TEMA Vakfı' nın Kuruluş Amaçları Nelerdir?

  •  Ülke topraklarımızı tehdit eden erozyon ve çölleşme tehlikesine dikkat çekmek ve bu mücadelenin bir devlet politikası hâline gelmesine katkı sağlamak,
  • Toprakla birlikte dünya üzerindeki ekosistemi oluşturan su, orman, biyolojik çeşitlilik gibi tüm doğal varlıkların korunması ve insan kaynaklı iklim değişikliğine dair politikaların ve toplumsal bilincin oluşturulması için çalışmak,
  • Doğal ormanları korumak, ağaçlandırma çalışmaları yaparak topluma ağaç sevgisi aşılamak,
  • Tarım alanları, çayır ve meraları korumak, geliştirmek ve buraların amacı dışında kullanılmasını önlemek,
  • Doğal varlıkların korunması ve bunların doğru şekilde yönetilmesi için gerekli yasal düzenlemelerin yapılmasına öncülük etmek ve destek vermektir.


2. Viyana Kuşatması Sebepleri ve Sonuçları

Viyana Kongresi sebepleri:

Napolyon savaşları yüzünden bozulan Avrupa’nın siyasal durumunu düzeltmek ve Avrupa’nın gelecekte alacağı durumu belirtmek ve saptamak amacıyla tüm Avrupa Devletleri Viyana’da büyük bir kongre topladılar. Kongreyi dört büyük devlet, yani ingiltere, Rusya, Avusturya ve Prusya yönettiler. Kongreye Avusturya Başbakanı Prens Meternich başkanlık etti. Fransız Devrimi sonrasında Avrupa’da ortaya çıkan sorunlara ilişkin görüşmelerin yapıldığı kongre, Fransız Devrimi’ni izleyen çağ “ulusçuluk çağı” olarak nitelenmektedir. Çok uluslu Avusturya İmparatorluğu Başbakanı Franz von Metternich, tehlikeli gördüğü ulusçuluk akımının ortaya çıkabileceği sorunların çözümlenmesi için, Avrupa’nın tutucu güçlü devletlerini ortak hareket etmelerinin ortamını sağlamak amacındaydı. Komisyonlar biçiminde çalışmalarını yürüten bu uluslararası kongrenin ilk örneği olması açısından ilginç ve önemlidir.

Osmanlı İmparatorluğu Viyana Kongresi’ne katılmamıştır. Çünkü Osmanlı İmparatorluğu böyle bir konferansta Balkan sorununun gündeme geleceğinden ve ödün vermek zorunda kalmasından korkuyordu. Ayrıca Avusturya’nın “toprak bütünlüğünü garanti etme” önerisini de iyi karşılamıyordu. Viyana kongresi kararlarının en önemli maddeleri şunlardır. Fransa’nın 1792 sonrasında ele geçirdiği tüm toprakları geri alınıyordu. ingiltere Malta’yı ve Yeni adaları, Hollanda’ya ait olan Cope Colony’yi, Seylan’ı, Honduras’ı, Guyan’ı ve Trinidat’ı, Danimarka’dan de Helgoland’ı alıyordu. Rusya, Finlandiya’yı İsveç, Norveç’i alıyordu. Prusya Posen bölgesini, Saksonya’nın önemli bir bölümünü, Ren’in batı kıyılarını alıyordu. Avusturya’da topraklarını genişletiyordu. Belçika Hollanda’yla birleşerek Niederland adlı bir devlet oluşturuyordu. Almanya otuz sekiz devletli Germen Konfederasyonundan oluşacaktı.

italya parçalanıyordu, esir ticaret yasaklanıyordu, bunun uygulanması taraf devletlere veriliyordu. Uluslararası nehirlerde ilke olarak ticaret ve ulaşım serbestisi tanınıyordu.

Viyana Kongresi, Avrupalı devletlerin aralarındaki sorunları toplantılar yoluyla çözme girişimlerinin başlangıcı oldu. Ayrıca, Avrupa Kökenli klasik uluslararası hukukun genişletilerek nispeten sistematize edildiği dönemin başlangıcı olarak da kabul edilir. Diğer yandan, Viyana Kongresi ile ortaya çıkan Avrupa Ahengi Sistemi çerçevesinde belirginleşmeye başlayan uluslararası hukuk sistemi ise, bu “ahengi” sağlayan temel aktörler olan büyük devletlerin kontrolünde bir nitelik taşımaktadır. Genel hatları ile I. Dünya Savaşına kadar süren dönemde, uluslararası hukuk kurallarının oluşması, başta Viyana Kongresi olmak üzere devletler arasında yapılan antlaşmalar çerçevesinde gelişmiştir.


Viyana Kongresi Sonuçları :

Viyana kongresi ile Avrupa’da yeni bir statü doğmuş oluyordu. Kongrede Fransız İhtilali’nin Avrupa’ya yaydığı insan ve vatandaşlık haklarından hiçbirisi, yani hürriyet, milliyet ve eşitlik prensipleri göz önünde tutulmamış, sırf siyasal emel ve istekler üzerine kararlar verilmiştir. Bundan dolayı Viyana Kongresi kararları yürütebilmek için silaha başvurmak zorunda kalmıştır. Viyana Kongresinden sonra (1815-1830) İngiltere, Rusya, Prusya ve Avusturya kendi çıkarlarına göre ve bu çıkarların uyuşması oranında Avrupa’da yeni bir statü kurmuşlardı. Bu devletler Avrupa düzenini korumak, krallık rejimine karşı yapılacak ihtilal hareketlerini bastırmak ve Avrupa’yı mutlak krallık rejimiyle yönetmek için aralarında bazı antlaşmalar yaptılar. Avrupa tarihinde bu devreye Restorasyon devri denilmiştir. Avrupa’nın büyük devletleri, Viyana Kongresi kararlarını yürütmek amacıyla, iki ayrı bağlaşma kurmuşlardır;

Kutsal İttifak (1815 ): Viyana Kongresi kararlarının nasıl uygulanacağı tam belli değildi. Sürgünde bulunan Napolyon’un Fransa’da tekrar iktidara gelmesi Avrupa’nın üç büyük devletini harekete geçirdi. Bu ittifak Rusya, Avusturya ve Prusya arasında yapılmıştır. Kutsal İttifakın amacı Fransız İhtilali’ne karşı bir tepki olmuş ve mutlakıyetçi güçlendirmeyi esas almıştır. Fransa’da sonradan katılmıştır.

Dörtlü İttifak (1815 : İngiltere, Rusya, Avusturya ve Prusya arasında yapılmıştır. Bu ittifakın kurucusu Prens Meternich’tir. Bundan dolayı buna Meternich Sistemi de denir. Dörtlü İttifak Kutsal İttifakın yetersizliği üzerine ortaya çıkmıştır. Bu dört devlet başka düşüncelerin yayılmasını silah gücüyle durdurmayı kararlaştırmışlardır. Böylece her türlü özgürlük hareketi bastırılacaktır. Fakat gittikçe gelişen özgürlük akımları sonucunda meydana gelen ihtilallerin önü alınamadı.

Meternich Sisteminin Sona Ermesi :

Restorasyon devri 1827 yılına kadar ancak sürebilmiştir. Çözülme önce İngiltere’nin Dörtlü İttifaktan ayrılmasıyla başladı. Bunun arkasında Osmanlı Devleti’nde Rum İsyanı çıktı. Meternich, Osmanlı Devleti antlaşmaya dahil olmadığı halde, Rum isyanının beraber bastırılmasını teklif etti. Buna karşılık Rusya ve Fransa, Rumlara yardım ettiler. İngiltere de bunlara katıldı. Sonunda, Navarin’de Osmanlı donanmasını yakarak kendi prensiplerini kendileri yıktılar.

Miryokefalon Savaşı'nın Türk Tarihindeki Önemi Nedir​?

 Anadolu’nun Türk yurdu olmasında tarih içinde birçok önemli savaş meydana gelmiştir. Bunlardan ilki 1040 yılında gerçekleşen Dandanakan Savaşı'dır. Ardından 1071 yılında Bizans ile Türk orduları arasında Malazgirt Savaşı meydana gelerek Anadolu’nun kapıları Türklere açılmıştır.

1176 yılında gerçekleşen Miryokefalon Savaşı sonucunda Anadolu coğrafyası Türk yurdu haline gelmiştir. bu savaşla Anadolu’nun Türklere ait olduğu kanıtlanmıştır. Anadolu coğrafyasından Türklerin çıkarılamayacağı anlaşılmıştır. Türkler, Anadolu’yu yurt edinmiş ve bedel ödeyerek vatanlarını savunmaya başlamışlardır. Bin yıllık vetire böylece kesin olarak başlamıştır. Tarih boyunca da bu şekilde de devam etmiştir. En son Milli Mücadele de Anadolu’nun terk edilemez olduğu gözler önüne sermiştir.

Vahyin Gelişi ile Toplumda Neler Değişmiştir?

  •  Vahiy, bâzen uykuda görülen ve görüldüğü gibi tahakkuk eden sâdık rüyâlar şeklinde gelirdi.
  • Vahyedilecek kelâm, melek görünmeksizin Peygamber -aleyhissalâtü vesselâm-’ın kalbine ilkâ olunurdu.
  • Vahiy meleği, “Cibrîl Hadîsi”nde[1] olduğu gibi insan sûretine girerek, vahyedilecek şeyi bildirirdi.
  • Vahiy bâzen de, dehşetli bir çıngırak sesi gibi gelirdi. Vahiy hâli geçince, Peygamber Efendimiz meleğin söylemiş olduğu şeyi iyice öğrenmiş olurdu.
  • Cebrâîl -aleyhisselâm- iki defâ vahyi aslî sûretiyle görünerek getirmiştir. Bunlardan birincisi vahyin fetret dönenimi müteâkip Peygamber Efendimiz Hirâ Mağarası’ndan inerken, ikincisi ise Mîrâc Gecesi’nde Sidretü’l-Müntehâ’da vâkî olmuştur.
  • Allâh Teâlâ’nın, Mîrâc’da olduğu gibi arada vahiy meleği bulunmaksızın, ilâhî kabul ve ikrâma nâil kılarak Rasûlullâh -sallâllâhu aleyhi ve sellem-’e doğrudan vahyetmesidir.
  • Cebrâîl -aleyhisselâm-’ın Allâh Rasûlü’ne uyku hâlinde iken vahiy getirmesidir. Bâzı müfessirler, Kevser Sûresi’nin bu şekilde nâzil olduğunu ifâde ederler.

Tasarım Temelli Araştırma Yöntemleri Nelerdir?​

  • Genellikle tek bir ortamda uzun süreli araştırma yapmayı gerektirir.
  • Tasarım, karar verme, analiz ve yeniden tasarım süreçlerinin yinelenen döngüsü mevcuttur.
  • Bağlamsal müdahaleler (interventions) yapılır.
  • Gelişimsel süreç ve çalışmanın geçtiği özgün ortam yazıya dökülür ve sonuçlarla ilişkilendirilir.
  • Araştırmacılar ve katılımcılar arasında işbirliği vardır.
  • Uygulamada kullanılabilecek bilginin ortaya çıkması hedeflenir.

Ömer Seyfettin - Diyet Kitabı Konusu

Ömer Seyfettin Türk Edebiyatında öykücülüğü meslek edinmiş ilk öykücümüz olmaktadır. Maupassant Tarzı Olay Hikâyeciliği'nin Türk hikayeciliğindeki temsilcisi olan Ömer Seyfettin, özellikle tarihi ve kahramanlık konulu öyküler yazmış öykülerini de vaka düzenine ve olay planlarına uygun olarak yazmıştır. (bkz. Maupassant Tarzı Olay Hikâyeciliği ve Ömer Seyfettin)

İlk öykülerini çoğunlukla tarih ve kahramanlık konularını ridkes işlemiş olan Ömer Seyfettin, 1918 yılından sonraki öykülerinde Türkçü, Turancı ve Milliyetçilik misyonundan bir nebze kurtularak öykülerinde daha serbest konulara doğru yönelmiş, sosyal ve toplumsal konularda, aşk ve diğer konularda da öyküler yazmıştır. Buna rağmen her dönemde yazdığı öykülerde vaka hikâyecisi olmayı da terk etmemiştir.

Hukuk Kuralları Tanımı

 Hukuk kuralları, toplum halinde yaşayan insanların birbirleriyle ve toplumla ilişkilerini düzenlemek üzere devletin yetkili organları tarafından konulan, uyulması zorunlu ve maddi müeyyideli kurallardır. Hukuk kuralları normatiftirler. ridkes.blogspot.com Davranış normu niteliğini haizdirler.

4. Mustafa Kemal, Irade-i Milliye gazetesine "Benim Gazetem” adını vermiştir.

 Bu bilgiye göre Mustafa Kemal için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?

A) Basın ile iyi ilişkiler içindedir.
B) Gazeteci bir kişiliğe sahiptir.
C) Doğru habere ve basına çok önem vermektedir.
D) Siyasi olayların İstanbul hükümetine ulaştırmasına çalışmaktadır.​

Türk tarihinde kahramanlığıyla ön plana çıkan kişiler?

Bu hikayelerde genellikle bizdeki aşk ve kahramanlığın anlatıldığı konuları işler. Mesela bu hikayelerde Türk halkına ait olan evlilik, kurban adama, dilek tutma, rüya yorumlama gibi örf ve geleneklerimizin izleri görülmektedir.

Halk hikayeleri içinde kültürel, dini, milli, ahlaki, manevi değerler barındıran edebi eserler olarak bilinmektedir. Örf ve gelenekler bakımından da izler taşıyan halk edebiyatı ürünlerinde kültürün ve ahlaki değerlerin gelecek nesillere taşınmasını da sağlar.

Halk hikayeleri arasında örf ve geleneklerin yaşatılması, korunması, geleceğe taşınması adına bulunan unsurlar edebi unsurlar da göz önünde tutularak işlenmiştir. Bu bakımdan halk edebiyatı eserleri her zaman kültürel ve ahlaki değerlerin yaşatılmasında öncü olmayı başarmıştır. Halkın sahip olduğu değerler farkındalık sayesinde gelecek nesillere de kolayca aktarılmaktadır. Gelenek ve görenekler de unutulmamaktadır.

Kahramanlıkların anlatıldığı halk hikâyeleri, dizi sektörünü hangi yönde etkilemiştir?

 Halk hikayeleri arasında örf ve geleneklerin yaşatılması, korunması, geleceğe taşınması adına bulunan unsurlar edebi unsurlar da göz önünde tutularak işlenmiştir. Bu bakımdan halk edebiyatı eserleri her zaman kültürel ve ahlaki değerlerin yaşatılmasında öncü olmayı başarmıştır. Halkın sahip olduğu değerler farkındalık sayesinde gelecek nesillere de kolayca aktarılmaktadır. Gelenek ve görenekler de unutulmamaktadır.

Halk hikayeleri, günümüzde dizi ve film sektörünü de olumlu yönde etkilemektedir. Halk hikayelerinden ilhamla yeni kurgular ve hikayeler oluşturulmakta ve senaryolar kaleme alınarak tarih şuuru oluşturulmaktadır. Böylece dizi, film ve sinema gibi alanlar da gelişim göstermektedir.

 Bugün, halk hikâyelerinin işlevsel açıdan yerini medya, televizyon ve özellikle de televizyon dizileri almış durumdadır. Yazılı kültür bir yana, özellikle elektronik kültür ortamının gelişmesiyle birlikte halk kültürü üzerindeki etkisi ve etkinliği iyice artan medya, halk kültürünün diğer ürünleri gibi halk hikâyelerini ve hikâyecilik geleneğini de derinden etkilemiştir. Günümüzde Diriliş Ertuğrul gibi tarih temalı dizilerin yanında geçmişte Leyla ve Mecnun ile Kerem ile Aslı gibi diziler de yapılmıştır. Aşk özellikle bu hikayelerdeki tema olarak dizilerde de çok sıklıkla işlenmektedir.

4. Sınıf This - That (bu-şu) Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf This - That (bu-şu) Konu Anlatımı
  • Yakınımızda ve uzağımızda bulunan nesnelerin ne olduklarını sorarken THİS VE THAT işaret zamirlerini kullanırız. Yakından işaret ettiğimiz kelimeler bu , biraz uzak olan kelime ise şu dur. Örneğin; WHAT İS THİS ? ( BU nedir? ) - This is a pencil gibi soru cevap şeklinde olacaktır.. that ve this zamirlerini daha iyi anlayabilmeniz için videomuzu sonuna kadar dinlemelisiniz.. 4. Sınıf This - That (bu-şu) Konu Anlatımı , that , this konu anlatimi , bu , şu , ingilizce

4. Sınıf Numbers(sayılar) Konu Anlatımı



  • 4. Sınıf Numbers(sayılar) Konu Anlatımı
  • Çocuklar ingilizcede sayılar ile ilgili söylenecek en temel şey şudur. İlk 20 sayı öğrenilir. Ve diğer sayılar bu sayıların üzerine inşa edilir.Videomuzda şimdi sayıları öğrenmeye başlayalım. Sonra size verilecek olan sayıları ingilizce bilmeye çalışacaksınız.. 1'den milyonlara kadar öğrenceğiniz sayılarımız ile ilgili mutlaka soru çözümlerimiz yer alıyor. Dikkatlice dinleyip irdeleyin. 4. Sınıf Numbers(sayılar) Konu Anlatımı , 4. Sınıf Numbers(sayılar) Konu Anlatımı izle , 4. Sınıf Numbers(sayılar) Konu Anlatımı dinle, numbers konu anlatimi ,

4. Sınıf Colours(renkler) Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Colours(renkler) Konu Anlatımı
  • Çocuklar isimlerin özelliklerini belirten sözcüklere SIFAT dediğimizi daha önceki derslerimizde işlemiştik. Renklerde isimlerin özelliği olduğuna göre onlarda birer sıfattırlar. İsimlerle ilişkileri ve cümle içindeki yerleri aynen diğer sıfatlar gibidir. Şimdi ingilizce renklerimizi tanıyalım. Kırmızı = RED , sarı = YELLOW , Siyah = BLACK vs gibi bir çok renk videomuzda belirtiliyor.. Uygulamalı örneklerimiz ile konumuzu daha iyi anlayacaksınız. İyi Dersler.

4. Sınıf Have Got Has Got (sahip olmak)

 


  • 4. Sınıf Have Got Has Got (sahip olmak)
  • HAVE GOT yada HAS GOT türkçede tam karşılığı sahip olmak anlamına gelen yapılardır. Bu yapıları biz daha çok bize ait olan eşyaları anlatırken yada akrabalarımızdan bahsederken kullanırız. Örneğin; Benim otomobilim var, Onun iki kalemi var vs.. I , YOU, WE , THEY de HAVE GOT kullanılıyor. HE,SHE,IT ise HAS GOT kullanılıyor. 4. Sınıf Have Got Has Got (sahip olmak) , 4. Sınıf Have Got Has Got (sahip olmak) konu anlatimi , has got , have got konu anlatimi , ingilizce üniteler

4. Sınıf Seasons (mevsimler) Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Seasons (mevsimler) Konu Anlatımı
  • Çocuklar mevsim kelimesinin karşılığı seasons tur. 1. resmimizde yağmurlu bir hava görüyoruz. Sonbahardır..İngilizce karşılığı autumn , 2. resmimize baktığımızda karlıbir hava görüyoruz. Yani kış mevsimidir. Kış mevsimi Winter dir.. 3. resmimizde ilkbahar kelimesinin ingilizce karşılığı spring , 4. resmimizde güneşlik bir resim görüyoruz. Yaz mevsimidir. İngilizce Summer demektir. Unutulmaması gereken bir özellik belirtelim. İngilizcede mevsimler her zaman küçük harf ile başlar bunu unutmayınız. 4. Sınıf Seasons (mevsimler) Konu Anlatımı , 4. Sınıf Seasons (mevsimler) Konu Anlatımı izle, 4. Sınıf Seasons (mevsimler) Konu Anlatımı dinle, 4. sınıf mevsimler, 4. sınıf ingilizce dersleri

4. Sınıf Sıvıları Ölçme Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Sıvıları Ölçme Konu Anlatımı
  • Çocuklar sıvıları ölçme ünitemizde 2 alt balığımız var onlarıda öğreneceğiz. 1.Lite veya mililitre dönüştürümleri 2. Litre ve Milimetre Soruları. Örneğin, 1 L= 1000 ml .Su süt zeytinyağı pekmez benzin mazot gazyağı ilaçkolonya vb gibi sıvıları ölçmek için kullanılan ölçülere sıvı ölçüleri denir.Sıvı ölçüsü birimi litredir.Sıvıları ölçmeye yarayan ve hacmi 1 desimetreküp olan kaba da litre denir.

4. Sınıf Yüzdeler Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Yüzdeler Konu Anlatımı
  • Yüzdeler konusuna değinirken çocuklar ilk olarak yüzdenin isaretidir. Videomuzda verilen şema üzerinde yüzdeler açıklanmaktadır.. Verilen kesirleri yüzde şeklinde de yazabiliriz.Örneğin; 3/25 bunu yüzdeye çevireceksek paydayı 4 ile genişletmemiz lazım.. %12dir. Ve bunun gibi sorular videomuzda yer alıyor. 4. Sınıf Yüzdeler Konu Anlatımı , 4. Sınıf Yüzdeler Konu Anlatımı izle, 4. Sınıf Yüzdeler Konu Anlatımı dinle,

4. Sınıf Yamuk ve Özellikleri Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Yamuk ve Özellikleri Konu Anlatımı
  • Yamukların Özellikleri : Yamukların dört köşesi vardır. Yine bu köşelerin birleşmesi ile dört tane kenarı vardır. Örnek verilen sorumuzda yamuğun özelliklerini söylemeye devam ederken bir yandan da yamuk ile ilgili sorular çözeceğiz.. Soruların ardından yamuğun çevresini ve alanını nasıl buluruz o formülleri öğreneceksiniz.4. Sınıf Yamukların Özellikleri Konu Anlatımı , 4. Sınıf Yamukların Özellikleri Konu Anlatımı izle, 4. Sınıf Yamukların Özellikleri Konu Anlatımı dinle, 4. Sınıf Yamuklar,

4. Sınıf Çember ve Daire Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Çember ve Daire Konu Anlatımı
  • Çember ve daire konu anlatımımızda işleyeceğimiz konular şunlar; Çember ve dairenin tanımları ,çap ve yarıçap oluşturma ,çemberin çevresi ve çemberin alanı konularını işleyeceğiz..İlk olarak çember neymiş onu öğreneceğiz. İçi boş olan yuvarlaklara ÇEMBER denir. Eğer yuvarlağın içi dolu ise DAİRE denir. Çember ve Dairelerimizde yarı çap oluşturalım. Ve devamını videomuzdan dikkatli olarak dinleyelim.4. Sınıf Çember Konu Anlatımı , 4. Sınıf Çember Konu Anlatımı izle, 4. Sınıf Çember Konu Anlatımı dinle, 4. Sınıf Çember , çember konu anlatimi ,daire konu anlatimi ,4.sınıf daire

4. Sınıf Eşkenar Dörtgen ve Paralel Kenar

 


  • 4. Sınıf Eşkenar Dörtgen ve Paralel Kenar
  • Eşkenar Dörtgende Paralel Kenarın Özellikleri : Dört kenar uzunluğu birbirine eşittir. Karşılıklı kenar çiftlerini oluşturan doğru parçaları birbirine paraleldir.Karşılıklı açılar birbirine eşittir. İç açılarının toplamı 360 derecedir. Köşegenler birbirlerini dik olarak ortalarlar. 4. Sınıf Eşkenar Dörtgen- Paralel Kenar , 4. Sınıf Eşkenar Dörtgen- Paralel Kenar konu anlatimi , 4. Sınıf Eşkenar Dörtgen- Paralel Kenar video , eşkenar dörtgen , paralel kenar

4. Sınıf Dikdörtgen ve Özellikleri Konu anlatimi

 


  • 4. Sınıf Dikdörtgen ve Özellikleri Konu anlatimi
  • Dikdörtgenler konusuna baktığımızda ilk olarak dikdörtgenlerin özellikleri , çevresi , alanı ve simetri doğrusunu öğreneceğiz. Dikdörtgenlerin karşılıklı iki kenarları birbirine eşit ve paraleldir. Tüm açıları 90 derecedir. Köşegenlerin uzunlukları birbirine eşittir. Köşegenler birbirini ortalar. Dikdörtgenlerin çevresi : 2a+2b dir..Dikdörtgenlerin alanı konusunu videomuzdan takip edebilirsiniz. 4. Sınıf Dikdörtgenlerin Özellikleri , 4. Sınıf Dikdörtgenlerin Özellikleri izle, 4. Sınıf Dikdörtgenlerin Özellikleri dinle, 4. Sınıf Dikdörtgenlerin Özellikleri konu anlatimi

4. Sınıf Hacimler Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Hacimler Konu Anlatımı
  • Bir cismin uzayda kapladığı yere hacim denir.Cisimlerin hacimlerini de hacim ölçüleri ile ölçeriz . Hacim ölçüleri metre sistemine göre düzenlenmiştir. Hacim ölçüsü birimi metreküptür. Bir metreküp boyutlarından biri bir olan bir küpün kapladığı hacime eşittir. Metreküpün katları ve askatları vardır. Hacim ölçüleri biner biner küçülürler biner biner büyürler. 4. Sınıf Hacimler Konu Anlatımı , 4. Sınıf Hacimler Konu Anlatımı dinle 4. Sınıf Hacimler Konu Anlatımı izle , hacimler konu anlatimi

4. Sınıf Kare ve Özellikleri Konu Anlatımı

 

  • 4. Sınıf Kare ve Özellikleri Konu Anlatımı
  • Çocuklar kare konusunu işlerken işleyeceğimiz alt başlıkları şöyle belirtelim. İlk önce karenin özellikleri , karenin çevresi , karenin alanı ve karenin simetri doğrularını öğreneceğiz. Karenin özelliklerine değinirsek , * Kare bir düzgün dörtgendir. * Tüm açıları 90 derecedir. * Köşegenler birbirlerini dik olarak ortalarlar. * Köşegenler birbirlerine eşittir. Karenin Çevresi: ax4 veya 4a olarakta belirtebiliriz. Videomuzda çözümlü örnekler ile konumuzu daha iyi anlayacaksınız.

4. Sınıf Grafikler Konu Anlatimi

 


  • 4. Sınıf Grafikler Konu Anlatimi
  • Grafikte önemli olan yatay ve dikey çizgilerdir. Grafikler ünitesi her sınıfta göreceğimiz bir ünitedir. Çünkü mantık ve zekanızı ölçen sorular yer almaktadır..Hayatınızı belirleyen sınavlarda en üst düzeyde bile çıkmaktadır. Şimdi grafikler konusuna giriş yapıyoruz.. Ve öğretmenimiz grafik üzerinde özelliklerini ve gelecek soru tiplerini belirtiyor. 4. Sınıf Grafikler , 4. Sınıf Grafikler izle, 4. Sınıf Grafikler dinle, 4. Sınıf Grafikler konu anlatimi ,

4. Sınıf Gerçek-Mecaz-Terim Anlam

 


  • 4. Sınıf Gerçek-Mecaz-Terim Anlam
  • Gerçek Anlam; bir kelimenin ilk akla gelen anlamıdır. Mecaz Anlam ise Bir kelimenin kendi sözlük anlamının dışında belirtiği anlam kaymasıdır. Örneğin; Çantam çok ağır , taşımama yardım eder misiniz? Odanın içini ağır bir koku sardı. Ağır kelimesi hem mecaz hemde gerçek anlamında kullanılmıştır. 1. cümlemizde gerçek anlamda 2. cümlemizde mecaz anlamı ile belirtilmiştir. 4. Sınıf Gerçek-Mecaz-Terim Anlam , 4. Sınıf Gerçek-Mecaz-Terim Anlam konu anlatimi , gerçek anlam , terim anlam konu anlatimi , mecaz anlam konu anlatimi

4. Sınıf Bağlaçlar Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Bağlaçlar Konu Anlatımı
  • Tek başlarına anlamları olmayan, cümle içinde eş görevli sözcük ve kelimeleri bağlayan sözcüklere bağlaç denir. Bağlaçlar cümle içinde çıkarıldığında cümlenin anlamında bozulma olmaz. Bağlaç olan -de,da eki ile ismin durum eki olan -de,-da ekini karıştırmayınız. Bağlaçlar her zaman ayrı yazılır. En fazla soru tarzı -ki ekinde gelir. Bir ismin yerini tutuyorsa ilgi zamiridir ve bitişik yazılır, kendinden sonraki ismi belirtiyorsa sıfat yapan -ki ekidir ve ayrı yazılır. Bağlaç olan ki ayrı yazılır.

4. Sınıf Edatlar Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Edatlar Konu Anlatımı
  • Tek başına hiç bir anlamı olmayan ; ama cümle içerisinde kelimelerin arasında çeşitli anlam ilgileri kuran sözcüklere EDAT denir. NOT: Edatlar cümle içerisinden çıkarıltıldığında cümlenin anlamında anlam kayması veya bozukluk olabilir. Edatlar kendinden önce ve sonra sözcükler arasında anlam ilgisi kurarlar. Örneğin; gibi , kadar ,ancak , yalnız , doğru vs.. 4. Sınıf Edatlar Konu Anlatımı , 4. Sınıf Edatlar Konu Anlatımı dinle, 4. Sınıf Edatlar Konu Anlatımı izle,Edatlar , Edatlar test

4. Sınıf Sıfat Tamlaması Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Sıfat Tamlaması Konu Anlatımı
  • İsmin bir sıfat tarafından nitelendirilerek yada belirtilerek tamlayanı sıfat , tamlananı isim olan sözcüklere denir. Sıfat tamlasının bir kaç özelliğini belirtmek gerekirse; * Sıfat kesinlikle bir isimle beraber kullanılır ve isimden önce gelir. Örneğin; Parlak Işık.. * Sıfat tamlamasında tamlayan sıfat , tamlanan isimdir. Örneğin; değişik biri .. * Sıfat tamlamasında sıfatlar çekim eki almazlar. Alırsa artık sıfat değil isim olur. Örneğin; Babam bana mavisinden aldı. 4. Sınıf Sıfat Tamlaması Konu Anlatımı , 4. Sınıf Sıfat Tamlaması Konu Anlatımı izle, 4. Sınıf Sıfat Tamlaması Konu Anlatımı dinle, Sıfat Tamlaması , Sıfat Tamlaması örnekleri ,Sıfat Tamlaması çeşitleri , Sıfat Tamlaması video , Sıfat Tamlaması test

4. Sınıf Küçültme Sıfatları Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Küçültme Sıfatları Konu Anlatımı
  • Sıfatlara -ce -cik -imsi , ımtrak ekleri getirilerek anlam olarak küçültme yapabiliriz. Örneğin: Ufakça çocuk , Çocuk isimdir. Nasıl çocuktur ufacıktır. Minicik bitki. Küçültme sıfatları ile ilgili uygulamalı sorularımız videomuzda gösteriliyor. Birçok örnek üzerinde konumuz tekrar anlatılıyor. . Kolay bir konu eminim anlayacaksınız.

4. Sınıf İsmin Hal Ekleri Konu Anlatımı


  • 4. Sınıf İsmin Hal Ekleri Konu Anlatım
    ı
  • İsimler 5 durumda bulunur. Yalın haldedirler. İ halindedirler. E halindedirler. De halindedirler , den halindedirler. İSMİN YALIN HALİ: İsimlerin hal ekleri almadan kullanılmasına yalın hal denir. Örneğin; Ömer defter aldı. İSMİN - İ hali: Kelimelerin sonunda i,ı,u, ü eklerini alan kelimelere ismin i hali yada ismin belirtme durumu denir. Örneğin: masay-ı , ütüy-ü vs.4. Sınıf İsmin Hal Ekleri Konu Anlatımı , 4. Sınıf İsmin Hal Ekleri Konu Anlatımı izle, ismin hal ekleri

4. Sınıf İsmin Halleri (Durum Ekleri) Testleri

 


  • 4. Sınıf İsmin Halleri(Durum Ekleri) Testleri
  • İSmin halleri ile ilgili çözümlü sorularımız yoğun istek üzerine sitemizde.. İsmin -de -den - i -e halleri biliyorsunuz ki sorularda karşımıza çıkıyor.. Bir çok soru videomuzun içerisinde dikkatlice izleyin. 4. Sınıf İsmin Halleri(Durum Ekleri) , 4. Sınıf İsmin Halleri(Durum Ekleri) konu anlatimi, 4. Sınıf İsmin Halleri(Durum Ekleri) video izle ,

4. Sınıf Noktalama İşaretleri Test Soruları


 https://www.youtube.com/watch?v=2qJR8nGy4rM

  • 4. Sınıf Noktalama İşaretleri Test Soruları
  • 4. Sınıf noktalama işaretleri ile ilgili testlerimiz şimdi sitemizde.. Çözümlü örnekler ile konuyu pekiştirebilirsiniz.. Noktalama işaretlerini hatırlayamıyorsanız sitemizin arama motorundan aratıp konu anlatımlarına çalışabilirsiniz.. 4. Sınıf Noktalama İşaretleri Konu anlatimi , 4. Sınıf Noktalama İşaretleri Konu anlatimi izle, 4. Sınıf Noktalama İşaretleri Konu anlatimi dinle , 4. Sınıf Noktalama İşaretleri Test Soruları

4. Sınıf Ünsüz Yumuşaması Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Ünsüz Yumuşaması
  • Türkçede sert ünsüzle biten kelimelerin sonuna ünlü harfle başlayan bir ek gelirse kelimenin sonundaki sert ünsüz yumuşar. Bu durumu ünsüz yumuşaması olur. P,ç,tk ünsüzleri , b, c,d,,g harfleri ile yumuşar. Örneğin , Kasabı dün yerinde göremedim burdaki ünsüz yumuşaması kasap tır. 4. Sınıf Ünsüz Yumuşaması , 4. Sınıf Ünsüz Yumuşaması konu anlatimi , 4. Sınıf Ünsüz Yumuşaması izle,Ünsüz Yumuşaması kuralı , Ünsüz Yumuşaması örnekleri , Ünsüz Yumuşaması soruları

4. Sınıf Ünlü Düşmesi Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Ünlü Düşmesi Konu Anlatımı
  • Türkçemizde bazı kelimeler ünlü ile başlayan bir ek aldıklarında son hecedeki ünlü harf düşer. Kelimedeki bu değişikliğe ünlü düşmesi denir. Örneğin, burunu= burnu , karını = karnı , kesiri = kesri gibi örnekleri verebiliriz. 4. Sınıf Ünlü Düşmesi Konu Anlatımı , 4. Sınıf Ünlü Düşmesi Konu Anlatımı dinle, 4. Sınıf Ünlü Düşmesi Konu Anlatımı izle, Ünlü Düşmesi nedir, Ünlü Düşmesi örnekleri,

4. Sınıf Ulama Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Ulama Konu Anlatımı
  • Türkçede ünsüz harf ile biten bir kelimeden sonra ile ünlü ile başlayan bir kelime geldiğinde ilk kelimenin son hecesi ile ikinci kelimenin ilk hecesi sanki birbirine birleşikmiş gibi okunmasına ULAMA denir. Ulama ile ilgili örneklerimiz videomuzun içinde yer alıyor. Gördüğünüzde ulama olayını daha iyi anlayacaksınız.

4. Sınıf Kaynaştırma Harfleri Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Kaynaştırma Harfleri Konu Anlatımı
  • Türkçede iki ünlü harf yanyana gelemez. Kelimelerin sonu ünlü harf ile bitiyor. yine ünlü ile başlayan bir ek gelirse bu ikiünlü arasına y, s, ş, n ünsüzlerinden biri gelerek bu iki ünlüyü kaynaştırır. Biz bu olaya kaynaştırma , harflerine ise kaynaştırma harfleri denir. Konuyu daha iyi anlamanız açısından bir çok örnek gösterilecek. 4. Sınıf Kaynaştırma Harfleri Konu Anlatımı , 4. Sınıf Kaynaştırma Harfleri Konu Anlatımı dinle, Kaynaştırma Harfleri Konu Anlatımı , Kaynaştırma Harfleri Konu Anlatımı izle, ders videolari, Kaynaştırma Harfleri nelerdir, Kaynaştırma Harfleri örnekleri

4. Sınıf Ünsüz Benzeşmesi Konu Anlatımları

 


  • 4. Sınıf Ünsüz Benzeşmesi Konu Anlatımları
  • Türkçede p,ç,t,k s,ş,f,h ile biten kelimelere c,d,g ile başlayan bir ek gelirse bu harflerin ç,t,k ünsüzüne dönüşür. Bu kurala ünsüz benzeşmesi yada ünsüz sertleşmesi denir. Konumuz ile ilgili uygulamalı sorular konu anlatımının hemen ardından karşınızda olacak..Ünsüz benzeşmesi konusunu eminim anlayacaksınız..Yorumlarınızı Bekliyoruz

4. Sınıf Yapım ve Çekim Ekleri

 


  • 4. Sınıf Yapım ve Çekim Ekleri
  • Bir kelimenin sonundaki ekleri çıkardığımızda kalan en küçük anlamlı kısıma KÖK denir. Kökün özelliği daha küçük parçalara ayrılmamasıdır. Kök olan kelimelerin yapım eki alarak yeni bir anlam kazanmış kelimelere GÖVDE denir. Kelimenin köküne eklenerek anlamını değiştiren (yapım eki) veya cümlenin daha anlaşılır olmasını sağlayan (çekim eki ) anlamsız parçalara EK denir. YAPIM EKLERİ: Kök yada gövde durumundaki kelimelere eklenerek kelimenin anlamını değiştiren eklere YAPIM EKİ denir. Yapım ekleri sadece kök veya gövdeye gelir. Konumuzun devamını videomuzdan takip edebilirsiniz. 4. Sınıf Yapım ve Çekim Ekleri , 4. Sınıf Yapım ve Çekim Ekleri konu anlatimi , yapım ekleri , çekim ekleri ,

4. Sınıf Yapılarına Göre Sözcükler Konu Anlatımı

 


  • 4. Sınıf Yapılarına Göre Sözcükler Konu Anlatımı
  • Yapılarına göre sözcükler 3'e ayrılır. Basit sözcükler , Birleşik sözcükler , Türemiş sözcükler.. Basit Sözcükler : Tek bir kelimeden oluşan yapım eki alarak farklı bir anlam kazanmamış kök halindeki kelimelere BaSİT SÖZCÜKLER DENİR. Örneğin; Adam , yaprak , salı vs.. Çekim eki almış sözcükler kelimenin anlamını değiştirmediği için basit sözcüklerdir. Örneğin; Adamlar , salıya , yapraklar.. Türemiş Sözcükler: Kök ve gövdeye yapım ekleri gelerek oluşan sözcüklere TÜREMİŞ SÖZCÜKLER denir. Türemiş sözcükler kök halinden farklı bir sözcük oluşturan sözcüklerdir. Örneğin. Çiçek = Çiçekçi gibi.. Birleşik sözcükleri videomuzdan dinleyelin. 4. Sınıf Yapılarına Göre Sözcükler Konu Anlatımı , 4. Sınıf Yapılarına Göre Sözcükler Konu Anlatımı izle , 4. Sınıf Yapılarına Göre Sözcükler Konu Anlatımı dinle, 4.sınıf türkçe , 4. sınıf dilbilgisi

1. Dinleme sırasında dikkat etmeniz gereken kurallar nelerdir? Bu kurallar neden önemlidir? Konuşmacıyı dinlerken konuşma ile ilgili soru sormak ve bunu uygun zamanda sormak niçin önemlidir?

 Açıklama:

1. Konuşmacının sözünü kesmemeliyiz,

Sözü bittikten sonra konuşmalıyız,

Dikkatimizi kendisine vermeliyiz,

Başkaları ile konuşmamalıyız,

Fikir ayrılığı olsa dahi saygı göstermeliyiz,

Herhangi bir şeyle uğraşmamalıyız,

Gözlerimizi konuşmacıdan ayırmamalıyız,

Gözlerimizi kapatmamalı veya uyumamalıyız.

Not almak,

Soru hazırlamak,

Paragraf aralarını iyi görmek,

bu kurallar neden önemlidir?: önemlidirler çünkü dinleyici ve anlatıcının ikiside olumlu olarak etkilenir örn: dinleyici bir bilgi kazanır anlatıcı: özgüven kazanır.


Konuşmacının dikkatinin dağılmaması ve konuşmanın tutarlılığının bozulmaması adına sorulacak olan soruların uygun zamanda sorulması gerekir. Bu da insanların konuşmayı anlamasını kolaylaştırır. Sorular konuşma minvalinde olmalı ve eksik bırakılan tarafların tamamlanmasını sağlamalıdır. Böylece dinleyicinin iyi bir dinleyici olarak soru sorduğu kabul edilebilir.

2. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerleri uygun kelimelerle doldurunuz.

 Yasakları

Tanıtmak
Uyarıcı
Sorumluluk
Vahiy
Bütün peygamberler Allah (c.c.) tarafından insanlara
... olarak gönderilmiştir.
Peygamberler Allah'tan (c.c.) aldıkları emir ve
insanlara iletirler.
Allah (c.c.) vahiy yoluyla kendisini insanlara
istemiştir.
Allah'ın (c.c.) peygamberler aracılığıyla göndermiş ol-
duğu mesajlara .....
denir.
Vahyin gönderiliş amaçlarından birisi de insana
............. hatırlatmaktır.
DİN KÜLTÜRÜ ve AHLAK BİLGİSİ​

Açıklama:

1.uyarıcı

2.yasakları

3.tanıtmak

4.vahiy

5.sorumluluk

6. Sınıf: İman ve İslam arasındaki fark nedir? kısaca açıklayanız.

Cevap:

İslam dinimizdir İman ise Dine inanmamızdır

İman ettiğini; tasdik, ikrar ve bilgi ile onayladıktan sonra amele dökmesidir. İslam da tam olarak bu anlama gelir. Yani Müslümanın doğruluğunu onayladığı bilgileri kalbi ile teslim olarak amele dökmesidir