2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 227-229

 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 227-229 cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 101,102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136,137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188,189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

ALIŞTIRMALAR

1. ABC ~=  KLM ise aşağıda verilenlerin doğru ya da yanlış olduğunu belirtiniz.
(D) l. |AB| = |KL| 
(Y) ll. m(ACB) = m(KLM) 
(D) lll. |BC| = |LM|

2. Yukarıdaki üçgenlerden ikisi eştir. Eş olan üçgenleri bularak hangi eşlik teoremine göre eş olduklarını belirtiniz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-227-2.-soru.jpg

3. Şekilde m (DAC) = m (BCA) ve m (DCA) = m (CAB) dür. 
|AD| = (2x - 1) br |DC| = (3y - 2) br, |CB| = (x + 3) br ve |BA| = (y + 4) br ise x + y değerini bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-227-3.-soru.jpg

4.  |AD| = 7 br ve |BC| = 6 br olmak üzere 
ABC ~= ADC ise |AB| + |DC| değerini bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-227-4.-soru.jpg

5. ABC ve ADE eşkenar üçgenlerdir.
|AD| = 7 br ve |BE| = 2 br ise |DB| nu bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-227-5.-soru.jpg

9. Sınıf Meb Matematik Sayfa 228 Cevapları

6. ABC eşkenar üçgen, 
|BT| = |CN|, |AT| = (5 - x) br, 
|TN| = (x - 1) br ise x değerini bulunuz

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-227-6.-soru.jpg

7. Şekilde |AD| = 1 br, |DB| = 3 br ve
|AB| = |BC| ise |DC| nu bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-227-7.-soru.jpg

8. Şekilde m(BAC) = 25°, m(FAD) 30°, |AK| =  |KB|, |AE| = |EF| = [DE] ⊥ [AF], ve m(ACK) = (KCB)= ise m(CAD) nü bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-227-8.-soru.jpg

9. Şekilde |AC| = |EB|, m(BDE) = m(EDC) , m(AEC) = 40° ve [DE] ⊥ [BC] ise m (CBD) = a değerini bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-227-9.-soru.jpg

10.  ABC eşkenar üçgen ve |BD| = |EC| ise m (AFD) = a değerini bulunuz

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-228-10.-soru.jpg

9. Sınıf Meb Matematik Sayfa 229 Cevapları

11. l. [AC] ⊥ [BD] 
ll. |TC| > |DC| 
lll. |BC| = |DC| 
lV. |CD| > |AD| 
Şekilde verilenlere göre yukarıdaki maddelerden hangilerinin daima doğru olduğunu bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-229-11.-soru.jpg

12. Şekilde |AB| = |DC| = 8 br |AD| = |BC| = 7 br ve |AC| = 5 br dir.
l. [AC] , BAD nın açıortayıdır. 
ll. m(ABC) = m(CDA) dür. 
lll. K . K . K . eşliğine göre ABC ~= ADC dir. 
lV. [AD] // [BC] dır. 
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangilerinin yanlış olduğunu bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-229-12.-soru.jpg

18. Bir ABCD dikdörtgeninde D noktası [AB] üzerindeki bir P noktasıyla çakışacak biçimde katlanıyor ve aşağıdaki şekil elde ediliyor. 

l. [KL], DKP nın açıortayıdır. 
ll. |DK| = |KP| dur. 
lll. |DL| = |LP| = dur. 
lV. |DL| ⊥ |LP| = dur. 

Şekle göre yukarıdakilerden hangisi ya da hangilerinin doğru olduğunu bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-229-13.-soru.jpg

2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 218-219

 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 218-219 cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 101,102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136,137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188,189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

ALIŞTIRMALAR

1. Yukarıdaki her bir grup için üç doğru parçası verilmiştir.Üç doğru parçası uç uca eklendiğinde hangi grup ya da gruplarda üçgen oluştuğunu bulunuz

2. Kenar uzunlukları tam sayı olan bir çeşitkenar üçgenin çevresinin en küçük değerini bulunuz.

Çeşitkenar üçgen demek tüm kenar uzunları birbirinden farklı olan üçgen demektir.
Ve üçgenin bir kenarı kalan iki kenarının toplamından küçük,farkından büyük olmalıdır.
Bu üçgenin kenar uzunluklarına a,b ve c diyelim.
a-c Bu değerler tamsayıdır, ve uzunluk olduğu için negatif ve sıfır olamaz.
O zaman c ye en küçük 1 değerini verebiliriz,a ya ise bundan farklı en küçük tamsayı olan 2 değerini veririz.
2-1

1
Yani a=2,b=3,c=1      çevresi en küçük =1+2+3=6 olur.

3. Yandaki şekilde verilenlere göre Ç(ABC) & nin en büyük tam sayı değerini bulunuz.

4. Yandaki şekilde verilenlere göre x in en küçük tam sayı değeri ile en büyük tam sayı değerinin toplamını bulunuz.

5. Çevresi 20 cm olan bir üçgenin bir kenar uzunluğunun tam sayı olarak en çok kaç cm olabileceğini bulunuz.

Kenar uzunluklarına a, b, c dersek:

a+b+c=20 
a+b=1 olduğunu düşünürsek:
c=20-1=19 cm olacaktır. 

Cevap 19'dur

6. Yandaki şekilde α > 90° olmak üzere |AC| nun alacağı sayı değerlerinin aralığını bulunuz.

Öncelikle küp oluşturmak için bütün kenarların eşit olması gerekiyor. En az dikdörtgen prizma kullanarak dediği için:

4, 5 ve 6 nın en küçük ortak katını bulmamız gerekiyor:
4 5 ve 6 'nın en küçük ortak katı 60'tır. O halde:

60/4=15
60/5=12
60/6=10

10+12+15=37 tane kullanarak bir küp oluşturabiliriz.

9.-sinif-matematik-221.-sayfa-cevaplari.jpg

9. Sınıf Meb Matematik Sayfa 219 Cevapları

7. Yandaki şekilde |AC| = |AD| olmak üzere verilenlere göre |AC| nun en büyük tam sayı değerini bulunuz.

8. Yandaki şekilde BAE m(DBC) , |AE| = 7 br ve |BE| = 8 br ise |AB| nun en küçük tam sayı değerini bulunuz.

9. Yandaki şekilde D noktası ABC üçgeninin iç bölgesinde olmak üzere x in en büyük tam sayı değerini bulunuz.

10. Yukarıdaki ABC nde m(ABC) > 90° ise x in en küçük tam sayı değerinin kaç olduğunu bulunuz.

11. Yukarıdaki BAD nde m(BAD) = 90° olmak üzere 
|BC| = 9 br ve |CD| = 7 br ise şekilde verilenlere göre x in en küçük tam sayı değerinin kaç olduğunu bulunuz

9.-sinif-matematik-222.-sayfa-cevaplari.jpg

2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 213

 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 213 cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 101,102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136,137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188,189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

9. Sınıf Meb Matematik Sayfa 216 Cevapları

ALIŞTIRMALAR

1. Yandaki şekilde verilenlere göre en uzun kenarı bulunuz.

2. Yandaki ABC üçgeninde BAC açısı = 100° ve |AC| > | AB | > ise B açısının en küçük tam sayı değerini bulunuz.

3. Yandaki ABC üçgeninde ABC açısı = 50° a < b < c ise m(C) nün en küçük tam sayı değerinin kaç olduğunu bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-213.jpg


2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 208-209

 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 208-209 cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 101,102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136,137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188,189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

ALIŞTIRMALAR

1. Şekilde d1 // d2 ve [AC] ┷ [BC] ise şekilde verilenlere göre x açısının ölçüsünü bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-208-1.-soru.jpg

2. Şekilde ABC eşkenar üçgen olmak üzere m(AED) = m(EFC) = 90 ise m(DEF) = α değerini bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-208-2.-soru.jpg

9. Sınıf Meb Matematik Sayfa 209 Cevabı

3. Şekilde verilenlere göre x açısının ölçüsünü bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-209-3.-soru.jpg

4. Şekilde [AC], BAD'nin açıortayıdır, m(EAD) = m(CBA) ve m(AEB) = 40o ise m(ACE) = x değerini bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-209-4.-soru.jpg

5. Şekilde m(BCA) = 80o |EB| = |KB| ve |LC| = |CF| Verilenlere göre x açısının kaç derece olduğunu bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-209-5.-soru.jpg

6. Yandaki şekilde x + y + z = 300o ise z açısının ölçüsünü bulunuz.

9.-sinif-meb-matematik-sayfa-209-6.-soru.jpg

2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 202-203

 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 202-203 cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 2020-2021 9. Matematik Ders Kitabı Cevapları (MEB Yayınları) Sayfa 101,102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136,137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188,189, 190, 191, 192, 193, 194, 195 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

ALIŞTIRMALAR

1. Komşu tümler iki açının oranı 1/5 tir. Küçük açının komşu bütünlerinin ölçüsü ile büyük açının komşu bütünlerinin ölçüsü farkının kaç derece olduğunu bulunuz.

Birbirlerine oranı x e 5x diyebiliriz. Eğer bu açılar tümler açı ise 
6x=90
x=15 5x=75 olarak iki açıyı buluruz. 
Bütünler açılar arasındaki fark, açıların kendileri arasındaki farka eşittir. Bu durumda cevap 75-15=60 
Yani cevap 60 derecedir.

2. Şekilde d1 // d2 ve d3 // d4 ise x ve y açılarının ölçülerini bulunuz.

Çözüm--->

2x-10=x+70
X=80
X+70+y=180
80+70+y=180
y=50

3. Şekilde d1 // d2 ise x açısının ölçüsünü bulunuz.

Çözüm--->

180-120=60
180-140=40
40+60+x=180
X=80

9. Sınıf Meb Matematik Sayfa 203 Cevabı 

4. d1 // d2 ise şekilde verilenlere göre a açısının ölçüsünü bulunuz.

Noktalı açıya a, çizgili açıya b diyelim
80=a+2b
70=b+2a
150=3a+3b
a+b=50
α =2a+2b=100

5. d1 // d2 ise x açısının ölçüsünü bulunuz.

Formül= (kenar sayısı-2).180
(5-2).180=540
120+140+130=390
X=540-390=150

6. d1 // d2 ise şekilde verilenlere göre a açısının ölçüsünü bulunuz.

c=110 b=40 noktalı açı=d
c+b+2d =180
2d=30
d=15
d+α+110=180
α = 55

7. 15o < m(WA) < 65o ise A açısının tümlerinin alabileceği değer aralığını bulunuz.

A açısının tümleri onu doksana tamamlayan açıdır. 
90-m(A)= m(B) dersek
25< 90-m(A) < 75
Aranan aralık ise
25< m(B) < 75

9. d1 // d2 // d3 ise şekilde verilenlere göre x + y toplamını bulunuz.

Büyük parçalardan küçük parçalara bölünme işlemi olduğu için ebob sorusudur (120,135,180)ebob=
120 135 180 | 2
60    135  90 | 2
30    135  45 | 2
15     135  45 | 3 +
5     45     15  | 3
5     15       5  | 3
5     5      5     | 5 +
1     1      1                  ise EBOB(120,135,180)=15 deriz
çubuklar ayrı ayrı kesilecek ise hepsine ayrı işlem yapılmalıdır.

1. ÇUBUK (120)
120/15 = 8 8 PARÇAYI KESMEK İÇİN 7 KESİM YAPILIR

2. ÇUBUK (135)
135/15 = 9 9 PARÇAYI KESMEK İÇİN 8 KESİM YAPILIR

3. ÇUBUK (180)
180/15 = 12 12 PARÇAYI KESMEK İÇİN 11 KESİM YAPILIR


7+8+11= 26 kesim yapılır.