11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı (Evrensel İletişim Yayınları)cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı (Evrensel İletişim Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı(Evrensel İletişim Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 155, 156, 157, 158, 159, 160,161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.
11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı sayfa 127 Cevabı (Evrensel İletişim Yayınları)
SAYFA 127
4.ETKİNLİK
“Su İçin Birlik” ve “Bir Bayram Sabahı” adlı metinlerin dil ve anlatım özelliklerini inceleyiniz. Sınıfa getirdiğiniz köşe yazılarını da dikkate alarak bu tür metinlerin dil ve anlatım özelliklerinin nasıl olması gerektiğini belirtiniz.
Su için birlik metninde fazla içten bir anlatım yok. Bir Bayram Sabahı adlı metin doğal ve içten bir anlatımla yazılmış. İkinci metinde kişisel görüş ve yourmlar daha belirgin.
ETKİNLİK
“Su İçin Birlik” ve “Bir Bayram Sabahı” adlı metinlerde konu ayrıntılarıyla ele alınmış, düşünceler kanıtlanmaya çalışılmış mıdır? Düşüncelerinizi açıklayınız.
Yazarlar fazla ayrıntıya inmemiş, düşüncelerini kanıtlamaya çalışmamışlar.
6. ETKİNLİK )
“Su İçin Birlik” ve “Bir Bayram Sabahı” adlı metinlerde ileri sürülen düşüncelerin bir sonuca bağlanıp bağlanmadığını belirtiniz. Sınıfa getirdiğiniz metinleri de dikkate alarak köşe yazılarında düşüncelerin bir sonucu bağlanıp bağlanmadığını, köşe yazarının ortaya koyduğu dikkat, görüş ve düşüncenin özelliklerini açıklayınız.
Yazarlar düşüncelerini belli bir sonuca bağlamamışlar.
• “Su İçin Birlik” ve “Bir Bayram Sabahı” adlı metinlerden alınan aşağıdaki metin parçalarında hangi anlatım türlerinin kullanıldığını belirtiniz.
Metinler
|
Metinlerden Alınan Parçalar
|
Anlatım Türü
|
Su
İçin
Birlik
|
Dün İstanbul'da başlayan -ve hafta boyunca devam edecek olan- 5. Forum, şimdiye kadar başka kentlerde yapılanlardan çok daha kalabalık ve çok daha önemsenen bir konferans. Nedenini sorduk. "İstanbul'un cazibesi var tabii" dediler ama asıl sebep, artık dünyanın su sorununu ciddiye alması ve acil çözüm aramak gereğini duymasıdır.
|
Açıklayıcı anlatım
|
Hâlen Ortadoğu'dan Latin Amerika'ya, Orta Asya'dan Kara Afrika'ya kadar, dünyanın birçok yerinde su, ciddi siyasi uyuşmazlıkların ve bazen çatışmaların esas nedenini oluşturuyor. Bazı analistler, önümüzdeki yıllarda "su savaşları" tehlikesine işaret ediyorlar.
|
Açıklayıcı anlatım
|
Bir
Bayram
Sabahı
|
Eski bayramlara duyulan özlem; eski bayramlar daha güzel olduğu için mi güçlüdür yoksa yeni bayramlar benim gibilere yılların çok çabuk geçtiğini bildirdiği için mi benim neslim eski bayramlara itibar eder?
|
Söyleşmeye bağlı anlatım
|
Bayramdan bayrama alman ve bugün kullandıklarımın yarı kalitesinde bile olmayan ayakkabılar arife gecesi benimle yatarlardı, ayakkabıları bilmem ama ben çok ama çok mutlu olurdum.
|
Öyküleyici anlatım
|
O zaman 2 çift yerine 10 çift ayakkabım olsa 5 misli mutlu olacağımı zannederdim ama 10 çift ayakkabım olduğunda 2 çift ayakkabı sahibinin 1/5'i kadar bile mutlu olamadığımı gördüm.
|
Öyküleyici anlatım
Söyleşmeye bağlı anlatım
|
• Sınıfa getirdiğiniz köşe yazılarını da dikkate alarak bu tür metinlerde hangi anlatım türlerinin tercih edildiğini açıklayınız.
|
|
Okuduğunuz fıkraların yazılış amaçlarını dikkate alarak metinlerde dilin hangi işlevde kullanıldığını belirtiniz.
Fıkralarda genellikle açıklayıcı anlatım kullanılır.
0 Yorum var "11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı sayfa 127 Cevabı (Evrensel İletişim Yayınları)"
Yorum Gönder