kongresi'nde, Mustafa Kemal Paşa'ya hitaben yaptığı konuşmada manda fikrine şiddetle karşı çıkarak:
“Paşam! Murahhası bulunduğum Tıbbiyeliler beni buraya istiklâl davamızı başarmak yolundaki mesaiye katılmak üzere gönderdiler. Mandayı kabul edemem. Eğer kabul edecek olanlar varsa, bunlar her kim olurlarsa olsun, şiddetle red ve takbih ederiz (ayıplarız). Farz-ı muhal manda fikrini siz dahi kabul ederseniz, sizi de reddeder, Mustafa Kemal’i vatan kurtarıcısı değil vatan batırıcısı olarak adlandırır ve tel’in ederiz (lanetleriz)...”
demiş ve Mustafa Kemal Paşa Tıbbıyeli Hikmet'e şöyle yanıt vermiştir:
“Arkadaşlar, gençliğe bakın, Türk Milleti bünyesindeki asil kanın ifadesine dikkat edin. Evlât, müsterih ol. Gençlikle iftihar ediyorum ve gençliğe güveniyorum. Biz ekalliyette (azınlıkta) kalsak dahi, mandayı kabul etmeyeceğiz. Parolamız tektir ve değişmez: Ya İstiklâl, Ya Ölüm!”