12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.
12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 78
SAYFA 78
a2. Konunun başında yapmış olduğunuz araştırma doğrultusunda Millî Edebiyat Dönemi ile Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı arasında çok yakın bir ilişki olduğunu görmektesiniz. Millî çizginin devamlılığının temel sebebi sizce ne olabilir? Dönem özelliklerini dikkate alarak yorumlayınız.
Milli çizginin devamlılığının temel sebebi o dönem yükselen milli hissiyatın etkilerini devam ettirmesidir. Milli Edebiyat Döneminde adeta keşfedilen Anadolu ve Anadolu insanı bu etkiyle Cumhuriyet Döneminde şiire ilham olmaya devam etmiştir. Cumhuriyet halkın bizzat kendini yönetmesi anlamına geldiğinden sanatta da halkın anlatılması, milli değerlere dönülmesi yönetim yapısıyla sanatın paralellik içinde olduğunu gösterir.
3. Günümüzde millî zevki ön plana çıkartan şairler mi, yoksa bireysel duyguları dile getirenler mi okurların beğenisini kazanmaktadır. Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Günümüzde bireysel şiirler okuru daha çok etki altına almaktadır. Milli temalar şiirde etkisini yitirmiş, toplu duygulanımlar yerini kent yaşamının bireysel insanının his dünyası şiirin altyapısı haline gelmiştir.
Ölçme ve Değerlendirme
1. Aşağıdaki ifadeler doğru ise cümlelerin başında yer alan kutulara “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
Millî Edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirde memleket manzaralarıyla ilgili söyleyişler sıkça
görülür. ( D )
Beş Hececiler, Anadolu ve Anadolu insanını anlatmışlardır. ( D )
Millî Edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirler tamamen serbest müstezatla yazılır. ( Y )
Millî Edebiyat zevkinin temellerinde sembolizm ve parnasizm vardır. ( Y )
Millî Edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirde halk arasından rastgele insanlar ele alınmıştır. ( D )
Ahmet Kutsi Tecer, halk edebiyatı ve folklor çalışmalarına büyük oranda destek çıkmıştır. ( D )
Hisar dergisi mensupları, Türk şiirini yozlaştıranlara karşı çıkmış ve çözüm olarak halk edebiyatı
kaynaklarını işaret etmişlerdir. ( D )
Millî Edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirde halk şiiri unsurları da kullanılmıştır. ( D )
Millî Edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirde söz sanatları hiç kullanılmamıştır. ( Y )
2. Aşağıdaki ifadelerde boş bırakılan yerleri uygun sözcüklerle tamamlayınız.
a. TOPLUMCU ŞİİRİ savunan şairler, memleket gerçeklerinin dile getirilmesinde Millî Edebiyat sanatçılarından farklı bir yol izlemişlerdir.
b. Kültür Haftası, Çınaraltı, Hisar ve Ağaç dergileri etrafında şiirler yazan şairler BİREYSEL KONULAR
yerine MİLLİ DUYARLILIK konularını ele almışlardır.
c. Daha çok Bu Vatan Kimin isimli şiiriyle tanınan ve hece ölçüsüyle şiirler yazan şairimiz ORHAN ŞAİK GÖKYAY’dır.
ç. Millî Edebiyat zevk ve anlayışını sürdüren şiirde en fazla işlenen temalar MİLLİ DUYGULAR, MEMLEKET MANZARALARIdır .
d. Hisar dergisi bünyesinde faaliyet yürüten şairlerden üç tanesi MEHMET ÇINARLI, İLHAN GEÇER, MUSTAFA NECATİ KARAER .