9. sınıf dil anlatım dersi en az kaç gelirse sınıfta kalınmaz?

  • Liselerde Geçerli Olan Yönetmelikler ve Sistemler 


    Hazırlık Sınıfı 
    • "Baraj dersi" ne demek ?
    "Baraj dersi", öğretim yılı sonunda veya Seviye Belirleme Sınavı (Hazırlık sınıfında başarısız olunan derslerden girilen sınav) sonrasında mutlaka başarılı olunması gereken derslerdir. Baraj derslerinin herhangi birinden başarısız olunduğunda sınıf tekrarı yapılır.(Hazırlık sınıfı ile 9-10-11-12. sınıftaki baraj dersi karıştırılmamalıdır.Onlarda baraj ders zayıf ise sınıf geçme hakkımız yinede var.)

    • Hazırlık’ta baraj dersi var mı ?
    Evet. Hazırlık’ta 2 baraj dersi var: Türkçe ve Almanca/Fransızca/İngilizce veya başka bir dil dersidir(2. dil okula göre değişir.)Öğrenci bir üst sınıfa geçebilmek için her ikisinden de başarılı olmalıdır.



    • Hazırlık’ta kaç kez sınıf tekrarı yapılabilir ?
    Hazırlık’ta 1 kez sınıf tekrarı yapılabilir.
    • Hazırlık sınıfında yapılan sınıf tekrarı "Lise öğrenimi boyunca yalnızca bir defa sınıf tekrarı yapılır" esasına dahil midir değil midir ?
    Hayır. Öğrenci hazırlık sınıfında sınıf tekrarı yaparsa, lise yıllarında bir kere daha sınıf tekrarı yapabilir.(9-10-10 veya 12. sınıfta bir defa kaldığınızda örgün eğitim dışına çıkarılmazsınız,ikinci kez o seneyi okuyabilirsiniz)

    • Hazırlık sınıfında bir dersten başarılı olmak için kaç almak gerekir ?
    Hazırlık sınıfında bir dersten başarılı olabilmek için o dersten birinci dönem notu geçer (-2-) ve üstü ise ikinci dönem notunun en az (-2-) geçer not olması gerekir. Birinci dönem notu başarısız (-1-) ise en az (-2-) geçer not alması, (-0-) etkisiz ise en az (-3-) orta alması gerekir.

  • Lise 1’de "Baraj dersi" veya zorunlu ders olarak adlandırılan ders var mı ?
Baraj dersi veya zorunlu ders olarak adlandırılan ders Dil ve Anlatım dersidir. Öğrenci bu dersten ( 3.00) yıl sonu ortalaması ile başarılı sayılamaz.(Yukarıda 3.00 olduğu içinde burdada onu kullandım,okul türüne göre buradada not değişir)Yıl sonunda bu dersten başarısız olursa bir üst sınıfa geçebilir. Ancak bu dersten sorumluluğu bir sonraki dönem yapılacak sorumluluk sınavlarında başarılı olması halinde kalkar. Yönetmelik gereği’’ öğrenci bir üst sınıfa en fazla 3 dersten borçlu olarak geçebilir’’ şartına göre bu 3 dersten biri Dil ve Anlatım olabilir.
9 sinif baraj dersi 9 sinif baraj dersler 9 sinif baraj dersler hangileri baraj dersinden kalinirsa ne olur dil ve anlatim dersi 1 olursa

Paylaş

0 Yorum var "9. sınıf dil anlatım dersi en az kaç gelirse sınıfta kalınmaz?"

Yorum Gönder