9. SINIFTA ÖNEMLİ KARAR; ALAN SEÇİMİ

9. SINIFTA ÖNEMLİ KARAR; ALAN SEÇİMİ

Ahmet YILDIZ
ayildizpdr@hotmail.com
Kigem Eğitim Uzmanı

"Eyvah ben ne yaptım ? Neden bu alana yöneldim ?istediğim mesleğe sahip olamayacağım." Gibi yakınmaları 11. Sınıfta söylememek için 9. Sınıfta önemli bir karar vermelisiniz. Bu karar sizin mesleğinizi, işinizi, arkadaşlarınızı, statünüzü doğrudan etkileyen bir karardır. Bu karar "alan seçimi"'dir.

M.E.B. göre 9. sınıfta öğrenciler ilgi, yetenek ve en önemlisi alan kaynaklık eden derslerin ortalamasına göre belirli bir alana yönelir veya yönlendirilir.
Alan seçimi neden önemli;

Seçeceğiniz alan sizin ÖSS sınavında alacağınız puanınızı doğrudan etkileyecektir. Seçtiği alanla ilgili bir bölümü ÖSS sınav sonrasında seçen bir öğrencinin ağrılı orta öğretim başarı puanı 0,8 ile çarpılırken, alanı dışında bir bölümü seçen öğrencinin ağırlı orta öğretim başarı puanı 0.3 ile çarpılacaktır. 

Yani alanı doğrultusunda tercih yapan bir öğrenci %21 gibi önemli bir adımı alan seçimiyle atmış oluyor. Somutlaştırırsak; bir öğrenci fen alanını istiyorsa ve eczacılığı tercih ediyorsa A.O.B.P. 0.8ile çarpılacak aynı öğrenci Türkçe öğretmenliğini seçtiği taktirde A.O.B.P. 0.3 ile çarpılacaktır. Bu yüzden alanınızı seçerken aslında bir nevi mesleğinizi de seçiyorsunuz. Bu yüzden alan seçimi konusunda mümkün olduğuna doğru adımı atmaya çalışmalısınız. 

Liselerde okutulan alanlar, alana kaynaklık eden dersler ve istenen alana yönelinebilmesi için gerekli olan not ortalamaları ve alanların ÖSS sınavındaki analizleri aşağıda verilmiştir.


1.FEN (SAYISAL) BİLİMLERİ ALANI

3.SOSYAL ALANI

4.DİL ALANI

Paylaş

0 Yorum var "9. SINIFTA ÖNEMLİ KARAR; ALAN SEÇİMİ"

Yorum Gönder