Tam sayıların kuvveti, üslü tam sayılar nasıl ifade edilir?

Tam Sayıların Kuvveti
Bir tam sayının kendisi ile kaç defa çarpıldığını gösteren sayıya o tam sayının kuvveti denir.


2 Kuvvet


(+5)2 ifadesinde; (+5) Tabandır.

Aşağıdaki örnekleri inceleyelim.

(-2)1 = -2

(-2)2 = (-2) . (-2) = +4

(-2)3 = (-2) . (-2) . (-2) = (+4) . (-2) = -8

(-2)4 = (-2) . (-2) . (-2) . (-2) = (+4) = +16

(-2)5 = (-2) . (-2) . (-2) . (-2) . (-2)





= (+4) . (+4) . (-2)

= (+16) . (-2)

= -32
dir.



Negatif tam sayıların çift kuvvetleri pozitif,tek kuvvetleri negatif bir tam sayıdır.

(+3)2 = (+3) . (+3) = +9

(+3)3 = (+3) . (+3) . (+3) = (+9) . (+3) = +27

(+3)4 = (+3) . (+3) . (+3) . (+3) = 81


Pozitif bir tam sayının,çift kuvveti de tek kuvveti de pozitif bir tam sayıdır.

Aşağıdaki işlemleri inceleyelim.
(-10)3 = -1000 (-7)1 = -7

(-10)4 = +10000 (+13)1 = +13

(-3)3 = 27 01 = 0

Doğal sayılardaki çözümlemeden ; 10o = 1 oluyordu.
Sıfırdan farklı bir tam sayının sıfırıncı kuvveti; +1’dir.
Buna göre;
(-1)o =1 (+100)o = +1

      • (-10)o = +1 (-1000)o = +1

7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) Sayfa 34

7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz.7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) Sayfa 34




7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) Sayfa 33

7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz.7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

7.Sınıf İngilizce Ders Kitabı (Bilgetürk Eğitim Yayınları) Sayfa 33



Destan ile Efsane Arasındaki Benzerlikler ve Farklılıklar Nelerdir ?

Destan ile Efsane Arasındaki Benzerlikler
Destanlarda ve efsanelerde genellikle olaylar dünyada geçmektedir
Destanların ve efsanelerin tarihin bir döneminde gerçekten yaşandığı düşünülür
Destanlar ve efsaneler yaşanan olaylardan çok sonra üretilmişlerdir


  Destan ile Efsane Arasındaki Farklılıklar
Destanlar genellikle tarihte yaşanmış gerçek bir hikayeden türer, efsanelerin çoğunlu öyle değildir
Destanlar genellikle bir milletin, halkın , toplumun yaşadıkları ile ilgilidir, efsaneler için öyle değildir
Destanlar dinsel bir kutsallığı yok iken, efsanelerin olabilir
Destanlar genellikle bir kahramanlığı işler, efsanelerde aynı durum yoktur

İslamiyetten Önce Türk Devletlerinde Askeri teşkilat ? türklerde askeri teşkilatlanma nedir ?

Türkler en eski dönemlerden beri askerliğe büyük önem vermişlerdir. Türklerde ordunun önemi İslamiyet'i kabul ettikten sonra da devam etmiştir. Ayrıca Türklerin ordu-millet olma karakteri de aynı şekilde sürmüştür. Zaten İslam dünyasında Türkler, kendi devletlerini kurmadan önce İslam Devleti'nin ordu teşkilatında görev almışlardı. Abbasilerin ve Samanoğullarının orduları büyük ölçüde Türklerden oluşuyordu. ilk Türk-İslam devletlerinden olan Tolunoğulları, İhşidler ve Gaznelilerde yerli halktan da asker bulunmakla beraber, ordunun çoğunluğunu Türkler oluşturuyordu. Türk-İslam devletlerinin ordu teşkilatında en önemli unsur insan unsurudur. Türk ordusunun insan kaynakları gulâm sistemi, ikta askerleri, Türkmen birlikleri, tabi devlet kuvvetleri ve gönüllülerdi.
? Hassa Ordusu: Karahanlı hassa ordusu ücretli olup, doğrudan hükümdara bağlı askerlerdi.
? Hanedan Üyeleri ve Diğer Devlet Adamlarının Kuvvetleri: Karahanlılar da bölge ve vilayetleri yöneten hanedan üyelerinin de kendi emirleri altında askerî kuvvetleri vardı. Bu hanedan üyeleri ve devletin ileri gelenleri kendi birlikleriyle, savaş zamanında ana orduya katılarak Karahanlı ordusunu meydana getiriyorlardı.
? Devlete Tabi Türk Topluluklarına Ait Askerler: Karahanlı devletinde yaşayan Çiğiller, Karluklar ve Yağma Türkleri gibi bazı Türk boylarına mensup kuvvetler de zaman zaman orduya katılırlardı Karahanlılar da askerî harekâtın durumuna göre ordunun komutasını bizzat hükümdar, şehzadeler ya da subaşılar (kumandanlar) yapardı. Karahanlı ordusunda hastane örgütü ile düzenli bir posta teşkilatı da vardı.
Gaznelilerde Ordu Gazneli ordusu dönemin en modern ve profesyonel ordularından birisi idi. Ordu daima savaşa hazır durumda bulundurulurdu. Ordunun başkomutan bizzat sultandı. Gazneli ordusunun önemli bir özelliği de Hindistan'dan haraç olarak alınan fillerdi. Kaynakların belirttiğine göre fil sayısı en çok 1700 civarında olmuştur. Gazne ordusunda fillerin eğitilmesi ve barınması için fil hane kurulmuştu. Gazne ordusundaki askerlerin çoğu süvari idi. Gazne ordusunun sayısı da yaklaşık yüz bin kişi civarında idi. Bu sayı savaş zamanında gönüllüler ve eyalet kuvvetlerinin katılmasıyla artardı. Gazne ordusunu oluşturan unsurlar şunlardır:
? Gulâmlar: Gulâm Farsça kul demektir. Orduda "Gulâm Sistemi" ise kulluk sistemi demektir. Gulâm sistemi en gelişmiş şekli ile Gazneliler ve Selçuklularda görülmektedir. Bu sistem bir bakma o devrin askerî okulları idi. Çocuk yaşta toplanan asker adayları, gulâm yetiştirme merkezlerine (gulâmhane) getirilirler, burada at üzerinde silah kullanmayı, saray terbiyesiyle sultana hizmet etme usullerini öğrenirlerdi. Sultana yakın devlet yöneticileri ve yüksek seviyeli komutanlar gulâm sisteminden yetişiyordu. Gulâm sistemindeki eğitim süresi uzun olup, 18 ? 20 yılı bulabiliyordu. Sultanlar kendilerine en yakın askerler olan hassa birliklerini (Gulâman-ı Has) gulâmlardan seçerlerdi. Hassa askerleri savaşa her an hazır olan eğitilmiş askerlerdi. Hassa ordusu askerleri yılda dört defa bistegani adı verilen maaş alırlardı. Gulâmlar saray teşkilatında da önemli görevler alabiliyorlardı. Sultan Alp Arslan'ın kendisine bağlı 4000 gulâmı olduğu bilinmektedir. Gulâm sistemine giren askerlere memlûk (köle)' da denilirdi. Fakat buradaki memlûk, hiçbir kanuni hakkı olmayan esir insan demek değildi. Bunlar tamamen özel statüde eğitilmiş askerlerdi. içlerinden yönetici ve komutan da çıkabiliyordu.
? Muntazam birlikler: Sürekli askerlerin oluşturduğu yaya ve süvarilerden karma düzenli birliklerdir.
? Eyalet askerleri: Eyalet askerleri iktalarda yetişmiş atlı askerlerle, şehzade ve meliklerin kuvvetlerinden oluşmaktadır.
? Ücretli askerler: Ücretli askerler Oğuz, Karluk ve Yağma Türklerinden seçilirdi.