Tartışarak Gerçeğe Doğru metni cevapları ve soruları, Ekoyay Yayınları 6. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 17-18-19-20-21-22-23

 2019 2020 çözümlerine göz atabilirsiniz. 6. Sınıf Ekoyay yayınları Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 Çalışma Kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. İşte sayfa sayfa 6. Sınıf Ekoyay yayını 19. yüzyılda liberal eğitim, John Henry Newman, Thomas Huxley ve F. D. Maurice gibi düşünürler tarafından savundu. Liberal eğitimi, kendi öğretisi ve kişisel zenginleşmesi için eğitim öğretmeni olarak tanımladı.

6. Sınıf Türkçe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 6. Sınıf Türkçe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Tartışarak Gerçeğe Doğru Metni Cevapları

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 17 Cevabı

HAZIRLIK

1. Çevrenin korunması ve çevre bilinci ile ilgili takip ettiğiniz TV ve radyo haberlerini paylaşınız.

  • Cevap: Geçen gün meşe ormanı oluşturmak için ağaç fidanı dikme etkinliği haberi izlemiştim. Bu haberde dikkatimi çeken şey fidan diken gençlerin çevre bilinci dolu olması ve çevreye karşı içlerindeki sevginin yüzlerinden okunmasıydı. Yine radyodan geçen gün denizleri kirletmemiz içme sularının olduğu kaynaklara yağ vs şeylerin dökülmemesi gerektiği vurgulanıyordu.

2. İzlediğiniz kamu spotlarının amacı nedir? Açıklayınız.

  • Cevap: Bu kamu spotları insanların duyarlı olmasını, bilinç seviyelerini yükseltmeyi en önemlisi de dikkatlerini çekmeyi hedeflemektedir.

3. Çevrenin korunması niçin önemlidir?

  • Cevap: Çünkü çevre bizim evimizdir. Evimizi nasıl temiz tutuyorsak kirli bir yerde nasıl yaşayamıyorsak çevreyi de temiz tutmazsak yaşayamayız. Ormanları yakarak, keserek denizleri kirleterek yerlere çöp atarak ancak yaşam evlerimizi yok etmiş oluruz.

4. Çevre bilincine sahip olduğunuzu düşünüyor musunuz?

  • Cevap: Ben sahip olduğumu düşünüyorum. Çünkü çöpümü asla yere atmam, ağaçlara zarar vermem, etrafımda dağınık kirli görüntü varsa düzeltmeye çalışırım hiç bir hayvana zarar vermem. Çünkü insan olmak bunu gerektirir.

Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz. Metni okurken ses tonunuzu, metindeki duygu ve düşüncelere bağlı olarak ayarlayınız. Sesli okumada hızlı okumaktan çok, uygun yerlerde duraklama yapmanın önemli olduğunu unutmayınız.

1. ETKİNLİK

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 20 Cevabı

Metinde anlamını bilmediğiniz bazı kelime ve kelime grupları olacaktır. Bunların anlamlarını bağlamlarından yararlanarak tahmin ediniz. Bu
kelime ve kelime gruplarının anlamlarını Türkçe sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. araçlardan yararlanarak öğreniniz. Yeni öğrendiğiniz bu kelime ve kelime gruplarını sözlüğünüze eklemeyi unutmayınız.

  • Cevap:

talan etmek: Yok etmek, tahrip etmek

söz istemek: Konuşmak için talepte bulunmak.

gün geçmiyor ki: Hemen hemen her gün, her an anlamında kullanılan bir sözcük öbeği

2. ETKİNLİK 

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 21 Cevabı

Okuduğunuz metnin hikâye unsurlarını ilgili kutucuklara yazınız. Etkinlikle ilgili soruyu cevaplayınız.

  • Cevap

  • Bu etkinliği yaparken zorlandığınızı düşünüyor musunuz? Niçin? Aşağıya yazınız.
  • Cevap: Hayır zorlanmadım, çünkü bu etkinliği nasıl yapacağımızı öğretmenimiz bize daha önce çok iyi bir şekilde öğretmişti.

3. ETKİNLİK 

Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.



Konu:

Ana fikir:

4. ETKİNLİK 

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 22 Cevabı

Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Metinde hangi sorun ele alınmıştır?

  • Cevap: Doğanın tahrip edilmesi, ülkelerin sanayileşirken doğayı kirletmeden yok etmeden teknolojik olarak ilerlemesinin gerekliliği.

2. Öğrencilerin bu sorunu ele alma yöntemi nedir?

  • Cevap: İki türlü ele almışlardır. Kimisi hem sanayileşip hem de doğanın korunamayacağını kimisi ise her ikisinin de mümkün olduğunu söylemişlerdir. En sonunda da doğanın korunarak sanayileşmenin daha doğru olduğunu kabul etmişlerdir.

3. Sınıftaki öğrencilerden birisi siz olsaydınız metinde ele alınan sorunla ilgili neler söylemek isterdiniz?

  • Cevap: Ben de sanayileşme ya da ev yapmak için doğanın tahrip edilmesine karşı çıkar çevre bilincinin herkese yayılmasının gerekli olduğunu savunurdum.

4. Metinde hangi ülkeler, hangi yönden karşılaştırılmıştır? Sizce bu karşılaştırma doğru mudur?

  • Cevap: Almanya ile Türkiye karşılaştırılmıştır. Almanya’nın tek bir ağaç dalını bile kırmadan sanayi devi olduğunu Türkiye’nin ise plansız programsız çölleşmeye doğru gittiğini söylemektedir.

5. Metinde öğretmenin son söylediklerine katılıyor musunuz? Niçin?

  • Cevap: Kesinlikle katılıyorum. Çünkü şunu unutmamalıyız ki doğayı korumadan çevremizi yok ederek sanayileşsek bile yaşanamaz bir ülkeye sahip olacağız.

6. Metin kahramanı sınıftaki bu tartışmadan nasıl bir sonuç çıkarmıştır? Siz nasıl bir sonuç çıkardınız?

  • Cevap: Sonuçta vardığı nokta şu olmuştur: Uygarlık, yalnızca teknolojik gelişme değildir. Ben de benzer bir sonuç çıkardım.

5. ETKİNLİK 

“Tartışarak… Gerçeğe Doğru” metnini “Meşeler” metni ile tema, konu, olay örgüsü ve karakterler bakımından karşılaştırınız. Karşılaştırmanızı tablo hâlinde defterinize yazınız.

  • Cevap:

KONU                                       TEMA                                      OLAY ÖRGÜSÜ                         KARAKTERLER

meşe ağacının önemi           meşe ağacının yazar için       meşe ağacı nerede yetişir           yazar, dedesi, babası, İsmayıl

önemi                                         meşe nasıl bugüne geldi

çevre bilincinin önemi        sanayileşme mi çevre mi        öğretmenin sınıfa gelmesi        Öğretmen, serap, şebnem,yiğit

öğrencilerle derste konuşması     deniz…

6. ETKİNLİK 

Yaratıcı konuşma tekniğiyle “çevre ve insan” konulu bir konuşma yapınız. Yaratıcı konuşmada sizden önceki arkadaşınızın konuyla ilgili söylediklerinden hareketle konuya farklı bakış açısı getirmeniz gerektiğini dikkate alınız.

Konuşmanızda önceden hazırladığınız gazete ve dergi yazılarını, resim ve fotoğrafları kullanınız. Konuşmanız sırasında yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimeleri kullanmamaya özen gösteriniz.

  • Cevap:

ÇEVRE VE İNSAN

Çevre bizlerin evidir. İnsan evini hiç kirletir mi ey insanlar sizlere soruyorum. Nedir bu hırsınız? Nedir bu doymak bilmezliğiniz? Neden doğaya bu kadar düşmansınız kimse sevmeyi öğretmedi mi size? Hayvanlara zarar veriyorsunuz, ağaçları kesiyorsunuz, doğayı ev için para kazanmak için yok ediyorsunuz. Bilmez misiniz ki doğa sizin değil gelecek nesillerin sizlere emanetidir diye. Emanete böyle mi davranıyorsunuz? Doğa evimizdir ve unutmayın bu bencillikle davranmaya devam edersek evimiz kalmayacak…

7. ETKİNLİK 

Tarihimizde ilginç vakıflar vardır. Bunlardan bir tanesi de çevreyi güzelleştirmeyi amaç edinen Nebioğlu Cafer Çelebi Efendi Vakfıdır. Aşağıda, bu vakfın kuruluş hikâyesi anlatılmıştır. Fakat metinde bazı cümleler ve paragraflar yanlış yerlere yazılmıştır. Bu numaralandırılmış cümle ve paragraflardan hangilerinin yerleri değiştirilirse metin, duygu ve düşüncenin akışına göre doğru yazılmış olur? Metni düzenleyerek defterinize yazınız.

  • Cevap:

Güneş, Boğaz’ın karşısındaki tepelere doğru inmeye başlamıştı. Sultan II. Selim otağı hümayunu önünde dinlenmekteydi. Kendisine sunulan meyve tabağındaki kayısılar, çavuş üzümleri, karadutlar öyle güzel duruyordu ki Sultan dayanamadı:

2-Padişah sol eliyle tuttuğu irice bir üzüm salkımından ikişer ikişer kopartıp ağzına götürmeye başladı ve “Maşallah! Ne de güzel bahçıvanmış.” diye hoşnutluğunu dile getirdi

4 — Ne güzel meyveler bunlar? Hangi bağdan hangi bahçedendir?

6- Hizmetli destur isteyip cevap verdi: — Hocanız Cafer Çelebi’nin Üsküdar’daki bağındandır Sultan’ım

1- Ünlü Şeyhülislam Ebussuut Efendi’nin kuzeni olan Cafer Çelebi bu memnuniyeti işittiğinde Üsküdar’daki bahçesinde dostlarıyla sohbetteydi. Çok sevindi, dedi ki maiyetindekilere:

5 — Madem ki Padişah’ın dahi hoşuna gidecek güzellikte bir bağımız bahçemiz vardır. Bu güzellikler bizden sonra da harap olmamalıdır.

3 — Ne emir buyurursunuz Çelebi’m, dendiğinde cevabı “Bir vakıf kurmak lazım.” olmuştu

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 23 Cevabı

En sevdiğiniz hayvanla ilgili bilgiler toplayınız, görseller hazırlayınız.

  • Cevap: Benim en sevdiğim hayvan kedidir. Çünkü tüyleri yumuşacık bana öyle bir miyavlaması var ki sanki dünyanın en güzel şarkısını dinliyor gibi oluyorum.

Ağustos böcekleri hakkında araştırma yapınız.

  • Cevap: Ağustos böceği, Hemiptera takımının ağustos böceğigiller familyasından böceklerin ortak adıdır. Batılı dillerdeki cicada ve türevi isimleri, Latince çekirge sözcüğünden gelir. Sıcak yerlerde kendilerine özgü koro şeklindeki ötüşleri ile hemen tanınırlar. Ankara yöresinde dişbudak ağustos böceği bulunur.

Meşeler metni cevapları ve soruları, Ekoyay Yayınları 6. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 10-11-12-13-14-15-16

2019 2020 çözümlerine göz atabilirsiniz. 6. Sınıf Ekoyay yayınları Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 Çalışma Kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. İşte sayfa sayfa 6. Sınıf Ekoyay yayını 19. yüzyılda liberal eğitim, John Henry Newman, Thomas Huxley ve F. D. Maurice gibi düşünürler tarafından savundu. Liberal eğitimi, kendi öğretisi ve kişisel zenginleşmesi için eğitim öğretmeni olarak tanımladı.

6. Sınıf Türkçe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 6. Sınıf Türkçe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Sayfanın Cevapları:

Meşeler metni cevapları ve soruları, Ekoyay Yayınları 6. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 10-11-12-13-14-15-16 (Doğa ve Evren)

Meşeler Metni Cevapları

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 10 Cevabı

Yaşadığınız çevredeki ağaç türlerinden biri hakkında arkadaşlarınıza kısa sunum yapmak için hazırlanınız. Anlatacağınız ağacın fotoğrafını çekiniz ya da resmini çiziniz. Sunumunuzda fotoğraf ve resimlerin yanında bu ağaçla ilgili yaprak, kabuk, meyve, çekirdek, reçine, sakız, tahta kaşık, baston vb. materyaller de kullanabilirsiniz. Sunumdan önce prova yapmayı unutmayınız.

HAZIRLIK

1. En sevdiğiniz ağaç nedir? Bu ağacı niçin seviyorsunuz?

  • Cevap: Benim en sevdiğim ağaç çam ağacıdır. Çünkü hem gölgesi çok serindir hem de ben onun kozalakları ve ondan düşen bilyeye benzeyen tohumlarıyla oynamaktan çok büyük keyif alıyorum.

2. Ağaçlar ve insanlar arasında duygusal bir bağ olabilir mi?

  • Cevap: Bence olabilir. Çünkü ikisi de canlıdır nefes alıp vermektedir. Ağaçlar bizlerin yaşaması için gerekli olan oksijeni üretir, bizler de sanki onlara olan minnet borcumuzu öder gibi sevgi ile bakmaktayız. Onların nasıl kökleri varsa bizim de ailemiz vardır.

3. Bazı insanları tarif ederken hangi ağaç isimlerini kullanırız? Neden?

  • Cevap: Mesela çam yarması deriz iri yarı insanlar için. çam ağaçları gibi iri yarı oldukları için. Ulu Çınar deriz dedelerimiz aile büyüklerimiz için çünkü çınar ağacı kadar yaşlı ve saygıyı hak etmektedirler.

Kitabınızın ilk metnini noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz. Sevgili öğrenciler, kitap genelinde bazı metinlerde çeşitli dipnotlar göreceksiniz. Bu dipnotlarda yazarın söyleyişinden ya da Türkçemizin dönemsel söyleniş özelliklerinden kaynaklanan yazım ve noktalama farklılıklarıyla ilgili açıklamalar bulacaksınız. Metinleri okurken bunlara dikkat ediniz.

1. ETKİNLİK

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 14 Cevabı

Metinde anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu kontrol etmek için Türkçe sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. ni kullanınız. Tahminlerinizin nasıl olduğunu işaretleyerek gösteriniz.

  • Cevap:

Düzgün endamlı: Boy pos olarak yerinde bir görünüme sahip kimse demektir.

Kuş uçmaz kervan geçmez: Kimsenin uğramadığı ıssız alanlar

Sevgili öğrenciler, bütün yıl boyunca öğreneceğiniz kelime ve kelime grupları için bir sözlük oluşturunuz. Bu metinde öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını bu sözlüğe kaydediniz.

2. ETKİNLİK 

Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Metnin konusu ve ana fikri nedir?

  • Cevap: Anadolu’da görülen Meşe Ağaçlarının özellikleri, meşe ağaçlarının nasıl bugüne geldikleri

2. Yazar bu metinde meşeler hakkında ne tür bilgiler vermiştir?

  • Cevap: Meşe ağaçlarının boyları, nerelerde daha sıklıkla görüldükleri, meşe ağaçlarının balta ve keçiler tarafından nasıl tahrip edildikleri, nasıl bugünkü görünümlerine geldikleri anlatılmaktadır.

3. Yazar, meşelerle ilgili bilgilerini hangi kaynaklardan elde etmiştir?

  • Cevap: Hikmet Birand, “Anadolu Manzaraları” adlı güzel kitabından, Anadolu’daki söylencelerden, kendi hatıralarından, küçükken etrafındaki insanların anlattıklarından, efsanelerden elde etmiştir.

4. Yazar için meşe ağaçları niçin önemlidir?

  • Cevap: Çünkü hem çocukluğunun izler bırakan ağacıdır, hem de yaşadığı yerde en çok karşısına çıkan ululuğu ile güzelliği ile kendisini büyüleyen bir ağaç olduğunu düşündüğü için. Bunun yanında Anadolu kültüründe önemli bir yeri olduğundan dolayı mesela kışlık odun, mesela gölgesinde serinlenilen bir ağaç özelliği gösterdiği için.

5. Yazarı bu metni yazmaya iten olay ya da durum nedir?

  • Cevap: Ne zaman bozkırda gezse karşısına ulu bir meşe ağacı veya bodurlaşmış bir meşe ağacına denk geldiği için. Çocukluğunun o güzel yıllarından hatıraları onun gözünde canladıran bir ağaç olduğu için.

6. Yazarın yerinde olsaydınız en sevdiğiniz ağaç kesildiğinde ne yapardınız?

  • Cevap: Ağlardım. Kesene karşı içimde bir öfke birikirdi. Çünkü sevdiğim ağaç demek benden bir parça taşıyan bir ağaç demektir. Benim de bir parçam kesilmiş gibi olurdum.

7. Yazarın meşelerle ilgili verdiği bilgilerin hangileri öznel, hangileri nesneldir?

  • Cevap:

Nesnel bilgiler: Nerede görüldüğü, ona zarar veren şeylerin ne oldu, ne kadar uzunluğa ulaşabileceği, nerelerde kullanıldığı nesnel bilgilerdir.

Öznel bilgiler: Meşenin kendisi için önemi, meşenin nasıl bu kadar inatçı bir ağaç olduğu, nasıl hala her yerde bir şekilde yaşamaya devam ettiği gibi kısımlardır.

3. ETKİNLİK 

Aşağıdaki yapraklara okuduğunuz metin için iki farklı başlık yazınız.

  • Cevap:

ÇOCUKLUĞUMUN ORMANI

BİR MEŞENİN YÜREĞİ

4. ETKİNLİK 

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 15 Cevabı

Aşağıdaki karikatürün vermek istediği mesaj nedir? Bunu karikatürün yanına yazınız.

  • Cevap: Doğayı sevmemiz gerektiği, öğrencilere ve çocuklarımıza ağaç sevgisini, doğa bilinci aşılamanın önemini gösteren bir karikatürdür. Ağaca sarılan çocuğun yüzündeki mutluluğun bütün doğaya insanlığa yayılması gerektiği de mesajda verilmektedir.

b. Bu karikatürle okuduğunuz metin arasında ilgi kurulabilir mi? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.

  • Cevap: Evet kurulabilir. Yazarın nasıl ağaç sevgisine, doğa bilincine sahip olduğunu okumuştuk karikatürde de ağaca sarılan çocuğun yüzünde aynı bilinci görürüz.

5. ETKİNLİK 

Hazırladığınız kısa sunumu yapınız. Sunumunuz sırasında beden dilinizi etkili kullanmak amacıyla arkadaşlarınızla göz teması kurunuz. Gereksiz el ve kol hareketleri yapmayınız. Ses tonunuzu, en arkadaki arkadaşlarınızın sizi rahatlıkla duyabileceği şekilde ayarlayınız. Sunumunuzu 4-5 dakika ile sınırlı tutunuz.

  • Cevap: Ben bu sunumda çam ağacını anlatacağım. Bunun için sizlere hem kozalak hem de çam ağacı tohumu getirdim. Benim en sevdiğim ağaç çam ağacıdır. Çünkü hem gölgesi çok serindir hem de ben onun kozalakları ve ondan düşen bilyeye benzeyen tohumlarıyla oynamaktan çok büyük keyif alıyorum.

a. Aşağıda bazı bölümleri verilmemiş hikâyeyi mantıksal bütünlük oluşturacak biçimde kendi cümlelerinizle tamamlayınız. Hikâyeyi tamamlarken yazım kılavuzundan yararlanınız.

  • Cevap:

BİR KUŞ KİRAZI
Yemiş bahçesine yakın bir yerde, patikanın hemen kenarında bir kuş kirazı ağacı bitmişti. Bu ağaç, biraz ötedeki taze fındık ağaçlarının güneş almasını engelliyordu. Uzun bir zaman, onu keseyim mi, kesmeyeyim mi diye düşündüm.

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 16 Cevabı

Ben de elime bir balta aldım ve ağaca yanaştım.

  • CevapTam baltamı kaldırmış ağaca vuracaktım ki birden duyduğum sesle irkildim ve geri çekildim.

Sonra nasıl olduysa ağacın içinden garip bir ses geldi.
Bu, dayanılmaz bir acı, gözyaşı, burukluk ve haykırışlarla feryat eden birinin sesiydi. Endişe, korku ve biraz da pişmanlık içinde ağacı son kez kaldırıp biraz daha öteye doğru fırlattık. Ağaç, yürekler parçalayan, hıçkırıklarla dolu bir iç çekişle titredi ve düştü.

  • Cevapİşte o anda yaptığım şeyden büyü bir pişmanlık duydum. Çünkü çok kötü bir şey yapmıştım. Yaşayan bir canlının yaşamına kast etmiştim. Bu acıyla içimde bir burukluk büyük bir acı hissettim.

b. Tamamladığınız hikâyeyi okuyunuz. Yazdıklarınızda anlam bütünlüğünü bozan ifadeler varsa bunları düzeltiniz. Hikâyenizi yazım ve noktalama kurallarına dikkat ederek gözden geçiriniz.

  • Cevap: Hikayem gayet başarılı oldu.

TEMA Vakfı' nın Kuruluş Amaçları Nelerdir?

  •  Ülke topraklarımızı tehdit eden erozyon ve çölleşme tehlikesine dikkat çekmek ve bu mücadelenin bir devlet politikası hâline gelmesine katkı sağlamak,
  • Toprakla birlikte dünya üzerindeki ekosistemi oluşturan su, orman, biyolojik çeşitlilik gibi tüm doğal varlıkların korunması ve insan kaynaklı iklim değişikliğine dair politikaların ve toplumsal bilincin oluşturulması için çalışmak,
  • Doğal ormanları korumak, ağaçlandırma çalışmaları yaparak topluma ağaç sevgisi aşılamak,
  • Tarım alanları, çayır ve meraları korumak, geliştirmek ve buraların amacı dışında kullanılmasını önlemek,
  • Doğal varlıkların korunması ve bunların doğru şekilde yönetilmesi için gerekli yasal düzenlemelerin yapılmasına öncülük etmek ve destek vermektir.