3. Sınıf Dört İşlem Problemleri Soru Çözümleri

 


  • Merhaba Çocuklar , Geçtiğimiz derslerde toplama , çıkarma , çarpma ve bölme işlemlerini işlemiştik. Ve dört işlemler ile ilgili soru çözümlerinide sitemizde yayınlamıştık. Şimdi ise hepsinin yer aldığını problem sorularına geçiyoruz.. Videomuzdaki problemlerimizin içerisinde toplama , çıkarma , çarpma ve bölme işlemlerinin hepsini kullanacağız.. Problemlerle ilgili soruları çözemiyorsanız videomuzu dikkatlice dinleyip izleyin. 3. Sınıf Dört İşlem Problemleri , 3. Sınıf Dört İşlem Problemleri soru çözümleri ,3. Sınıf Dört İşlem Problemleri testleri , 3. Sınıf Dört İşlem Problemleri sorulari

3. Sınıf Kesir Problemleri Soru Çözümleri

 


  • Merhaba Çocuklar şimdi matematik dersinin temel ünitelerinden olan kesirler konusunun soru çözümlerini hep birlikte çözüp dinleyeceğiz.. Sınavlarda karşınıza çıkabilecek soru çeşitleri ile hocamız çok iyi bir anlatım ile sizleri bilgilendirmeye çalışacak.. İlk sorumuzda tabiki kolay soru ile başlıyoruz..Git gide sorular zorlaşacak. Soruların nasıl çözüldüğünü öğrenirseniz tüm soruları eksiksiz çözebilirsiniz. 3. Sınıf Kesir Problemleri , 3. Sınıf Kesir Problemleri soruları , 3. Sınıf Kesir Problemleri testleri , 3. Sınıf Kesir Problemleri çözümlü soruları ,

3. Sınıf Grafikler ve Tablo Soru Çözümleri

 


  • 3. Sınıf Grafikler ve Tablo ünitemizde artık birazda görsel şekilde anlamaya çalışacağız sorularımızı. Size verilen grafiklerde ve tabloları inceleyerek sorularımızı çözmeye çalışacaksınız..Tablo ve grafik sorularını çözmek , sözel sorular çözmekten daha kolaydır.. Şimdi 3. Sınıf Grafikler ve Tablo soru çözümleri Dersizlesene.com da sizlerle. 3. Sınıf Grafikler ve Tablo ,3. Sınıf Grafikler ve Tablo soru çözümleri ,3. Sınıf Grafikler , 3. Sınıf Grafikler sunusu ,3. Sınıf tablo ve şekil grafiği,

3. Sınıf Örüntü Soru Çözümleri ve Konu Anlatımı

 


  • 3. Sınıf matematik dersinin en zevkli konusu olan örüntü konusu ile ilgili çözümlü sorular artık sitemizde.. Örüntü konusu bir nevi zekanızı kullanabileceğiniz bir ünite. Örüntü konu anlatımlarını hatırlayamayanlar kategorilerimizden bulup izleyebilirler.. Ve ayrıca online testlerimiz ile konuyu pekiştirmek için size fırsat.. 3. Sınıf Örüntü Soru Çözümleri , 3. Sınıf Örüntü Soru Çözümleri izle, 3. Sınıf Örüntü soruları , 3. Sınıf Örüntü testleri , 3. Sınıf Örüntü etkinlikleri , 3. Sınıf Örüntü problemleri, örüntü test, süslemeler test, örüntü ve süslemeler ile ilgili sorular, örüntü ve süslemeler çözümlü sorular

3. Sınıf Doğal Sayılar Soru Çözümleri ve Konu Anlatımı

 



  • Merhaba Arkadaşlar , Bugün Doğal Sayıların soru çözümleri ile başlıyoruz.. İlk olarak videmuzda üç basamaklı sayıların okunuşu ile ilgili sorular ile başlayacağız. Örneğin: 548 sayısının okunuşu nedir gibi.. Çözümü: Beşyüzkırksekizdir. Sayı üç basamaklı olursa sayı yüz ile başlar. Baştaki sayımıza göre söylüyoruz.. Diğer sorumuzda okunuşunu vereceğiz siz rakamını bulmaya çalışacaksınız.. İki ayrı bölümden oluşan soru çözümlerimizi şimdi ekliyoruz..1. Bölüm bittiğinde yukarıdan 2. Bölüme tıklayarak videomuzun devamını izleyebilirsiniz.. 3. Sınıf Doğal Sayılar Soru Çözümleri , 3. Sınıf Doğal Sayılar etkinliği , 3. Sınıf Doğal Sayılar problemleri , 3. Sınıf Doğal Sayılar soruları , 3. Sınıf Doğal Sayılar testleri ,

3. Sınıf Toplama İşlemi Soru Çözümleri ve Konu Anlatımı

Selam Çocuklar , Dört işlem problemlerinin son önemli konusu olan toplama işlemi ile ilgili problemlere geçiyoruz. Diğer işlem problemlerine nazaran toplama işlemi hepimize daha kolay gelir değil mi :) Bölme yerine toplama işlemini yapmayı tercih eder bir çoğumuz.. Ama artık videolarımız sayesinde tüm işlemleri yapmayı öğrenecek ve soruları siz kendiniz çözeceksiniz. Konuyu çok iyi anlamak istiyorsanız ilk önce 3. sınıf kategorisine girip toplama işlemini dinleyin. Ardından bu videomuzdaki soru çeşitlerini izleyin ve anlamaya çalışın.. Ve sonra aşama olarak sitemizin test kısmından online test gruplarına girerek kendinizi deneyin. 3. Sınıf Toplama İşlemi Soru Çözümleri , 3. sınıf toplama işlemi problemleri ,3. sınıf toplama işlemi etkinlikleri, 3. sınıf toplama işlemi verilmeyeni bulma , 3. sınıf toplama işlemi ile ilgili problemler, 3. sınıf toplama işlemi çözümlü sorular


3. Sınıf Çıkarma İşlemi Soru Çözümleri ve Konu Anlatımı


Merhaba Çocuklar , Dört işlemler ile ilgili soru çözümlerimizi eklemeye devam ediyoruz.. İşlemleri çözebilmeniz için çok çözmeniz gerekir. Bu videomuzda çıkarma işlemi ile ilgili olan problemleri ve soruları işleyeceğiz.. Videomuzun başında ilk önce çıkarma işleminde verilmeyen gizli sayıları bulmaya dayalı soru tipiyle başlıyoruz. Ardından çıkarma işlemi ile ilgili sorulara geçiyoruz. Kolaydan zora doğru tüm çıkarma işleminin soru tiplerini videomuzda görebilirsiniz. Çıkarma işlemi sorularımız 3 ayrı videodan oluşmaktadır. Videonuz bittiğinde 2. bölüm ve 3. bölüm yazan yerlere tıklayıp videoları izlemeye devam edebilirsiniz.. Dersizlesene.com.... 3. Sınıf Çıkarma İşlemi Soru Çözümleri , 3. Sınıf Çıkarma İşlemi çözümlü sorular , 3. sınıf çıkarma işlemi soruları , 3. sınıf

3. Sınıf Çarpma İşlemi Soru Çözümleri ve Konu Anlatımı

Şimdi ise çarpma işlemi ile ilgili soru çeşitlerini öğreneceksiniz. İlk örneğimiz: Hangi sayısının 9 katı , 12 sayısının 3 katına eşittir ? Çocuklar ilk önce soruyu bölüyoruz. ilk olarak 12 sayısının 3 katını bulacağız. 12x3=36 yapar. Soruyu böldüğümüz yerde olan yere dönersek. 9 ile hangi sayıyı çarparsak 36 sayısını buluruz bölümüne geliyor.. Çarpım tablosunuda ezberlediyseniz bu sayının 4 olduğunu bulabilirsiniz. 3. Sınıf Çarpma İşlemi Soru Çözümleri , 3. Sınıf Çarpma İşlemi Soruları , 3. sınıf testleri , çarpma işlemi soruları , çarpma işlemi testleri,çözümlü sorular


3. Sınıf Bölme İşlemi Soru Çözümleri ve konu anlatımı

  • Çocuklar 3. sınıf matematik üniteleri ile ilgili konularının soru çözümlerini artık sitemizden bulabileceksiniz. Matematiğin temel işlemlerinden olan bölme işlemi ile ilgili soru çözümlerimize başlıyoruz. Örneğin: Bir anne 24 cevizi 4 çocuğuna eşit olarak paylaştırdı. Her çocuğa kaç ceviz düşmüştür sorumuzun çözümünü anlatmak gerekirse. . Sorumuzda anladığınız gibi PAYLAŞTIRMAK sözcüğü geçiyor. Paylaştırma işlemi olduğu zaman bölme işlemini kullanıyoruz. Yani tam olan cevizlerimizi çocukların sayısına böleceğiz.. 24/4=6 eşit parça ile paylaştırılacakmış.

Dönemin siyasi ve toplumsal şartlarının Dede Korkut Hikâyeleri’ne etkilerini değerlendiriniz.

 Dede Korkut, Oğuz boylarının destanlaşmış hikayelerini derli toplu bir biçimde aktaran bir anlatıcıdır. Dede Korkutun anlattığı hikayeler ancak XV. yüzyılda yazıya geçirilebilmiştir. 

Türk edebiyatının ilk ürünlerinden olan Dede Korkut Hikayeleri, Türk boylarının Kafkasya ve Azerbaycan yörelerindeki yerleşme, yurt kurma uğraşlarını ve akınlarını konu alır. Oğuz boylarının çeşitli kahramanlık öyküleri, akıncıların töreleri ve gelenekleri doğal çevre içinde hikaye edilmektedir. Dede Korkut hikayeleri yer yer şiir biçiminde yer yer düzyazı biçiminde yazıya geçirilmiştir. Bu eşsiz değerdeki yazılar Almanyanın Dresden Kitaplığında bulunmuş ve Türkçe'ye ilk kez Kilisli Rifat Bilge tarafından kazandırılmıştır. Mahir Ünlü ve Seyit Kemal Karalioğlu,

Dede Korkut adlı incelemelerinde tam metin ve konuya ilişkin ayrıntılı bilgiler vermektedirler. Kitabın asıl adı Kitab-ı Dede Korkut Ala Lisan-ı Taife-i Oğuzan'dır. Anlamı Oğuzların Diliyle Dede Korkut Kitabı'dır. Kitap on iki destansı hikaye ve bir mukaddimeden oluşmuştur. Hikayeler Kuzeydoğu Anadolu dolaylarındaki müslüman Oğuzların hayatını anlatır.

Fakat destanlar islamiyet öncesi dönemden de izler taşımaktadır. Bu yüzden destanların oluşmasının daha erken evrelerde olduğu tahmin edilmektedir. Kitapta, Salur Kazan ve Bayındır Han gibi kahramanların, mekanın ve zamanın ortak oluşuyla ve her hikayede Dede Kokut'un ortaya çıkışıyla on iki hikaye birbirine bağlanır. Bugün elimizdeki iki nüshanın Akkoyunlu Devleti'nin çökmeye başladığı dönemlerde yazıya geçirildiği tahmin edilmektedir. Nüshalardan biri tamdır ve Almanya Dresten Kitaplığı'nda bulunmaktadır. Altı hikayenin bulunduğu eksik bir nüsha ise Vatikan'dadır. Nüshalar üzerine ilk incelemeyi Alman Türkiyatçı Fr. Von diez Tepegöz Destanı'nı Almanca'ya çevirerek yapmıştır. Kilisli Rıfat (1916, eski yazı ile), Orhan Şaik Gökyay (1938) ve Muharrem Ergin (1958) de kitabı yurdumuzda yayınlamışlardır.


Elde bulunan iki yazma nüshanın biri Dresden'de, diğeri de Vatikan'dadır. Bu iki nüshanın ikisinde de bulunan bulunan ve besmele ile başlayan giriş yazısında, Dede Korkut veya Korkut Ata diye anılan bir şahsiyetten söz edilir, bunun ağzından deyişler ve atasözleri nakledilir. Sonra da zaman zaman Dede Korkut kimi olaylar içinde veya anlatılan şeylerin sonunda ortaya çıkar, olayları tatlıya bağlar, öğütler verir, dua eder, sözü bitirir. Bu yüzden de bu kitabın anlatıcısı olarak kabul edilir. Ama yazarı kimdir, bu iki yazma nüshasının aslı kim tarafından yazılmış, işte bu belli değildir. Bu belirsizlik de yine kimliği hakkında kesin bilgiler olmayan Dede Korkut'un menkıbelere karışmış kişiliği ile birleştirilerek açıklanmaya çalışılır. Akla en yatkın açıklama da budur.
Dede Korkut hakkında verilen bilgilerin çoğu; onun Köroğlu, Yunus Emre, Karacaoğlan ve Nasreddin Hoca gibidir.

2. Sınıf Genel Tekrar Konu Anlatımı

2. Sınıf Genel Tekrar Testleri

  • Evet arkadaşlar 2. sınıf matematik soru çözümlerimizin sonuna geldik.. Okulda gördüğünüz tüm konular ile ilgili çözümlü soruları sitemize ekledik.. Artık tüm ünitelerin yer aldığı genel değerlendirme soru çözümlerine geçebiliriz. Karışık sorulardan oluşan videomuzda karşınıza en çok gelebilecek soru tipleri verilmiştir. Bakalım siz konuları ne kadar anladınız verdiğiniz cevaplar ile kendinizi deneyebilirsiniz.2. Sınıf Genel Tekrar Testleri , 2. Sınıf Genel Tekrar Testleri izle, 2. Sınıf Genel Tekrar sor

    uları ,2. Sınıf Genel değerlendirme testleri , 2. Sınıf Genel değerlendirme soruları

2. Sınıf Kesirler Soru Çözümleri ve Konu Anlatımı

 2. Sınıf matematik dersinin kesirler ünitesi ile ilgili soru çözümlerini izleyebilirsiniz. İlk olarak verilecek kesirleri bulacaksınız.Ardından sözel sorular ile sorularımızı çözmeye devam edeceğiz. ONLİNE TEST bölümümüzden deneme sınavına girip kendinizi deneyebilirsiniz.. 2. Sınıf Kesirler Soru Çözümleri , 2. Sınıf Kesirler , 2. Sınıf Kesirler konu anlatimi , 2. Sınıf Kesirler örnekleri , 2. Sınıf Kesirler soruları, 2. Sınıf Kesirler alıştırmaları , 2. Sınıf Kesirler sunu, 2. Sınıf Kesirler simetri




2. Sınıf Uzunluk ve Zaman Ölçüleri Soru Çözümleri

 2. Sınıf Uzunluk ve Zaman Ölçüleri Soru Çözümlerimiz ile karşınızdayız..Örüntü uzunluk konusu ve zaman ölçüsü ile ilgili çözümlü sorularımız artık sitemizde.. Eğlenceli örüntü konusu ile ilgili örnekler veriliyor. Siz çözümlerine bakmadan ilk önce siz çözmeye çalışın. Örüntü konusu ile ilgili örneklerin ardından zaman ölçüsü ile ilgili karşınıza ne tür sorular çıkar onları göstereceğiz..2. Sınıf Uzunluk ve Zaman Ölçüleri , 2. Sınıf Uzunluk ve Zaman Ölçüleri soru çözümleri ,2. Sınıf Uzunluk ölçüleri sunu , 2. Sınıf Uzunluk ölçüleri alıştırmaları , 2. Sınıf Uzunluk ölçüleri ile ilgili örnekler , 2. Sınıf Uzunluk ölçüleri ile ilgili problemler ,2. Sınıf Zaman Ölçüleri ,




2. Sınıf Geometrik Şekiller ve Grafikler Soru Çözümleri

 Merhaba Çocuklar , bugünkü dersimizde geometrik şekiller ve grafik soruları ile ilgili örnekleri işleyeceğiz.. Görsel anlamaya dayalı sorularımızı çözmekte çok fazla zorlanmazsınız.. Örneklerimiz oldukça kolay.. İlk sorumuzda size tablo verilecek ve bu tablo içerisinden sorular sorulacak.İlerleyen sorularımızda geometrik şekiller ile ilgili sorular karşınızda olacak. 2. Sınıf Geometrik Şekiller ve Grafikler ,2. Sınıf Geometrik Şekiller ve Grafikler soruları , 2. Sınıf Geometrik Şekiller özellikleri , 2. Sınıf Geometrik Şekiller testi , 2. Sınıf Geometrik Şekiller sunusu , 2. Sınıf Geometrik Şekiller alıştırmaları , 2. Sınıf Grafikler , 2. Sınıf Grafikleri , 2. Sınıf Grafikler çözümlü sorular



2. Sınıf Örüntü Soru Çözümleri ve Konu Anlatımı

 2. sınıf matematik ünitelerinden olan ÖRÜNTÜ konusu ile kaldığımız yerden devam ediyoruz.. Örüntü sorularını çözerken eğlendiğinizi biliyoruz.. :) Görsel içerikli soruları daha iyi yapıyorsunuz değil mi çocuklar. Şimdi örüntü ve ölçme konuları ile ilgili sorularımız videomuzda sizlerle olacak.. Videomuzu izledikten sonra online test bölümümüzden deneme sınavına girebilirsiniz. 2. Sınıf Örüntü Soru Çözümleri , 2. Sınıf Örüntü Soru Çözümleri izle, 2. Sınıf Örüntü Soruları ,2. Sınıf Örüntü , 2. Sınıf Örüntü soruları , 2. Sınıf Örüntü örnekleri , 2. Sınıf Örüntü sunusu, 2. Sınıf Örüntü ve süslemeler



2. Sınıf Eldesiz Toplama ve Çıkarma İşlemi Soru Çözümleri

Merhaba Çocuklar , 2. sınıf matematik soru çözümlerine devam ediyoruz. Bugün ilk olarak eldesiz toplama ve çıkarma işlemi soruları ile ilgili videomuz ekranlarınızda olacak.. Toplama ve Çıkarma işlemlerini yaparken zorlanmadan yaptığımız bir konudur diye düşünüyorum. Eldeler işin içine girmediğinden bu soruları rahatlıkla çözebilirsiniz. Çözemediğiniz yerlerde çözümlerine bakarak çözümü anlamaya çalışın.. 2. Sınıf Eldesiz Toplama ve Çıkarma İşlemi Soru Çözümleri , 2. Sınıf Eldesiz Toplama ve Çıkarma İşlemi , eldesiz toplama işlemi, eldesiz çıkarma işlemi




2. Sınıf Çarpma İşlemi Soru Çözümleri

Soru çözümlü videolarımızdan zorlandığınız derslerin sorularını dinleyerek konuları anlamanıza yada pekiştimenize yardımcı olarak videolarımız artık sitemizde sizlerle buluşuyor.. İlköğretim ders videolarının bulunduğu videolar gibi diğer sınıflarında konu anlatımları ve soru çözümleri sitemizde yer alıyor.. Bu güzel etkinlikleri arkadaşlarınıza mutlaka önermelisiniz. Şimdi ise 2. sınıf bölme işlemi ile ilgili soru çözümlerini göreceksiniz.. Dersizlesene.com 2.sınıf çarpma işlemi etkinliği :2.sınıf çarpma işlemi etkinliği indir,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği download,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği indir,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği çek,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği performasn,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği proje,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği açıklama indir,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği dosyası indir,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği açıklama,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği bul,2.sınıf çarpma işlemi etkinliği şube toplantıları



2. Sınıf Deste ve Düzine Soru Çözümleri

2. Sınıf Matematik dersinin deste ve düzine ünitesinin soru çözümleri şimdi sitemizde.. Daha önce deste ve düzine kavramı ile ilgili konu anlatımımıza sitemizde yer vermiştik.. Bir kezde hatırlatmak amacıyla belirletelim. Deste : 10 , Düzine : 12 taneden oluşuyordu.. 2. Sınıf Deste ve Düzine , 2. Sınıf Deste ve Düzine soru çözümleri , 2. Sınıf Deste ve Düzine testleri , 2. Sınıf Deste ve Düzine soruları , 2. Sınıf Deste ve Düzine etkinlikleri , 2. Sınıf Deste ve Düzine alıştırmaları ,



2. Sınıf Bölme İşlemi Soru Çözümleri

  • Merhaba Çocuklar , Bugün 2. sınıf matematik dersi ünitelerinin soru çözümlerini ekleyeceğiz. İlk olarak bölme işlemleri ile başlıyoruz.. Örneğin: Ahmet 55 sayfalık bir kitaptan her gün 5 sayfa okursa kitabı kaç günde bitirir. sorusu gruplara ayırma ile ilgilidir. O halde 55:5=11 günde kitabı bitirir. 2. Sınıf Bölme İşlemi Soru Çözümleri , 2. Sınıf Bölme İşlemi Soruları , 2. Sınıf Bölme İşlemi , 2. Sınıf Bölme İşlemi nasıl yapılır 


2. Sınıf Türkçe Dersi Cümlenin Özellikleri Konu Anlatımı

2. Sınıf Türkçe Dersi Cümlenin Özellikleri Konu Anlatımı

  • Duygu ,düşünce , istek veya haber bildiren kelime ve kelime gruplarına cümle (tümce) denir. Örnekler: *Sokaktaki hayvanlara çok acıyorum. ( Duygu ) * Yarın sinemeya gidelim. (istek) * Yarın hava güneşli olacakmış. (haber ) * Bilgili insanlara saygı duyulur. (düşünce) .. Duygu düşünce istek veya haber bildirmeyen kelime grupları cümle değildir. 2. Sınıf Türkçe Dersi Cümlenin Özellikleri Konu Anlatımı , 2. Sınıf Türkçe Dersi Cümlenin Özellikleri Konu Anlatımı dinle, cümlenin özellikleri ,Cümlenin Özellikleri konu anlatimi ,

2. Sınıf Türkçe Dersi Eş Anlamlı Kelimeler

 Yazılışları farklı olup anlamları aynı olan kelimelerdir.Örneğin, Hediye - Armağan , Öykü - hikaye , Siyah - Kara , Kırmızı - Al. Ve videomuzun devamında bir çok eş anlamlı sözcük sizlerle olacak.. Sınavlarda çok çıkan konulardan olan bu konuları mutlaka öğrenmelisiniz.. Ödevinizde mutlaka eş anlamlı kelimeler ve cümleleri bulmanızı öğretmeniz ister. Videomuzdan takip edip konuyu anladığınızda örnekleri siz üretebilirsiniz.2. Sınıf Türkçe Dersi Eş Anlamlı Kelimeler , 2. Sınıf Türkçe Dersi Eş Anlamlı Kelimeler konu anlatimi,Eş Anlamlı Kelimeler , Eş Anlamlı Kelimeler örnekleri , Eş Anlamlı Kelimeler örnekleri ve cümleleri ,Eş Anlamlı Kelimeler sözlüğü



2. Sınıf Türkçe Dersi Sesteş Kelimeler Videolu Konu Anlatımı

 2. Sınıf Türkçe Dersi Sesteş Kelimeler Videolu Konu Anlatımı

  • Yazılışları aynı anlamları farklı olan kelimelere sesteş kelimeler denir. Örneğin, Babam ocak ayında doğru.. Burda sesteş kelime ocaktır.. Ocak hem yemeğimizin pişirildiği yer hemde ay olarak verilmiştir.. Gerçek anlamında kullanılmak gerekirse , Annem yemeği ocakta unutmuş. Diğer bir örnek cümle daha verelim. * Ben komşuya gideceğim. * Onun yüzünde ben var. Bu örneklerimizde ses teş kelimeler BEN.2. Sınıf Türkçe Dersi Sesteş Kelimeler Videolu Konu Anlatımı , sesteş kelimeler Sesteş Kelimeler örnekleri , Sesteş Kelimeler sözlüğü , Sesteş Kelimeler ve cümleleri ,

2. Sınıf Türkçe Dersi Zıt Anlamlı Kelimeler Konu Anlatımı

 2. Sınıf Türkçe Dersi Zıt Anlamlı Kelimeler Konu Anlatımı

  • Anlamları bakımından birbirlerinin tersi olan kelimelere zıt anlamlı kelimeler diyoruz. Örneğin, zayıf şişman , dolu boş , yeni eski gibi... Konu anlatımı ve örneklerin sonunda zıt anlamlı kelimeler ile ilgili uygulamalı örnekler verilecek.. Kelimeler birbirleriyle eşleşmeden siz onları eşleştirin. Ardından yaptıklarınızı kontrol edin. İyi Dersler.

2. Sınıf Türkçe Dersi Sıfatlar Konu Anlatımı

2. Sınıf Türkçe Dersi Sıfatlar Konu Anlatımı

  • Varlıkların biçimini , rengini , şeklini ve durumunu bildiren kelimelere SIFAT denir. Örneğin, mavi ağaç , kısa çocuk .. Sıfatlar mutlaka bir kelimeden önce gelmesi gerekir. Yani SIFAT + İSİM. Sıfatları isimlere nasıl hangi , kaç sorularını sorarak bulabiliriz. Örneğin, İhtiyar teyze (Nasıl Teyze?) Kelimeler tek başlarına kullanılırsa sıfat olamazlar . Bir kelimenin sıfat olabilmesi için isimden önce gelmesi gerekir. 2. Sınıf Türkçe Dersi Sıfatlar Konu Anlatımı , 2. Sınıf Türkçe Dersi Sıfatlar Konu Anlatımı video , 2. Sınıf Türkçe Dersi Sıfatlar Konu Anlatımı dinle,


2. Sınıf Türkçe Dersi İsimler konu anlatımı

2. Sınıf Türkçe Dersi İsimler konu anlatimi

  • Canlı ve cansız varlıkları tanımamıza yardımcı olan kelimelere İSİM denir. Örneğin, araba , dağ .. İsimler konusuna giren bir kaç özellik belirtelim. Devamını videomuzdan izleyebilirsiniz. * Bütün harflerin ilk harfi büyük yazılır. * Bir kaç kelimeden oluşan özel isimlerin her kelimesinin ilk harfi büyük yazılır. * Özel isimlere gelen ekler kesme işareti ile ayrılır. * Özel isimlere gelen cı , siz ,li , ler ekleri bitişik yazılır. 2. Sınıf Türkçe Dersi İsimler konu anlatimi , 2. Sınıf Türkçe Dersi İsimler konu anlatimi izle, 2. Sınıf Türkçe Dersi İsimler konu anlatimi dinle, isimler konu anlatimi , dilbilgisi


2. Sınıf Türkçe Dersi Eylemler(fiiller)

2. Sınıf Türkçe Dersi Eylemler(fiiller)

  • Bir hareket , bir iş veya bir oluş bildiren kelimelere FİLLER diyoruz. Örneğin; konuştu , söyledi , yaptı , gitti... vs. Ve konumuzun devamında fillerin durum hallerini öğreneceğiz.. Örneğin; kitap okudum , kitap okudun , kitap okudu, kitap okuduk , kitap okudunuz , kitap okudular.. Durum eklerinin haricinde zaman ekleri ilede fillere geçeceğiz. Mesela , gitti , gidiyor , gitmiş, gidecek..


2. Sınıf Türkçe Dersi Zamirler

  • 2. Sınıf Türkçe Dersi Zamirler
  • Ben , sen , biz , onlar , şunlar , bunlar gibi kelimeler isim olmadıkları halde bir ismin yerine kullanılmışsa bu kelimeler zamirdir. Örneğin; O, bugün okula gelmedi. Videomuzun devamında işaret zamirleri , soru zamirleri ve diğer zamir türlerini örnekleri ile işleyeceğiz.2. Sınıf Türkçe Dersi Zamirler , 2. Sınıf Türkçe Dersi Zamirler konu anlatimi , 2. Sınıf Türkçe Dersi Zamirler konu testleri , zamirler


2. Sınıf Türkçe Dersi Görsel Okuma

 

  • 2. Sınıf Türkçe Dersi Görsel Okuma
  • Yazılı metinlerin dışında kalan şekil, sembol , resim,grafik , tablo , beden dili ve sosyal olaylar gibi görselleri okuma anlama ve yorumlamaya GÖRSEL OKUMA diyoruz. Görsel okuma ile ilgili sembolleri öğretmenimiz anlatıyor. Semboller birçok şeyin kısa anlatımı şeklindedir. Şimdi videomuzdan izleyip konuyu daha iyi öğrenelim.2. Sınıf Türkçe Dersi Görsel Okuma , 2. Sınıf Türkçe Dersi Görsel Okuma konu anlatimi ,2. Sınıf Türkçe Dersi Görsel Okuma videolu ders anlatimi ,


2. Sınıf Türkçe Dersi Noktalama İşaretleri

 

  • 2. Sınıf Türkçe Dersi Noktalama İşaretleri
  • Yazıda okumayı kolaylaştırmak için ve yanlış okumaları önlemek için kullandığımız işaretlere noktalama işaretleri denir. Bir kaç noktalama işaretini anlatayım. (.) Bu işaretin adı nokta. Tamamlanmış cümlelerin sonuna nokta koyarız. Örneğin: ''Gamze çok çalışkan bir öğrencidir.''cümlesinin sonuna nokta koyulur. Noktayı bunun dışında sıralamalar yaparkende kullanırız. Örneğin ; Birinci demek için 1. olarak yazarız. Ve diğer noktala işaretlerini öğretmenimizden dinleyelim.2. Sınıf Türkçe Dersi Noktalama İşaretleri , 2. Sınıf Türkçe Dersi Noktalama İşaretleri konu anlatimi ,2. Sınıf Türkçe Dersi Noktalama İşaretleri videolu konu anlatimi


2. Sınıf Türkçe Dersi Yazım Kuralları

 

  • 2. Sınıf Türkçe Dersi Yazım Kuralları
  • Dilimizdeki kelimlerin nasıl yazılacağı belirleyen kurallara yazım kuralları denir. İlk yazım kuralımız : Cümlemizin ilk harfi büyük harfle başlar. Özel isimlerin ilk harfi büyük harf ile başlar.Örneğin; Türkiye'nin en kalabalık şehri İstanbul'dur. Adreslerdeki her kelimenin başı büyük harf ile başlar. Kitap adlarının her kelimesi büyük harfle başlar. Bu kurallara uyulmadığı taktidrde yazım kuralı yanlışı yapmış olursunuz. 2. Sınıf Türkçe Dersi Yazım Kuralları , 2. Sınıf Türkçe Dersi Yazım Kuralları konu anlatimi , 2. Sınıf Türkçe Dersi Yazım Kuralları videolu ders anlatimi ,


2. Sınıf Türkçe Dersi Atasözü ve Deyimler

  • 2. Sınıf Türkçe Dersi Atasözü ve Deyimler
  • Evet çocuklar ilk önce videomuzda 3 tane söylenmiş cümleler var. Onları sizlerle paylaşalım. '' Sakla Samanı gelir zamanı '' , Komşu komşunun külüne muhtaçtır ve gülme komşuna gelir başına cümlelerini bir çok kez duymuşsunuzdur. Bu yazdığım cümleler atalarımızın deneyimleri sonucunda söyledikleri geniş anlamlı ve özlü sözlere ATASÖZÜ denir. Atasözlerinin özelliklerinden 2-3 tane belirtelim. * Atasözlerinin söyleyenleri belli değildir. *Atasözleri öğütücü ve yol göstericidir. * Atasözleri kısa ve özlü sözlerdir. * Atasözleri kalıplaşmış cümlelerdir , kelimelerin yeri değiştirelemez.. Şimdi ise deyimler konusu ile devam edeceğiz..


1.sınıf otomotik hece tablosu

 Otomatik hece tablosuna buradan ulaşabilirsiniz: https://dosya.co/9q1ftarq497a/otomatikhecetablosu.zip.html


1. Sınıf Ölçüler Soru Çözümü

 1. Sınıf Ölçüler Soru Çözümü

  • 1. Sınıf Ölçüler konu anlatımımızı daha önce işlemiştik. Şimdi ölçüler ile ilgili sorularımızı ekranlarınıza getiriyoruz.. Soru çözümü videomuz 2 ayrı bölümden oluşmaktadır. 1. Bölüm bittiğinde diğer bölüme tıklayarak kaldığınız yerden devam edebilirsiniz. Zaman ölçüleri , ağırlık ölçüleri üniteleri ile ilgili soruları art arda verceğiz..1. Sınıf Ölçüler Soru Çözümü , 1. Sınıf Ölçüler Soruları , 1. sınıf matematik soruları , 1. sınıf , soru çözümleri


1. Sınıf Doğal Sayılar Soru Çözümü

 

  • 1. Sınıf Doğal Sayılar Soru Çözümü
  • Merhabalar Çocuklar ,1. Sınıf Matematik dersinin ilk konusu olan doğal sayılar ünitesi ile ilgili soru çözümlerimiz sitemizde sizlerle.. Kolay sorulardan başlayıp her bir sonraki sorumuzda soruların zorluk derecesini arttıracağız.. Ama siz akıllı çocuklar bu sorularımızın üstesinden gelebilirsiniz.. Sol taraftaki online test seçeneğimizden kendinizi deneyebilirsiniz. 1. Sınıf Doğal Sayılar Soru Çözümü , 1. Sınıf Doğal Sayılar soruları ,1. Sınıf Doğal Sayılar alıştırmaları , 1. Sınıf Doğal Sayılar etkinlikleri


1. Sınıf Örüntü Soru Çözümü

  • 1. Sınıf Örüntü Soru Çözümü
  • 1. sınıf ünitelerinden olan örüntü konusu ile ilgili soru çözümlerimiz artık sitemizde.. Videomuzun başında ilk olarak geometrik şekiller ile ilgili sorularımızı çözeceksiniz. Ardından örüntü konusu ile ilgili sorularımız karşınıza gelecek.. En sevdiğiniz ünitelerden olan örüntü konusu ile ilgili soruları çözmek için sabırsızlananlar hemen videomuzu izlemeye başlasın :) Ardından online test bölümümüzden kendinizi deneyebilirsiniz. 1. Sınıf Örüntü Soru Çözümü , 1. Sınıf Örüntü Soru Çözümü izle, 1. Sınıf Örüntü soruları , 1. Sınıf Örüntü testleri


 

1. Sınıf Çıkarma İşlemi Problemleri Soru Çözümü

  • 1. Sınıf Çıkarma İşlemi Problemleri Soru Çözümü
  • 1. Sınıf Çıkarma İşlemi Problemleri Soru Çözümü videomuzdan bir çok örnek izleyebilirsiniz.. Soru çözümlerimiz tek videodan ibaret değil. Yukarıdaki bölümlere tıklayarak diğer videolarımızdaki soru çözümlerinide izleyebilirsiniz. Örneğin: Karıncalar topladıkları 24 başağın 6 tanesini yediler. Geriye kaç başak kaldı diye soruyor. Topladıkları başakların 6 tanesini yiyorlar ve azaldığını görüyoruz.. O halde napıyoruz.. 24-6= 18 olduğunu buluyoruz.1. Sınıf Çıkarma İşlemi Problemleri Soru Çözümü , 1. Sınıf Çıkarma İşlemi , 1. Sınıf Çıkarma İşlemi etkinlikleri, 1. Sınıf Çıkarma İşlemi soruları , 1. Sınıf Çıkarma İşlemi alıştırmaları , 1. Sınıf Çıkarma İşlemi testleri


1. Sınıf Toplama İşlemi Problemleri Soru Çözümü

  • 1.Sınıf Toplama İşlemi Problemleri Soru Çözümü
  • Merhaba Çocuklar , 1. sınıf Matematik Dersinin ünitelerinin soru çözümlerini artık sitemizde bulabileceksiniz. İlk olarak Toplama İşlemi ile ilgili problemleri çözeceğiz.. Toplama işlemi ile ilgili soru çeşitlerini öğretmenimizden öğrenebilirsiniz. Örneğin: Derya ilk gün 3 sayfa , ikinci gün 6 sayfa kitap okudu toplam kaç sayfa okumuştur diye sorumuz var. İlk olarak sorumuzda zaten toplama işleminden bahsediyor. 6+3= 9 sayfa okumuştur. Toplama İşlemi problemlerimiz 3 bölümden oluşmaktadır. yukarıdaki partlardan takip edebilirsiniz. 1. Sınıf Toplama İşlemi Problemleri Soru Çözümü , 1. Sınıf Toplama İşlemi , 1. Sınıf Toplama İşlemi etkinlikleri , 1. Sınıf Toplama İşlemi alıştırmaları , 1. Sınıf Toplama İşlemi soruları , 1. Sınıf Toplama İşlemi testleri


1. Sınıf Sözlük Kullanımı (Sıralama)

  Örneğin; Elma ile Ayva al cümlesinde. Elma bir meyvedir. Anlamlı sözdür. Ayva bir meyvedir ve anlamlı bir sözdür. İle : Tek başına bir anlamı yoktur. Anlamsız sözdür. Al: alma işidir. Anlamlı sözdür. Şimdi bucümleye baktığımızda 4 kelimeden oluşmuş . 3 ü anlamlı 1 anlamsız kelimeden oluşmuştur. Cümlede geçen anlamlı ve anlamsız sözcüklere kelime denir. Anlamını bilmediğimiz kelimeleri öğrenmek için sözlük kullanırız.. Kelimelerin ise doğru yazılıp yazılmadığı konusunda tereddütte kaldıysanız yazım kılavuzunu kullanacaksınız.



1. Sınıf Ses Bilgisi Konu Anlatimi

 1. Sınıf Ses Bilgisi Konu Anlatimi

  • SES: Akciğerlerimizden gelen havanın ses yolunda meydana getirdiği titreşimdir. HARF: Sesin yazıdaki karşılığıdır. ALFABE ise bir dildeki harflerin belirli bir sıraya dizilmiş bütünüdür. Bizim alfabemiz türk alfabesidir. 29 harften oluşan her harfin sırası ve adı vardır. A ile başlar Z ile biter. 29 harfin 8 ünlü, kalanı ünsüz. Türkçemizde sesler ünlü ve ünsüz olmak üzere iki gruba ayrılır. Ünlüler: Ses yolunda herhangi bir engele çarpmadan çıkan seslere ÜNLÜ denir. Ünsüzler: Ses yolunda bir engele çarparak çıkan seslere ÜNSÜZ denir.1. Sınıf Ses Bilgisi Konu Anlatimi ,1. Sınıf Ses Bilgisi Konu Anlatimi dinle, ses bilgisi , 1. sınıf türkçe


1. Sınıf Hece Bilgisi Konu Anlatımı

 1. Sınıf Hece Bilgisi Konu Anlatimi

  • Ağzımızın ilk hareketi ile söylenen ses veya ses gruplarına HECE denir. Hece bilgisi ile ilgili kelimler üzerinde uygulama soruları yapacağız.. Ve kelimenin kaç heceden oluştuğunu sayacağız. Bir kelimenin hecelerini teker teker söylemeye HECELEME denir.Kelimeyi oluşturan hecelerin arasına kısa çizgi (-) konarak yazılmasınıda kelimenin hecelere ayrılması denir.1. Sınıf Hece Bilgisi Konu Anlatimi , 1. Sınıf Hece Bilgisi Konu Anlatimi dinle,Hece Bilgisi nedir, Hece Bilgisi test , 1. sınıf türkçe testleri



1. Sınıf Büyük Harflerin Yazılışı

  • 1. Sınıf Büyük Harflerin Yazılışı
  • Harfler kullanıldığı yere göre bazen büyük yazılırlar. Bu bir yazım kuralıdır.Bu kuralları bilmeli ve uygulamalıyız.Eğer kuralına uymazsak yazım yanlışı yapmış oluruz. Mesela biz bu kuralı bildiktan sonra ilk harfler büyük yazılır. Eğer defterimizde biz bu ilk harfi büyük yazmazsak kuralı çiğnemiş oluruz ve aynı zamanda karşımıza çıkacak sorularıda yanlış yapmış oluruz. 1. kuralımız. Cümlemizin ilk harfi büyük yazılır. 2. kuralımız : Kişi adlarının ve soyadlarının ilk harfi büyük yazılır. 3. kuralımız: Devlet adlarının ilk harfi büyük yazlır. 4.kuralımız: İl adlarının ilk harfi büyük yazılır. 5. kuralımız: Mahalle , cadde ve sokak adlarında her kelimenin harfi büyük yazılır.. Ve diğer kurallarımızı videomuzdan dinleyelim.. İyi Dersler.


Kenar uzunlukları 150 m ve 175 m olan dikdörtgen şeklindeki bir tarlanın etrafına köşelerine de dikmek şartıyla ağaç dikilecektir.

A)İKİ AĞAÇ ARASI EN FAZLA KAÇ M OLABİLİR?

B)BİR AĞAÇ 12 TL İSE EN AZ KAÇ LİRALIK AĞAÇ ALINIR?

Merhabalar,


-EBOB nedir?


EBOB, en büyük ortak bölen demektir. Yani verilen sayıların en büyük ortak bölenini buluruz.


-EBOB nasıl bulunur?


EBOB, verilen sayılar asal çarpanlarına ayrıldıktan sonra ortak olan değerlerin çarpılması ile bulunur.


Örneğin;


EBOB(100,125) =


100 = 2.2.5.5


125 = 5.5.5


Ortak Olanları Değerler: 5.5 = 25


EBOB(100,125) = 25


-Şimdi sorumuza dönelim.


a) Ağaçlar arası mesafe en fazla kaç m olabilir?


150 ve 175'in EBOB'larını bulursak iki ağaç arasındaki en fazla mesafeyi de bulmuş oluruz.


EBOB(150,175) =


150 = 2.3.5.5


175 = 5.5.7


Ortak Değerler = 5.5 = 25


EBOB(150,175) = 25


-Yani iki ağaç arası en fazla 25 metre olabilirmiş.


b) Bir ağaç 12 TL ise en az kaç lira harcanır?


Öncelikle en az kaç ağaç dikmemiz gerektiğini bulalım. Kısaca kenar uzunluklarını EBOB'larına bölelim.


Şeklimiz dikdörtgen olduğu için 150, 175, 150, 175 kenar uzunlukları vardır.


-150 metrelik kenarlar için;


150÷25 = 6


6.2 = 12 ağaç


(2 ile çarptık çünkü iki tane 150 metrelik kenar var.)


-175 metrelik kenarlar için;


175÷25 = 7


7.2 = 14 ağaç


-Toplam dikilecek ağaç sayısı:


12+14 = 26 ağaç


-Toplam harcanacak para:


1 ağaç: 12 TL


26 ağaç: 26.12 = 312 TL

Girişimcilerin ortak özellikleri konulu İngilizce kısa bir metin oluşturun, Gelecekteki popüler meslekler konulu İngilizce kısa bir metin oluşturun.

Mobile Application and Game Developer, because we now see people in this profession more often in our lives, but it is possible to say that we will see more.

Çevirisi: Mobil Uygulama ve Oyun Geliştiricisi. Çünkü bu meslek grubunda yer alanları artık hayatımızda daha sık görüyoruz ama çok daha fazla göreceğimizi de söylemek mümkün.

Robot Coordination Specialist. Because, nowadays, robots are used in production processes and the rate of use of robots is increasing day by day. Therefore, robots will cause us to meet brand new professions. One of the most popular professions of the future is robot coordination specialist. These experts review robots' effective working principles as well as repairs and maintenance. Thus, robots can be given brand new skills.

Çevirisi: Robot Koordinasyon Uzmanı:

 Çünkü günümüzde, üretim süreçlerinde robotlar kullanılıyor ve robot kullanım oranı günden güne artıyor. Dolayısıyla robotlar, yepyeni mesleklerle tanışmamıza neden olacak. Geleceğin meslekleri arasında en popüler olacaklardan biri ise robot koordinasyon uzmanıdır. Bu uzmanlar, robotların onarımlarını ve bakımının yanında etkili çalışma prensiplerini gözden geçirirler. Böylece robotlara yepyeni beceriler kazandırılabilmektedir.

Soğuk kelimesinin gerçek anlamı ve Mecaz anlam cümleleri

 Sıfat olan “soğuk” sözcüğünün anlamı düşük ısıya sahip olandır. ‘Sıcak’ sözcüğünün karşıtıdır.

“Soğuk” sözcüğünün ‘gerçek’ anlamda kullanıldığı örnekler:

> Bugün hava çok soğuk olacakmış.

> Buzdolabından bana soğuk su verir misin?

“Soğuk” sözcüğünün ‘mecaz’ anlamda kullanıldığı örnekler:

> Dün bana söylediklerinden sonra bugün ona oldukça soğuk davrandım.

> Dün sergide tanıştığım kadını çok soğuk buldum.

5. Sınıf İngilizce Destek Materyali 1A Cevapları Sayfa 11 Meb Yayınları

 Merhaba, sitemizi seçtiğin için teşekkür ederiz. Eğitim Portalı olarak on yılı aşkın bir süredir öğrencilere hizmet etmekteyiz ve onlar için çabalamaktayız. Aradığın 5. Sınıf Meb Yayınları İngilizce Destek Materyali 1A Cevapları'nı ve daha nicesini sitemizden bulabileceksin. Sitemizde aradığınız ödevin cevabına en hızlı, en güvenilir şekilde ulaşacaksın. 5. Sınıf İngilizce Destek Materyali 1A Cevapları Meb Yayınları 2020 2021 sayfa olarak çözümlerini yanıtları sizler için aşağıda sunduk. Meb Yayınları 5. Sınıf İngilizce Destek Materyali 1A sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ve diğer sayfaların çözümlerine buradan ulaşabilirsiniz. İngilizce dersinin konuları, çocukların yabancı dil öğrenmeleri konusunda önemli bir yere sahip olmaktadır. 5. Sınıf Meb Yayınları İngilizce Destek Materyali 1A Kitabı Cevapları ile çözümleri Meb Yayınları İngilizce Çalışma kitabı 5. Sınıf çözümleri tablosu aşağıdadır. 




11.SINIF YILDIRIM YAYINLARI EDEBİYAT KİTABI CEVAPLARI

 Sayfa 40-50 Arası Cevaplar


YILDIRIM YAYINLARI 11.SINIF EDEBİYAT Sayfa 40,41,42,43,44,45,46,47,48,49,50 CEVAPLARI,Yıldırım yayınları 11.sınıf edebiyat,Yıldırım yayınları 11.sınıf türk edebiyatı,Yıldırım yayınları 11.sınıf edebiyat cevap anahtarı,Yıldırım yayınları 11.sınıf edebiyat sayfa 45,Yıldırım yayınları 11.sınıf edebiyat sayfa 44,Yıldırım yayınları 11.sınıf edebiyat sayfa 40, Yıldırım yayınları 11.sınıf edebiyat sayfa 50,Yıldırım yayınları 11.sınıf edebiyat cevapları,Yıldırım yayınları 11.sınıf edebiyat kitabı cevapları,Yıldırım yayınları 11.sınıf türk edebiyatı kitabı cevapları 

5. Sınıf İngilizce Destek Materyali 1A Cevapları Sayfa 10 Meb Yayınları

Merhaba, sitemizi seçtiğin için teşekkür ederiz. Eğitim Portalı olarak on yılı aşkın bir süredir öğrencilere hizmet etmekteyiz ve onlar için çabalamaktayız. Aradığın 5. Sınıf Meb Yayınları İngilizce Destek Materyali 1A Cevapları'nı ve daha nicesini sitemizden bulabileceksin. Sitemizde aradığınız ödevin cevabına en hızlı, en güvenilir şekilde ulaşacaksın. 5. Sınıf İngilizce Destek Materyali 1A Cevapları Meb Yayınları 2020 2021 sayfa olarak çözümlerini yanıtları sizler için aşağıda sunduk. Meb Yayınları 5. Sınıf İngilizce Destek Materyali 1A sayfa 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ve diğer sayfaların çözümlerine buradan ulaşabilirsiniz. İngilizce dersinin konuları, çocukların yabancı dil öğrenmeleri konusunda önemli bir yere sahip olmaktadır. 5. Sınıf Meb Yayınları İngilizce Destek Materyali 1A Kitabı Cevapları ile çözümleri Meb Yayınları İngilizce Çalışma kitabı 5. Sınıf çözümleri tablosu aşağıdadır. 



8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 162

 Sabit makaralarda sistem dengedeyken daha büyük ya da daha küçük ağırlıkta makara kullanmanın yükün kuvvete olan eşitliğini etkileyip etkilemediğini araştırınız. Araştırma sonuçlarını arkadaşlarınız ile paylaşınız.

  • CevapHareketli makaralarda 

Hareketli makaralarda yükü kaldırmak için uygulanacak kuvvet yükün yarısına eşdeğerdir. F =G/2 şeklinde olur.
Hareketli makaralarda kuvetten kazanç vardır.
Hareketli makaraya bağlı olan bir yükü h kadar kaldırmak için ipi 2h kadar çekmek gerekir. Yoldan kayıp vardır.
Hareketli makaralar, sabit makaralarda olduğu gibi kuvvetin yönünde değişiklik meydana getirmez.
Hareketli makaralarda , makara ağırlığı uygulanan kuvveti etkiler.

8. Sınıf SDR Dikey Yayıncılık Fen Bilimleri Ders Kitabı Sayfa 162 Cevabı 

8. Sınıf Fen Bilimleri SDR Dikey Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları Sayfa 163

Ömer, sürtünmelerin önemsenmediği yukarıdaki sabit makara düzeneklerinde 100 N ağırlığındaki
özdeş su kovalarını F1, F2 ve F3 kuvvetleri ile ayrı ayrı dengede tutuyor. Buna göre; a) Uyguladığı F1t F2 ve F3 kuvvetlerinin büyüklükleri arasında nasıl bir ilişki vardır?

  • Cevap:Çevresine dolanan ip çekildiğinde dönerek alçalma veya yükselme hareketi yapan makaralara hareketli makaralar denir. Hareketli makaralarda ipin bir ucu sabit bir yere asılıdır. Diğer ucu ise kuvvetin uygulandığı uç olup yük, makaraya bağlıdır. Bu yüzden makara yük ile birlikte aşağı veya yukarıya doğru hareket eder.

b) Hangi sistem, Ömer’in uyguladığı kuvvetin yönünü değiştirmemiştir?

  • Cevap: Çevresine dolanan ip çekildiğinde dönerek alçalma veya yükselme hareketi yapan makaralara hareketli makaralar denir. Hareketli makaralarda ipin bir ucu sabit bir yere asılıdır. Diğer ucu ise kuvvetin uygulandığı uç olup yük, makaraya bağlıdır. Bu yüzden makara yük ile birlikte aşağı veya yukarıya doğru hareket eder.


9.SINIF DİL ve ANLATIM ADA YAYINLARI CEVAPLARI SAYFA 51

SAYFA 51 1.ETKİNLİK:  a) Okuduğunuz metnin ilk iki cümlesini tahtaya yazınız.Kelimelerdeki ünlüleri özelliklerine göre (düz-yuvarlak, kalın-ince, dar-geniş) belirleyiniz. 

O gün İstanbul'da kalsam bile hiçbir iş yapamayacaktım. 

O > yuvarlak, kalın, geniş 
ü > yuvarlak,ince, dar 
İ > düz, ince, dar 
a> düz, kalın, geniş
u> yuvarlak, kalın, dar 
e > düz, ince, geniş  
ı > düz, kalın, dar 

2.cümle : Müthiş acı anlatılmaz bir sinir nöbeti yine beni kıvrandırıyordu. 

ö > yuvarlak, ince, geniş 

b) Metindeki yumuşak ünsüzler: 

n, d, y, g, z, l, r, v,c , b, ğ ,m,

SERT ÜNSÜZLER : FSTKŞHP (FıSTıKÇı ŞaHaP diye aklınızda tutabilirsiniz...) 

Süreksiz sert ünsüzler: p, ç,t, k 
Sürekli sert ünsüzler s, ş, h, f

9.SINIF DİL ve ANLATIM ADA YAYINLARI CEVAPLARI SAYFA 51 2. Etkinlik