Allah'a neden şükrederiz?

Allaha Şükür Etmek

*Şükür; verilen nimetleri yerli yerinde kullanmak,Allahü Tealaya isyan etmemek, nimetleri kullanırken sahibini unutmamak, görülen iyiliğe teşekkür etmek demektir.

*Şükür; Hz.Allaha, vermiş olduğu nimet ve ihsan mukabilinde, tazimde bulunmaktır.

*Şükür; Allahü Tealanın ihsan ettiği nimetleri dil ile itiraf kalp ile ikrar etmektir.

*Nimet; Cenabı hakkın, kullarına ihsan ettiği,onlarında lezzet aldıkları ve istifade ettikleri her şeydir.

*Nimetlere şükretmek , ona ikram eden razzakın büyüklüğünü itiraf etmektir.Bunlara karşılık aldırış etmemek ise küfranı nimettir.

*Şükür; Kulların,Cenabı hakkın,kendilerine ihsan etmiş olduğu nimetlerini idrak etmeleri ve bu nimetleri mukabilinde hizmet etmeleridir.Kişi kendisine gelen iyiliğe layık olmadığı halde ,o iyiliğin kendisine verildiğini bilirse, işte bu şükürdür.

***
Teşekkür etmek; bu durumda iyilik yapana * Sen ,bana,layık olmadığım halde iyilikte bulundun,ben bunun idrakindeyim,sana memnuniyetimi ifade ediyorum* demektir.

***

*Şükür; İyiliği iyilikle karşılamak demektir.

*Şükür; Allahü Tealaya karşı kulun yapması gereken bir vazifedir.Çünkü Hz.Allah onu yaratmış ve sayısız nimetler ihsan etmiştir.Bu nimetlere karşı kullarının şükran veya küfran yollarından herhangi birini seçmek üzere serbest bırakmıştır..Kul ,şükür yolunu tercih ederse;elindeki nimetleri ,Hz.Allahın razı olacağı bir surette sarf ederse,Allahü Teala onun bu şükrünü karşılıksız bırakmaz, nimetini arttırır.

Mineral kaynakları nelerdir? Mineral içeren besinler hangileridir?

Mineral kaynakları nelerdir?
En çok sütte ve süt ürünlerinde bulunan kalsi yum, kemiklerin ve dişlerin sağlıklı gelişme sinde önemli rol oynar. Gene süt ürünlerinde, yumurta sarısında, baklagillerde ve kuru ye mişlerde bulunan fosfor da kemik ve dişlerin, kas ve sinir dokusunun yapıtaşlarındandır. İçme sularında bulunan flüorun da diş çürü melerini önlediği saptanmıştır.

Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi hakkında bilgi

Atatürk'ün Türk Gençliğine Hitabesi (Ey Türk Gençliği) Mustafa Kemal Atatürk tarafından 20 Ekim 1927 tarihinde Nutuk'un sonunda Türk Gençliği'ne yönelik yaptığı konuşmadır.



Atatürk'ün gençliğe hitabesi tam olarak şöyledir:
Ey Türk Gençliği!
Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.
Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni bu hazineden mahrum etmek isteyecek, dahilî ve haricî bedhahların olacaktır. Bir gün, İstiklâl ve Cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şerâitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerâit, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve Cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zaptedilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şerâitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dahilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasi emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr ü zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.
Ey Türk istikbalinin evlâdı!
İşte, bu ahval ve şerâit içinde dahi, vazifen; Türk İstiklâl ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asil kanda mevcuttur!
Mustafa Kemal Atatürk
20 Ekim 1927

Bu ise, Atatürk öldükten sonra çağdaş Türkçe olarak karşılandırılan metindir:
Ey Türk Gençliği!
Birinci görevin, Türk bağımsızlığını, Türk Cumhuriyetini, sonsuza dek korumak ve savunmaktır.
Varlığının ve geleceğinin biricik temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. Gelecekte bile, seni, bu hazineden, yoksun etmek isteyecek, iç ve dış düşmanların olacaktır. Bir gün, bağımsızlık ve cumhuriyeti savunmak zorunda kalırsan, göreve atılmak için, içinde bulunacağın durumun olanaklarını ve koşullarını düşünmeyeceksin! Bu olanaklar ve koşullar, hiç uygun olmayan bir durumda kendini gösterebilir. Bağımsızlık ve cumhuriyetini yıkmak isteyecek düşmanlar, dünya tarihinde benzeri görülmemiş bir galibiyet elde edebilirler. Zorla ve hile yapılarak kutsal yurdun, bütün temel devlet kurumları teslim alınmış, bütün temel ekonomik işletmeleri ele geçirilmiş, bütün orduları terhis edilip dağıtılmış ve yurdun her köşesi tamamen işgal edilmiş olabilir. Bütün bu koşullardan daha acıklı ve korkunç olmak üzere, ülkede, iktidara sahip olan hükümet ve devlet adamları gaflet ve sapkınlık ve hatta ihanet içinde olabilirler. Hatta bu iktidar sahipleri kişisel çıkarlarını, işgalcilerin siyasi amaçlarıyla birleştirerek düşmanla işbirliği yapabilirler. Ulus, yoksulluk ve sıkıntı içinde ezik ve bitkin düşmüş olabilir.
Ey Türk geleceğinin evladı!
İşte, bu durum ve koşullar içinde bile görevin, Türk bağımsızlığını ve Cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun güç, damarlarındaki asil kanda bulunmaktadır!
M.Kemal Atatürk
20 Ekim 1927

Kitap okuma ve kitap okuma sevgisi ile ilgili afiş çalışması nasıl yapılır?

* Parayı kasa, bilgileri kütüphane saklar.

* Her kütüphane bir cezaevi kapatır.

* Hiçbir gemi, bizi bir kitap kadar uzaklara götüremez.

* Kitapsız yaşamak, kör, sağır, dilsiz yaşamaktır.

* İnsanlar ölür, kitaplar ölmez.

* Kitaplar hiç aldatmayan dostlarımızdır.

* Kitap aklın ilacıdır.

* Kitabı dolaba değil, kafana koy.

* Uygarlık yapısının temeli kitaptır.

* Bilen unutur, kitaplar unutmaz.

* En eski kitaplar bile onları okumamış kişiler için yenidir.

* Hiçbir eğlence okumak gibi ucuz, hiçbir zevk de okumak kadar kalıcı olamaz.

* Beden eğitimi vücut için ne ise, okumakta beyin için odur.

* Bir insanın değeri okuduğu kitaplara eşittir.

8. SINIF İNGİLİZCE SPOT ON-8 GRAMER KONULAR- STRUCTURES

İLKÖĞRETİM İNGiLİZCE 8. SINIF “SPOT ON-8” GRAMER KONULARI

Arkadaşlar bu yıl 6. 7. ve 8 sınıflarda yeni programa göre konular oluşturulduğundan derslerimizde gramerden çok “communicative approach” metoduyla konular daha çok thematic olarak işlenmiş. Bol tekrarlı, bol etkinlikli, konuşmaya, yazmaya ve dinlemeye yönelik bir ders işleme söz konusu. Özellikle belli kalıpları öğrencilere ezberletmek, kelimeleri öğretmek için bol bol aktiviteler yapmak gerekiyor. Bu yüzden kaynaklardan bol bol faydalanmaya ve elimizde çokca materyal bulundurmaya ihtiyaç var, görünüyor. Bu konuda sitemiz, sizlere elinden geldiğince sunularla, worksheetlerle, filmlerle, flashlarla, şarkılarla v.s ile yardımcı olmaya çalışıyor. Başka sitelerde olduğu gibi sitemiz, yaptığı hizmet karşılığında bir ücret istememekte, ya da illa; “sen de göndermedikçe benden faydalanamazsın” dememektedir.
Ancak arkadaşlarımızın kendilerine ait özgün çalışmaları varsa; elbette onları burada istifade edilmesi için beklemekteyiz. Bu site sizlerin destekleriyle gelişecek ve varlığını devam ettirecektir. Yeni müfredata uygun dokümanları oluşturmaya hep birlikte gayret edelim. Arasıra yapacağımız veya yaptığımız quizler, ortak sınavlar, testler, yazılı sınavları ve SBS hazırlık sınavlarında sorduğumuz soruları, yaptığımız aktiviteleri, çalışma kağıtlarını gönderirsek hepimizin faydalanacağı güzel bir arşiv olacaktır. Ayrıca bazı arkadaşlarımız dokümanları elde etme konusunda acele etmektedir. Eğitim sezonu ilerledikçe dokumanlar artacaktır.

Sınıf gramer konularını aşağıdaki gibi çıkarmaya çalıştım. Bu konular iç içe girmiş durumda, yeri geldiğinde bir çoğuna bir arada yer vermek gerekiyor. Aşağıdaki gramer konularının çoğuyla ilgili sitemizde presentation, worksheet ve activity’ler mevcuttur. İlgili bölümlere bakmak ve indirmek mümkündür.

Unit Number GRAMMAR SUBJECTS
Unit-1 Adjectives&adverbs
And, but, because
Advise : Should-shouldn’t
Describing personal qualities, physical appareance

Unit-2 Adjectives&adverbs
Like-dislike, enjoy, good at +V-ing
İf clause-present 1st type

Unit-3 Too- enough
Advice: should-shouldn’t (Reminding)
Adjectives(Reminding)

Unit-4 Simple Past / Past Past Continuous – Talking about past events
Expressing surprise

Unit-5 Expressing and writing dates
Simple past tense

Unit-6 Past Continous Tense with when&while

Unit-7 Present perfect tense
Have you ever….?
too-either, neither

Unit-8 Present perfect with adverbs of time
Recently-lately-yet-just-already
Asking and talking about recent and completed actions

Unit-9 Present perfect with “since” and “for” “How long”
Simple pas tor Present Perfect Tense

Unit-10 So+adjective+that / such adjective+that……..
Such a+adjective+noun+that……..
Expressing the result of an event

Unit-11 Want+to+V1
Would like+V1
Would rather, prefer, had better
Expressing personal goals and emotions
Do you mean…? / I mean ….. / I think ….. / I suppose……..

Unit-12 Adjectives and opposite of adjectives
Adjective clause (relative clause) with “who”
Prefixes for Adjectives
Adverbs of frequences ( never-rarely-sometimes-often-always)
Present to be / past to be too/ enough
Strengths and weaness, Negative prefixes dis-, im-, un-

Unit-13 Pharasal Verbs / Prepositon Combinations
Can, could, should, ought to, must
Opinions
Opinion Starters:
In my opinion +…sentence
I believe + ... sentence
I feel + …sentence
From my point of view + …sentence
Personally + …sentence
Personally , I think + …sentence
I mean ……..
What I want to say……….

Unit-14 Advise, suggestion and warning
İn case / so that
İmperatives / negative imperatives
Simple Future-will
İf present / imperatives- if present /should

Unit-15 Preferences
Would rather …than
Prefer ……. to
Prefer+ V-ing
Offer : could you…? / Would you like….? / Which one do you…? and their answers
Going to Future - planning

Unit-16 Agreement / disagreement
Approval / disapproval
Personal opinions

KONU ANLATIMLARI İÇİN :

İngilizce yazılı konu anlatımları
İngilizce videolu konu anlatımları