Deniz Hasreti metni cevapları ve soruları, Ekoyay Yayınları 6. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 32-33-34 (Doğa ve Evren)

2019 2020 çözümlerine göz atabilirsiniz. 6. Sınıf Ekoyay yayınları Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 Çalışma Kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. İşte sayfa sayfa 6. Sınıf Ekoyay yayını 19. yüzyılda liberal eğitim, John Henry Newman, Thomas Huxley ve F. D. Maurice gibi düşünürler tarafından savundu. Liberal eğitimi, kendi öğretisi ve kişisel zenginleşmesi için eğitim öğretmeni olarak tanımladı.

6. Sınıf Türkçe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 6. Sınıf Türkçe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Deniz Hasreti Metni Cevapları

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 32 Cevabı

HAZIRLIK

1. Deniz denince aklınıza neler geliyor?

  • Cevap: Deniz bana sonsuzluğu anlatır, deniz varsa hayatımda özgürlük ve olabildiğine güzel ve geniş bir mavi gelmektedir. Ruhumun dinlendiğini ve huzurun renginin hayatımda olduğunu hissederim.

2. Denize gitmeyi sever misiniz? Niçin?

  • Cevap: Denize gitmeyi çok severim. Denizi izlemek ve denizde yüzmek yazın ve her zaman benim en büyük hobilerimin başında gelir. Deniz sayesinde bazen içimdeki bütün sıkıntılardan kurtulduğumu hissederim.

3. Denizler hakkında neler biliyorsunuz? Anlatınız.

  • Cevap: Denizler okyanusların kıyıya yakın yerleridir. Denizler insanların hem elendikleri yerler hem de balıkçıları düşündüğümüzde onların ekmek kazandıkları yerlerdir. Bugün kıtaları ayıran su parçalarına deniz demekteyiz.

1. ETKİNLİK

Dinleme sırasında anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını kendi oluşturduğunuz sözlüğe yazınız. Bunların anlamlarını gerekirse metni tekrar dinleyerek tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu Türkçe sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. kullanarak kontrol ediniz.

  • Cevap:

2. ETKİNLİK 

Dinlediğiniz şiirin ana duygusunu aşağıya yazınız.

  • Cevap: Denize hasret birinin denize olan aşkı anlatılmaktadır.

3. ETKİNLİK 

Dinlediğiniz şiirle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Şair, “Gözümde bir damla su deniz olup taşıyor / Çöllerde kalmış gibi yanıyor, yanıyorum.” dizeleriyle ne anlatmak istiyor?

  • Cevap: Denizden uzak kalan şairin denize olan özlemi bu dizelerden yansımaktadır. Deniz özlemi gözlerinden bir damla su gibi akıp taşmakta, nasıl ki insan çölde bir damla suya hasret kalırsa şair de deniz hasretiyle yanıp kavrulmaktadır.

2. Şair, gemicilerle kendisi arasında nasıl bir bağ kuruyor?

  • Cevap: Bütün gemicilerin ruhunun kendisinde dolaştığını söylemektedir. Onların varlığıyla başındaki gökleri deniz sanmaktadır.

3. Şair, denizden uzak yaşamanın kendisi için çok zor olacağını hangi dizelerle anlatıyor?

  • Cevap: Gözlerinde denizin fenerinin yanıp söneceğini, limanda her gece uyumak zorunda kalacağını, dalgaların gözünde tüteceğini, denizsiz hiç bir ay ışığının yüzünü güldürmediğini söyler.

4. Şair, denizden esmeyen, denizden geçmeyen rüzgârları niçin sevmemektedir?

  • Cevap: Çünkü o zaman rüzgarlar denizin suyunda yıkanmamış olacak, böylece de rüzgarlar denizin kokusunu şaire getirmeyeceği için sevmemektedir.

5. Şairin denize kavuşma ümidi var mıdır?

  • Cevap: Bence vardır, çünkü sormaktadır kendi kendine bir gün kavuşacak mıyım? diye bu soruyu sorduğuna göre kavuşma isteği var bu istek varsa o zaman da kavuşma ihtimali de vardır.

6. Son dörtlükteki “Elma bahçelerinden, fındık bahçelerinden” ifadesinden şairin nereli olduğu ya da şiiri yazdığı sırada nerede yaşadığı tahmin edilebilir mi?

  • Cevap: Kesinlikle edilebilir. Çünkü fındık bahçeleri Karadeniz Bölgemizde vardır. Bu da şairin bu şiiri yazdığı sıralarda Karadeniz’de bir yerde olduğunu bizlere göstermektedir.

7. Dinlediğimiz şiir sizde hangi duyguları uyandırdı? Şiiri beğendiniz mi? Açıklayınız.

  • Cevap: Ben de denize karşı bir sevgi bir hasret uyandırdı. Bunan dolayı da şiiri çok beğendim. Çünkü çok güzel bir anlatıma sahip.

4. ETKİNLİK 

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 33 Cevabı

Aşağıdaki istiridye kabuklarına dinlediğiniz şiir için üç farklı başlık yazınız.

  • Cevap

    5. ETKİNLİK 

    Deniz kirliliği konusunda yapılabileceklerin neler olduğu” konusunu sınıf gündemine alınız. Bu konuyu güdümlü konuşma stratejisini uygulayarak konuşunuz. Bunun için öğretmeninizin yardımıyla sınıfta bir beyin fırtınası yapınız. Beyin fırtınası sonucunda ortaya çıkan görüşleri ifade ediniz. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.

    • Cevap:

    Denizin önemi ile ilgili broşürler hazırlanmalıdır.

    Denizin canlılar için önemini anlatan kısa filmler hazırlanmalıdır

    Denizin önemini anlatan kısa sloganlar bulunmalıdır.

    Denizi kirletenlere en ağır cezaları vermek için kanunlar çıkarılmalıdır.

    6. ETKİNLİK 

    Öğretmeninizin yardımıyla küçük gruplara ayrılınız. Aşağıdaki konulardan birini seçerek grup hâlinde, istediğiniz türde (şiir, hikâye, bilgilendirici) bir metni bırakılan boşluklara yazınız (Bilgilendirici metin yazan grup üyelerinin her biri belirledikleri konunun farklı yönlerini ele alıp yazmalıdır. Hikâyelerde söyleyiş birliği olmalıdır. Şiir yazan gruplar şiirin ana duygusuna dikkat etmelidir.).

    1. Deniz ve İnsan
    2. Deniz Kirliliği
    3. Gemiyle Yolculuk

    • Cevap:

    DENİZ VE İNSAN ( ŞİİR ) 

    Denizdir evim yaşamım

    Mavinin diğer adıdır baktığım

    Gökyüzüne yansır aydınlığı

    Denizdir yaşamım amacım

    Deniz yoksa insan da yok

    Bu dünyada o zaman güzellik de yok

    Denizi korumazsan insanoğlu

    Bil ki bir zaman gelince sen de olacaksın yok

    7. ETKİNLİK 

     6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 34 Cevabı

    Yazdığınız metni grupça düzenleyiniz. Bunun için yazınızda anlam bütünlüğünü bozan ifadelerin olmamasına dikkat ediniz. Yazınızı, yazım ve noktalama açısından kontrol etmek için aşağıdaki tabloyu doldurunuz.

    Konuşma çizgisinden sonraki cümlelerin sonunda virgül kullandık. (√)
    Şiirimizin dizelerine büyük harfle başladık. (√)
    Tırnak içinde olmayan alıntı cümlelerden sonra virgül kullandık. (√)
    Yer adlarını büyük harfle yazdık. (√)
    Uzun cümlelerde yüklemden uzak düşmüş olan özneyi belirtmek için virgül kullandık. (√)
    Satıra sığmayan kelimeleri bölerken satır sonuna kısa çizgi koymayı unutmadık (√)

    • Cevap:

    GELECEK DERSE HAZIRLIK

    Milli Mücadele yıllarında yararlılık gösteren çocuk kahramanlar hakkında araştırma yapınız.

    • Cevap: Çanakkale Savaşı’nda yurdu savunmak için henüz okul sıralarında olan yüzlerce gencimiz kahramanca vatanı savunmuşlar onlar için de Hey Onbeşli türküsü bile yakılmıştır. Fındıklıoğlu İbrahim, Sait Yalçın, Kısakürekzade Şahap, Etlioğlu Ahmet Duran, Bombacı Ahmet, Şekerci Ökkeş ve Çuhadar Ali gibi çocuk kahramanlar Özellikle Kahramanmaraş’ın kurtuluşunda önemli rol oynadılar.

    Önceki yıllarda sinema ve televizyonlarda gösterilen “120” adlı filmi izleyiniz.

    • Cevap: Filmi öğretmeniniz ile birlikte izlemeniz gerekmektedir.

    6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları 1. Tema Doğa ve Evren Sayfa 32, 33, 34 Deniz Hasreti Metni Etkinlik Soruları ve Cevapları

Elveda Ağustos Böceği metni cevapları ve soruları, Ekoyay Yayınları 6. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 24-25-26-27-28-29-30-31

  2019 2020 çözümlerine göz atabilirsiniz. 6. Sınıf Ekoyay yayınları Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 Çalışma Kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. İşte sayfa sayfa 6. Sınıf Ekoyay yayını 19. yüzyılda liberal eğitim, John Henry Newman, Thomas Huxley ve F. D. Maurice gibi düşünürler tarafından savundu. Liberal eğitimi, kendi öğretisi ve kişisel zenginleşmesi için eğitim öğretmeni olarak tanımladı.

6. Sınıf Türkçe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 6. Sınıf Türkçe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Elveda Ağustos Böceği Metni Cevapları

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 24 Cevabı

HAZIRLIK

1. Böcekleri sever misiniz? Niçin?

  • Cevap: İlk gördüğüm zamanlarda çok korkmuştum ama artık eskisi gibi korkmuyorum. Çünkü alıştım onlara. Bazısının görüntüsü ürkütücü olsa da yine de ben seviyorum böcekleri.

2. Ağustos böcekleri hakkında yaptığınız araştırmalarda elde ettiğiniz bilgileri paylaşınız.

  • Cevap: Ağustos böceği, Hemiptera takımının ağustos böceğigiller familyasından böceklerin ortak adıdır. Batılı dillerdeki cicada ve türevi isimleri, Latince çekirge sözcüğünden gelir. Sıcak yerlerde kendilerine özgü koro şeklindeki ötüşleri ile hemen tanınırlar. Ankara yöresinde dişbudak ağustos böceği bulunur.

3. Böcekler olmasaydı dünya nasıl olurdu? Anlatınız.

  • Cevap: Böcekler bu dünyanın ayrıştırıcılarıdırlar. Onlar yaprakları, leşleri, kalıntıları ayrıştırır ve doğanın yeniden döngüsünü tamamlamasını sağlarlar. Böylece dünyamızın dengesini ve çevrenin doğal yapısının devam etmesini sağlarlar. Böcekler yok olurlarsa hem doğanın dengesi bozulur hem de insanların yaşamı olumsuz etkilenir.

“Yazın saz çalıp türkü söylüyordun ya! Şimdi de oyna biraz!” diyerek seni kapısından kovmuşmuş!
Bak şu Lafonten’in yediği naneye! Sana attığı iftira lar yetmezmiş gibi, o çalışkan ve o mert karıncayı da gaddar bir cimri ilan ediverdi.
Sevgili Ağustos Böceği, artık üzülme. Çünkü ben her şeyi öğrendim. Karınca bana olan biteni bir bir anlattı. Ve gerçeğin medyada çıkan haberlerden çok farklı olduğunu gördüm.
Senin hikâyen de hepimizin hikâyesi gibi annenin karnında başladı.
On yedi sene kadar önceydi. Annen seni —tabii sen o zamanlar minicik bir yumurtaydın— kocaman bir ağacın küçük ve taze bir dalının içine yerleştirdi.

1. ETKİNLİK

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 27 Cevabı

Metni bir kez de sessiz okuyunuz. Bu okuma sırasında metinde geçen anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını bir kâğıda yazınız. Bağlamlarından hareketle bunların anlamlarını tahmin ediniz. Bu kelime ve kelime gruplarının anlamlarını aşağıya yazarak bir kare bulmaca hazırlayınız. Bulmacanızda daha önce öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını da kullanabilirsiniz. Bulmacanızı sıra arkadaşınıza çözdürünüz.

Soldan Sağa

  • Cevap:
  • Cevap:
  • Cevap:
  • Cevap:
  • Cevap:

Yukarıdan Aşağıya

  • Cevap:
  • Cevap:
  • Cevap:
  • Cevap:
  • Cevap:

2. ETKİNLİK 

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 28 Cevabı

Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Ağustos böceğine mektup yazılmasının nedeni nedir?

  • Cevap: Mektubu yazan çocuk bir çok kişi gibi ağustos böceğine karşı ön yargılı olduğu için pişmandır. Onu tembel, uyuşuk, işe yaramaz, keyfine düşkün ve gürültücü bildiği için kendini kabahatli görmektedir.Bu yüzden bu mektubu yazmak istemiştir.

2. Ağustos böceğinin yaşamı kaç evreye ayrılmıştır? Ağustos böceğinin bu evrelerdeki görüntüsü nasıldır?

  • Cevap: Annesi onu minnacık iken bir ağacın küçük ve taze dalına yerleştirmektedir. Sonra yumurta çatlıyor ve minnacık bir kurtçuk olarak yeniden doğuyor. Sonra sivri gagasıyla kökleri kazıyor, toprağı kazıp dışarı çıkıyor. Bu kazma işi 17 yıl sürmektedir. Ardından kanatlarını kullanıp maviliklerde uçar. Sonra bir eş bulmak için öter de öter. Dört haftası vardır toprağın üstünde. Bir eş bulur ve çocukları olur. Sonunda da ölür.

3. Metinde ağustos böceğinin toprak altında kaç yıl yaşadığı söylenmektedir?

  • Cevap: 17 yıl.

4. Ağustos böceği yeryüzüne hangi mevsimde, niçin çıkmaktadır?

  • Cevap: Mevsimlerden yazdır. O mevsimde ancak kozasından çıkabilmekte özgürce uçabilmekte ve kendisine şarkılar eşliğinde eş aramaktadır.

5. Ağustos böceğinin kanatları ne işe yaramaktadır?

  • Cevap: Ses çıkarmasına ve bir eş bulmasına. La fontain ise bu sesi şarkı söylemelerine benzetmektedir.

6. Ağustos böceği hangi amaçla şarkı söylemektedir?

  • Cevap: Eş bulmak için. Soyunu devam ettirebilmek için.

7. Biz insanlar ağustos böceklerinin çıkardığı sesleri niçin “şarkı” olarak tanımlarız?

  • Cevap: Çünkü o sesler sanki yaz aylarının muhteşem gecelerine yazılmış güzel türküler gibidirler.

8. Metinde “Siz çok önemliydiniz.” sözüyle anlatılmak istenen nedir?

  • Cevap: Doğanın devam etmesi doğa içinde her canlının kendi rolünü oynayabilmesi için bu ses gereklidir.

3. ETKİNLİK 

Farklı bir yazı karakteri ile yazılmış aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metinle ilgili soruların cevaplarını soruların karşısına yazınız.

  • Cevap:

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 29 Cevabı

• Metin hangi amaçla yazılmıştır?

  • Cevap: Dostunu merak eden bir kişinin dostunu yemeğe davet etmek için yazdığı bir yazıdır.

• Metin bir hitapla mı başlamıştır?

  • Cevap: EVET. Sevgili Makar Aleksiyeviç şeklinde başlamıştır.

• Metinde duygu ve düşüncelerini anlatan kimdir?

  • Cevap: Mektubu yazan Varvara Dobrovasela adına yazılmıştır.

• Metinde kime hitap edilmektedir?

  • Cevap: Sevgili Makar Aleksiyeviç’e.

• Metnin sonunda iyi dilek, saygı ve sevgi ifadeleri var mıdır?

  • Cevap: Evet vardır. Allahaısmarladık denilmektedir.

4. ETKİNLİK 

Aşağıdakilerden hangisi mektup türündedir? İşaretleyiniz.

Birden kendimi çok kötü hissetmeye başladım. Üşüyordum. Titriyordum. Hava hiç de soğuk değildi. Ama ben zangır zangır titremeye başlamıştım. ()


İşte o günden beri Edi ile Büdü bu dua ile yatmış, bu dua ile kalkmışlar. Yerin, göğün açık olduğu bir zamana rastlamış olacak ki duaları yerini bulmuş. Gecenin bir vaktinde nur yüzlü iki peri peydah olmuş. ()

Teyzemi, ablalarımı çok özledim. İnşallah bu yaz onları kucaklamak nasip olacak. Mehmet’le hepinizi kucaklarız. Kırk veya elli teneke Trabzon peyniri için kaç yüz lira lazım? Bana bildir. Trabzon peynirinden başkasında ış yok. Hafız teyzemin ellerinden, ablalarımın gözlerinden, senin yanacıklarından öperiz canım anneciğim. (x)

Adamın biri iş için bir şirkete başvurur. Görevli sorar:- Neden iş arıyorsunuz?— İşsiz olduğum için.— Mesleğiniz nedir?— Timsah avlarım.- İyi ama kardeşim, Paris’te timsah bulunmaz ki!- Ben niye işsizim zannediyorsunuz? ()

5. ETKİNLİK 

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 30 Cevabı

Aşağıdaki metni okuyup soruları cevaplayınız.

Cırcır böceği çaldı saz, Bütün yaz.
Derken kış da geldi çattı, Seninkinde şafak attı.
Baktı ki yok hiç yiyecek Ne bir sinek ne bir böcek, Kalktı karıncaya gitti; Yandı, yakıldı, ah etti.
Üç beş buğdaydan ne çıkar, Gelecek mevsime kadar, Birkaç tane borç istedi.
— İnayet buyurun, dedi, Yemin billah ederim, Eylüle kalmaz öderim.
İşin kötüsü, karınca Borca hiç alışmamıştı;
Bu ricacıya çıkıştı:

• “Cırcır Böceği ile Karınca” metnindeki ağustos böceği ile “Elveda Ağustos Böceği” metnindeki ağustos böceğinin benzer ve farklı yönleri nelerdir?

  • Cevap:

Benzer Yönleri: Bütün yaz şarkı söylemeleri, Karıncaya gitmeleri, Karıncanın onu azarlaması

Farklı Yanları: Elveda Ağustos Böceği metnindeki böcek aslında 17 yıl çalışan, karıncaya mecbur kalmayan, şarkıyı keyif için değil eş bulmak için söyleyen bir böcektir.

• “Cırcır Böceği ile Karınca” metni ile “Elveda Ağustos Böceği” metninin tema, konu ve olay örgüsü yönünden benzerlikleri ve farklılıkları nelerdir?

  • Cevap: Benzerlikleri ikisinin de fabl olmasıdır. İkisinde de olay ormanda geçer. İkisinde de zaman belirsizdir. İkisinin farklı yanları ise olay örgüleridir. İkincisi daha hayat öyküsü ya da bilgilendirici bilgiler içerir. İlki daha masal havasında anlatılmaktadır.

• Bu iki metinden yola çıkarak yazarların ağustos böceklerine bakış açıları arasında ne gibi farklılıklar olduğunu söyleyiniz? Bunları metinlere atıflar yaparak, metinlerden örnekler vererek açıklayınız.

  • Cevap: İki metinde de ağustos böceklerine yaklaşım farklıdır. Mesela Cırcır Böceği ile Karınca metninde ağustos böceği tembel, yazın çalışmayan şarkı söyleyen bir böcek olarak anlatılırken, Elveda Ağustos Böceği metninde ise çalışkan, boş yere değil de eş bulmak için şarkı söyleyen ve dünyamız için çok gerekli bir böcek gibi anlatılmaktadır.

6. ETKİNLİK 

En sevdiğiniz hayvanı, hafızada tutma tekniğini kullanarak arkadaşlarınıza tanıtınız. Bu tekniğin amacı akıcı bir biçimde ara vermeden konuşma becerinizi artırmaktır. Bu yüzden anlatacaklarınızı zihninizde sıralayınız. Sıraladığınız bölümleri hatırlatacak nitelikte kelimelerden oluşan bir liste oluşturunuz. Bu listeye ara sıra bakarak konuşmanızı yapınız. Konuşmanız sırasında beden dilinizi etkili kullanmaya özen gösteriniz. Yeni öğrendiğiniz kelimeleri de anlamlarına uygun bir şekilde konuşmanızda kullanınız.

  • Cevap:

BİLİN BAKALIM EN SEVDİĞİM HAYVAN HANGİSİ?

Benim en sevdiğim hayvanın tüyleri var. Dört patisi var. Gözleri ve kulakları iridir. Çok keskindir. Çok tatlı bir hayvandır. Nankör olarak bilinirlerse de çok güzel bir miyavv sesi çıkarır. Evet bildiniz benim en sevdiğim hayvan bir kedidir.

7. ETKİNLİK 

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 31 Cevabı

En sevdiğiniz hayvana duygu ve düşüncelerinizi ifade eden bir mektup yazınız. Mektubunuzu aşağıdaki yazı taslağına göre oluşturunuz. Yazı taslağınızı buraya, yazınızı ise bir A4 kâğıdına, mektup yazma kurallarına dikkat ederek yazınız.
Mektubu yazdıktan sonra okuyunuz. Mektuptaki anlam bütünlüğüne dikkat ediniz. Anlam bütünlüğünü bozan ifadeler varsa bu bölümleri yeniden yazınız. Mektubunuzu yazım ve noktalama kurallarına uygunluk açısından da kontrol ediniz. Bunun için yazım kılavuzundan yararlanınız.
Mektubunuzu kontrol edip yeniden düzenledikten sonra sınıfa getiriniz, arkadaşlarınızla paylaşınız. Mektubunuzu sınıf panosuna asınız.

Mektubumun konusu ve ana fikri: Kedim Pamuk’u ne kadar sevdiğim

Mektubumun giriş bölümünde yazacaklarım: Onu evimize getirişimiz

Mektubumun gelişme bölümünde yazacaklarım: Onunla neler yaşadığımız

Mektubumun sonuç bölümünde yazacaklarım: Onu ne kadar sevdiğim hep yanımızda kalmasını istemem

BENİM CAN YOLDAŞIM: PAMUK,

Pamuk daha çok küçük bir yavru iken seni evimize getirdiğimiz günü hatırlıyorum. Öyle küçük öyle zayıftın ki sana dokunmaktan bile çok korkuyordum. Seni ellerimle besledim. Sana her gece elimde battaniye ile geldim bazen yanında uyudum. İlk miyavlarını bile hatırlıyorum. Sen öyle güzeldin ki yanımdan hiç ayrılmazdın. Seni öyle seviyorum ki hiç yanımdan ayrılma olur mu? Çünkü sen benim için en iyi dostsun. Pamuk gibi yüreğinle hep yanımda kal olur mu?

Seni çok seven arkadaşın Elda…

GELECEK DERSE HAZIRLIK

Deniz kirliliği ile ilgili gazete ve dergi yazıları getiriniz.

  • Cevap: İnternetten bu konular ile ilgili gazete ve dergi yazıları bulup getirmeniz gerekmektedir.