İyi Fikirler Nereden Gelir

“İyi Fikirler Nereden Gelir”   “Where good ideas come from”
           
“İnovasyonun Doğal Tarihçesi”     “The Natural History of İnnovation”
                                                                      Steven Johnson   
 
“Dünya Ekonomisi ve Siyasetine Dair Öngörüler Türkiye Açısından bir Değerlendirme” isimli çalışmam çok ciddi bir ses getirdi. Bilhassa kapak yazısı galiba etkili oldu.İçindeki birkaç sayısal ve tapaj hatası sessiz bir nezaket ile hoş görülür iken, pek çok dostum üstüme alınmadım. Çünkü okuyorum diye ilk defa tepki verdi.
Çok Mutlu oldum.
O çalışmada “Gelecekteki Büyümenin Kaynağı Teknolojik Gelişmelerde bulunmaktadır” demiş idim. Tabii bunu ben değil bütün dünya söylüyor.
İnovasyon (Yenilikçilik ve Yaratıcılık) Ülkelerin geleceğini şekillendiren en önemli anahtar kelime haline geldi.
Steven Johnson’ı “ Everything Bad is Good for You” ( kötü olan her şey sizin için iyidir) isimli kitabı ile tanımış idim.
Genç ve Yetenekli bir yazar. Time , Newyork Times, Wired ve The Wall Street Journal’da sürekli yazıları çıkıyor.
Bu Kitabı da son derece başarılı.
1)    Bitişikteki Açılım                       : The Adjacent Possible
2)    Sıvı Şebekeler                           : Liquid Networks
3)    Yavaş önsezi                             : The Slow Hunch
4)    Rastlantısal Buluş                      : Serendipity
5)    Hata                                        : Error
6)    Exaptation                                :Exaptation
7)    Platformlar                              :Platforms                    Son Derece Gizemli Sözcükler
Bu tür kitapların özetlenmesi çok zor.
Mantıksal bütünlüğü bozmadan 300 sayfayı 28 sayfaya düşürür iken, özet adeta bir bulmacaya dönüşebiliyor.
Özür dilerim ( lafım meclisten dışarı  ama ) şayet benimle algılama seviyeniz yaklaşık ise ,Bu özeti birkaç kere okumanızı tavsiye ederim.
Ben bu kitabı ilk okuyuşumda anladım ama özetini anlamam için defalarca okumam gerekti.
En İçten Sevgi ve Saygılarımla,

Uğur Yüce

*Exaptation       : Türkçesi bir kelime ile anlatılamıyor.
             Bir nevi “ Neye niyet,neye kısmet” hali

Paylaş

0 Yorum var "İyi Fikirler Nereden Gelir"

Yorum Gönder