Pertez hastalığı ve tedavisi hakkında bilgi verir misiniz?

Genellikle 3-12 yaşları arasındaki çocuklarda görülen pertez hastalığının farkedilememesi, sakatlığa kadar gidiyor. Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Tıp Fakültesi Ortapedi ve Travmatoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Doç. Dr. İbrahim Tuncay, erkek çocuklarda iskelet gelişiminin tamamlanıncaya kadar geçen süreçte, iki kalçada ya da diz altında görülebilen hastalığın asıl nedeninin henüz belirlenemediğini söyledi. 

İskeletin oluşumunda kalça kemiklerinde meydana gelen yıkım, daha sonra da yapım süreci arasında, eklemlerdeki oynak bölümün yuvarlaklık özelliğini kaybettiğini anlatan Tuncay, şöyle dedi: 

''Pertez hastalığının tedavisi 3 aşamada gerçekleştirilir. İlk etapta hastanın durumuna göre egzersiz yaptırılarak takip edilir. Özellikle kalçanın yumuşak olduğu dönemde yükten kurtarıcı cihazlar kullanılır. Kalça yüklemi yuvarlaklığının sağlanması amacıyla protez içi ameliyatlar yapılabilir. Bu ameliyatlar uyluk veya leğen kemiğinden ya da hastanın durumuna göre her ikisinden de gerçekleştirilebilir. Burada amaç, kalça yükleminin hareketli yuvarlaklığını koruyarak, ileride oluşabilecek erken kireçlenme sürecini engellemektir. 

Hastalık tedavi edilmezse kalça eklemindeki oynak yuvarlaklığını kaybederek eklem dejenerasyonu, erken kireçlenme, topallama ve hareket kısıtlılığına neden olduğu için daha ciddi ameliyatlar yapmaya gerek duyulacak bir patoloji meydana gelir.''

doc dr ibrahim tuncay, perhetz hastaligi, perthez hastaligi, pertiz hastaligi, prof dr ibrahim tuncay


Nüfus sayımları nasıl yapılır?

Genel nüfus sayımı, Türkiye'de istatistik işlerini yürütmekle görevli devlet kurumu olan "Devlet İstatistik Enstitüsü" (DİE), yeni adıyla Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından periyodik olarak yapılan nüfus sayımıdır. TÜİK tarafından yapılan çok sayıdaki istatistik çalışmalarının en önemlisi "genel nüfus sayımı"dır.
Osmanlıda başarılı ilk nüfüs sayımı savaşa katılacak müslüman askerlerin sayısını ve yeni vergi kaynaklarının tespiti için 1831 yılında II. Mahmut tarafından yapılmıştır. Cumhuriyet'in ilanından sonra ise ilk kez 1927 yılında nüfus sayımı olmuştur ve bu yıldan itibaren genellikle 5 yıllık aralarla yapılmıştır. Bu uygulama esnasında ülke çapında sokağa çıkma yasağı uygulanmıştır. İlk kez sokağa çıkma yasağı olmaksızın adrese dayalı nüfus sayımının 2007 yılında yapılması planlanmış ve çalışmalar başlatılmıştır. "Adrese dayalı nüfus sayımı" Haziran 2007 tarihinde tamamlanmış, kalite kontrol çalışmalarının ardından Ocak 2008'de açıklanacağı bildirilmiştir.
Nüfus sayımlarındaki amaçlar şunlardır:Erkek-kadın nüfusu belirlemek,kırsal-kentsel nüfusu belirlemek,nüfus yerleşim yerlerine göre dağılımını belirlemek,okuma-yazma oranını belirlemek,eğitim durumunu belirlemek,nüfusu belirlemek,nüfusun yaşlara göre dağılımını belirlemek ve daha birçok amaçtan dolayı yapılır.
Nüfusun artışına baktığımızda ilk yıllarda erkek nüfus azdır,çünkü savaş olduğundan erkeklerin birçoğu geri dönememştir.1945 dönemlerinde II. Dünya Savaşı olduğundan erkekler silah altına alınmıştır.Erkekler olmadığından nüfus artışı fazla olmamıştır.Son dönemlerde ise nüfus planlamaları sayesinde nüfus artışı çok olmamaya başlamıştır.

nufus sayimi nasil yapilir, nufus sayimi nasil yapilir vikipedi, nufus sayimi neden yapilir, nufus sayimi neden yapilir vikipedi, nufus sayimlari nasil yapilir, 


İsim ve sıfat tamlamalarını açıklar mısınız?

Sıfat Tamlaması
*Bir sıfatın, ismin önüne gelerek, onu nitelemesi yada belirtmesiyle oluşan tamlamalardır.
Sıfat+İsim=> Sıfat Tamlaması (Sıfat=Tamlayan, İsim=Tamlanan)
Büyük insanDüz saçÜç Elma
O adam
Not: Sıfat mutlaka ismin önünde olmalıdır.
Adamın burnu epey büyüktü. (“Büyük” sözcüğü sıfat olmasına rağmen, sıfat tamlaması kurmamıştır.)
Not: Adlaşmış sıfat, sıfat tamlaması sayılmaz.
Çalışanlar, belli oluyor.
Not: Adlaşmış sıfat, bir sıfat tarafından nitelenerek yada belirtilerek sıfat tamlaması oluşturabilir.
Yakışıklı gençleri daha çok severim.
Not: Sıfat tamlamasında tamlayan yada tamlanan isim tamlaması olabilir.
Sıcak yaz akşamları,
El örgüsü 
kazak
İSİM TAMLAMALARI
*İki yada daha fazla ismin yan yana gelmesiyle oluşan öbeğe “isim tamlaması” denir.
İsim+isim=> İsim tamlaması 
Tamlayan+Tamlanan=>Tamlama
Tamlayan Ekleri : -nin, -in, -im, -den (Bunlar ses değişimine uğrayabilir.)Tamlanan Ekleri: -i, -si, -im, -in, -imiz, -iniz, -leri (Bunlar ses değişimine uğrayabilir.)

Ali'nin Kitabı, Kalemin Ucu, Benim Arabam, Sizin Aileniz, Pencerenin Camları

Not: Bazı tamlamalarda tamlayan eki olarak “-den, -dan” ekleri kullanılabilir. 

Bu ek seçme anlamı katmak için gelmektedir.
Oturanlardan Biri
Not: Bazı istisna durumlarda tamlayan ve tamlanandaki kaynaştırma harfleri yerine “y” harfi kullanılabilir.
Suyun Altı, Şişenin Suyu
Not: “Benim Kalemim” tamlamasındaki “ben” zamiri “-im” eki almıştır. Bu ekin aslı “-in” dir. Fakat bu ek zamanla ses değişikliğine uğramıştır.


1- BELİRTİLİ İSİM TAMLAMASI: (X'in Y'si)
*Tamlayanın ve tamlananın, tamlama eklerini (ilgi, iyelik) aldığı tamlamalardır.
(Tamlayan+İlgi Eki) + (Tamlanan+İyelik Eki)
Evin Önü Gökyüzünün Maviliği Yağmurun Yağışı Pantolonun Düğme
siBizim Evimiz Odanın Duvarları Çocuklardan Biri Yolculardan BirkaçıNot: Tamlamayı kuran sözcükler her zaman ad olmayabilir. 
Senin Silgin , Silgilerin Bazısı , Onların birkaçı , Adamın Kendisi (Zamir kullanılmış)
Çalışmanın Faydası (Fiilimsi kullanılmış)

Uyarı: İsim tamlamalarında fiilimsi kullanılıp, kullanılmayacağı konusu net değildir. Genel kanaat, Tamlayan kısmında kullanılabileceği yönündedir.


Not: Belirtili isim tamlamasında, tamlayanla tamlanan arasına farklı sözcükler girebilir. Bu durumda da isim tamlamasının türü değişmez.
Dağın sert kayalıkları => Belirtili İsim Tamlaması (Araya sıfat girmiş)
Suyun insanın içini rahatlatan sesi => Belirtili İsim Tamlaması (Araya sıfat grubu girmiş)

Not: Belirtili isim tamlamasında, tamlayan ve tamlanan niteleyici öğeler alabilir. İsim tamlamasının türü değişmez. 
Genç kızın sarı saçı => Belirtili İsim Tamlaması (Tamlayan da, tamlanan da sıfat almış)
İhtiyar adamın bastonu => Belirtili İsim Tamlaması (Tamlayan sıfat almış)

Not: Tamlayanı zamir olan isim tamlamalarında, zamir düşürülerek “tamlayanı düşmüş isim tamlaması” oluşur.
(Benim) / Kalemim kırıldı. (Tamlayanı düşmüş isim tamlaması vardır.)
Not: İsim tamlamasında tamlayan yada tamlanan birden fazla olabilir.
Damın tahtasıkiremidi eskimişti. (Tamlanan iki tane)
Hanımınınçocuğunun duaları etkili olmuştu. (Tamlayan iki tane)
Not: Belirtili İsim tamlamalarında, tamlayanla tamlanan yer değiştirebilir.
Sesi uzaklardan geliyordu suyun.



2)BELİRTİSİZ İSİM TAMLAMASI: (X Y'si)

*Sadece tamlananın tamlama eklerini aldığı isim tamlamalarıdır.
(Tamlayan) + (Tamlayan+İyelik Eki)
Kendi Gömleği Müdür Yardımcısı Futbol Topu Galata Kulesi
Çam Sakızı Çoban Armağanı Çocuk Parkı
Not: Belirtisiz isim tamlamalarında, istisna olan bazı durumlarda araya sözcük girer.
Kültür Eski Bakanı
Not: Belirtisiz isim tamlamasına getirilen sıfat, tüm tamlamanın sıfatı olur ve sıfat tamlaması oluşur.
Taze inek sütü => Sıfat Tamlaması (İnek sütü > Belirtisiz İsim Tamlaması)
Sıcak yaz akşamı => Sıfat Tamlaması (Yaz akşamı > Belirtisiz İsim Tamlaması)
Not: Belirtisiz isim tamlaması sıfat olarak kullanılabilir.
Parlement mavisi gömlek
Not: Bazı durumlarda tamlanan eki düşebilir.
Topkapı(-sı) , Lale Sokak(-ğı)



3) TAKISIZ İSİM TAMLAMASI (X Y)

Not: Bu konu tartışmalı bir konudur. Takısız isim tamlamasının varlığı şüphelidir. Bazı kaynaklarda bu tip tamlamalar, sıfat tamlaması olarak ele alınmaktadır. Biz bu tip tamlamaların var olduğunu düşünerek hareket edeceğiz.

*Tamlayanın da tamlananın da tamlama eklerini almadığı tamlamalardır.
Bu tip tamlamaların takısız isim tamlaması olabilmesi için;
Tamlananın neyden yapıldığının, neye benzediğinin bildirilmesi gerekir.

Deri Ceket, Demir Kapı, Cam Kavanoz >>> Neyden yapıldığı….
Elma Yanak, Kepçe Kulak, Selvi Boy >>> Neye benzediği…

Zeytin Göz => Takısız İsim Tamlaması
Siyah Göz => Sıfat Tamlaması

İpek Saç => Takısız İsim Tamlaması
Yumuşak Saç => Sıfat Tamlaması
İpek Mendil => Takısız İsim Tamlaması


4) ZİNCİRLEME İSİM TAMLAMASI:

*İkiden fazla isimden oluşan isim tamlamalarıdır.
*Bu tür tamlamalarda; tamlayan, tamlanan yada her ikisi birden isim tamlaması olabilir.

Masa örtüsünün kenarı (Masa,örtü,kenar)
(Tamlayanı isim tamlamasından oluşmuş, zincirleme isim tamlaması)

Evin mutfak dolabı (Ev,mutfak,dolap)
(Tamlananı isim tamlamasından oluşmuş, zincirleme isim tamlaması)

Devlet hastanesinin 
doktor odası(Tamlayanı da tamlananı da isim tamlamasından oluşmuş, zincirleme isim tamlaması)

Demir kapının kolunun vidasının üstü




isim sifat tamlamalari, isim ve sifat tamlamalari, sifat tamlamalari, sifat tamlamasi nedir, sifat tamlamasi ornekleri

T cetveli nedir

Tanımı/Anlamı

  1. Bir kenarını çizim yapılan yüzeyin kenarına dayayıp diğer kenarıyla birbirine paralel yatay çizgiler çizmeye yarayan T biçimindeki cetvel.

  2. Türkiye'de bütçede kurumların satın alacakları taşıtların azami satın alma bedellerini gösteren cetvel.

Diğer Dillerdeki Karşılıkları

  1. en: T-square

Atasözüyle ilgili kompozisyon çalışması nasıl yapılır?,''Ağaç yaşken eğilir'' atasözüyle ilgili kompozisyon çalışması nasıl yapılır?

Atasözleri geçmişten günümüze süregelmiştir, onlar insanlara doğru yol gösterirler. Küçüklerle, büyüklerle, aileyle, dostlukla ilgili atasözleri vardır, onları hayatımızda kullanabiliriz. Mesela, "Ağaç yaşken eğilir" diye bir atasözü var.

Bu atasözü bence büyüklerin ve küçüklerin terbiyesiyle ilgili. Bir çocuk küçükken gelecekte onun nasıl bir insan olacağını bilmeyiz. Elbette, annelerle babalar kendi çocuğuna terbiye verirler. Onlar hiçbir zaman çocuğuna kötülük dilemezler, tam tersi iyi bir insan olmasına çalışırlar, çabalarlar. Bence çocuk küçükken öğretileri, bilgileri kolayca alabilirler. Terbiyeli, eğitimli insan hiçbir zaman, hiçbir yerde kendisini kaybetmez. Eğer çocuk kimseye itaat etmezse, kendisini yüksekte görürse, geleceğini düşünmezse kim bilir ne zaman yolunu kaybeder. İlk önce çocuklara anneleriyle babalarının bakmaları, ilgilenmeleri önemlidir, bu doğru, şu yanlış diye söylemeleri lazım. Sonra okuldaki öğretmenlerinin de eğitim vermesi önemli, çünkü çocuğun gününün yarısı okulda geçer, öğretmenleri davranışlarını bilirler. Çocuk büyüdükten sonra iyi terbiyesiyle hayatına ilginç bir şekilde devam edebilir, insanlarla ilişki kurmasını öğrenir. Kaba olsa, o zaman insanlar da ona öyle davranırlar. Çocuklara küçükken bir şeyi öğretmek kolaydır ama büyüklere zordur. Çünkü büyükler sadece kendisini dinlerler, başka insanlar bir şey söylese hoşlanmazlar ama çocuklar şirinler ve uysallar, her şeyi hemen anlarlar, kolayca öğrenirler ve alışırlar.

Hepimiz bir zamanlar küçüktük, annelerimizle babalarımız bizi büyüttüler, okuttular, eğitim verdiler. Biz de bu aldığımız eğitimi gelecekte kendi çocuklarımıza verelim. Her şeyin doğrusunu öğretebilmemiz için önce kendimizin doğru olmamız gerekir. Alışkanlıkları ve aldığı eğitim sayesinde karakterleri şekillenir. Sağlam karakterli çocuklar yetiştirebilmek için çocuklara doğru eğitim vermek gerek. Doğrular daima doğrudur, yanlışlar da yanlıştır. Bunu iyice öğretmek gerek, ders verir gibi değil, yaşarken öğretelim ve kendimiz de iyi örnek olalım onlara. Onlar büyüklere bakarak aynılarını yaparlar, bunun için önce büyüklerin kendi hareketlerine dikkat etmeleri gerek.

agac yas iken egilir kompozisyon, agac yasken egilir hikayesi, atasozleriyle ilgili kompozisyon, atasozu ile ilgili kompozisyon, atasozuyle ilgili kompozisyon,