Meşeler metni cevapları ve soruları, Ekoyay Yayınları 6. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 10-11-12-13-14-15-16

2019 2020 çözümlerine göz atabilirsiniz. 6. Sınıf Ekoyay yayınları Türkçe Çalışma Kitabı sayfa 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ,27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40 ,41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60,61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284 Çalışma Kitabı sayfalarına buradan göz atabilirsiniz. İşte sayfa sayfa 6. Sınıf Ekoyay yayını 19. yüzyılda liberal eğitim, John Henry Newman, Thomas Huxley ve F. D. Maurice gibi düşünürler tarafından savundu. Liberal eğitimi, kendi öğretisi ve kişisel zenginleşmesi için eğitim öğretmeni olarak tanımladı.

6. Sınıf Türkçe ders kitabı cevapları her sınıf ve düzeyden öğrencilerin ödevlerine yardımcı olması için paylaşıyoruz. 2019 2020 Eğitim öğretim yılı için okullarda okutulan 6. Sınıf Türkçe ders kitabı etkinlik cevapları için bu sayfayı baştan sona inceleyebilirsiniz. Daha iyi anlamanız için her bir etkinliği ayrı ayrı çözümledik. Eklenmesini ve düzeltilmesini istediğin yerler olursa yorum kısmından yazmayı unutmayın.

Sayfanın Cevapları:

Meşeler metni cevapları ve soruları, Ekoyay Yayınları 6. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 10-11-12-13-14-15-16 (Doğa ve Evren)

Meşeler Metni Cevapları

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 10 Cevabı

Yaşadığınız çevredeki ağaç türlerinden biri hakkında arkadaşlarınıza kısa sunum yapmak için hazırlanınız. Anlatacağınız ağacın fotoğrafını çekiniz ya da resmini çiziniz. Sunumunuzda fotoğraf ve resimlerin yanında bu ağaçla ilgili yaprak, kabuk, meyve, çekirdek, reçine, sakız, tahta kaşık, baston vb. materyaller de kullanabilirsiniz. Sunumdan önce prova yapmayı unutmayınız.

HAZIRLIK

1. En sevdiğiniz ağaç nedir? Bu ağacı niçin seviyorsunuz?

  • Cevap: Benim en sevdiğim ağaç çam ağacıdır. Çünkü hem gölgesi çok serindir hem de ben onun kozalakları ve ondan düşen bilyeye benzeyen tohumlarıyla oynamaktan çok büyük keyif alıyorum.

2. Ağaçlar ve insanlar arasında duygusal bir bağ olabilir mi?

  • Cevap: Bence olabilir. Çünkü ikisi de canlıdır nefes alıp vermektedir. Ağaçlar bizlerin yaşaması için gerekli olan oksijeni üretir, bizler de sanki onlara olan minnet borcumuzu öder gibi sevgi ile bakmaktayız. Onların nasıl kökleri varsa bizim de ailemiz vardır.

3. Bazı insanları tarif ederken hangi ağaç isimlerini kullanırız? Neden?

  • Cevap: Mesela çam yarması deriz iri yarı insanlar için. çam ağaçları gibi iri yarı oldukları için. Ulu Çınar deriz dedelerimiz aile büyüklerimiz için çünkü çınar ağacı kadar yaşlı ve saygıyı hak etmektedirler.

Kitabınızın ilk metnini noktalama işaretlerine dikkat ederek sesli okuyunuz. Sevgili öğrenciler, kitap genelinde bazı metinlerde çeşitli dipnotlar göreceksiniz. Bu dipnotlarda yazarın söyleyişinden ya da Türkçemizin dönemsel söyleniş özelliklerinden kaynaklanan yazım ve noktalama farklılıklarıyla ilgili açıklamalar bulacaksınız. Metinleri okurken bunlara dikkat ediniz.

1. ETKİNLİK

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 14 Cevabı

Metinde anlamını bilmediğiniz kelime ve kelime gruplarını belirleyiniz. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu kontrol etmek için Türkçe sözlük, atasözleri ve deyimler sözlüğü vb. ni kullanınız. Tahminlerinizin nasıl olduğunu işaretleyerek gösteriniz.

  • Cevap:

Düzgün endamlı: Boy pos olarak yerinde bir görünüme sahip kimse demektir.

Kuş uçmaz kervan geçmez: Kimsenin uğramadığı ıssız alanlar

Sevgili öğrenciler, bütün yıl boyunca öğreneceğiniz kelime ve kelime grupları için bir sözlük oluşturunuz. Bu metinde öğrendiğiniz kelime ve kelime gruplarını bu sözlüğe kaydediniz.

2. ETKİNLİK 

Okuduğunuz metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.

1. Metnin konusu ve ana fikri nedir?

  • Cevap: Anadolu’da görülen Meşe Ağaçlarının özellikleri, meşe ağaçlarının nasıl bugüne geldikleri

2. Yazar bu metinde meşeler hakkında ne tür bilgiler vermiştir?

  • Cevap: Meşe ağaçlarının boyları, nerelerde daha sıklıkla görüldükleri, meşe ağaçlarının balta ve keçiler tarafından nasıl tahrip edildikleri, nasıl bugünkü görünümlerine geldikleri anlatılmaktadır.

3. Yazar, meşelerle ilgili bilgilerini hangi kaynaklardan elde etmiştir?

  • Cevap: Hikmet Birand, “Anadolu Manzaraları” adlı güzel kitabından, Anadolu’daki söylencelerden, kendi hatıralarından, küçükken etrafındaki insanların anlattıklarından, efsanelerden elde etmiştir.

4. Yazar için meşe ağaçları niçin önemlidir?

  • Cevap: Çünkü hem çocukluğunun izler bırakan ağacıdır, hem de yaşadığı yerde en çok karşısına çıkan ululuğu ile güzelliği ile kendisini büyüleyen bir ağaç olduğunu düşündüğü için. Bunun yanında Anadolu kültüründe önemli bir yeri olduğundan dolayı mesela kışlık odun, mesela gölgesinde serinlenilen bir ağaç özelliği gösterdiği için.

5. Yazarı bu metni yazmaya iten olay ya da durum nedir?

  • Cevap: Ne zaman bozkırda gezse karşısına ulu bir meşe ağacı veya bodurlaşmış bir meşe ağacına denk geldiği için. Çocukluğunun o güzel yıllarından hatıraları onun gözünde canladıran bir ağaç olduğu için.

6. Yazarın yerinde olsaydınız en sevdiğiniz ağaç kesildiğinde ne yapardınız?

  • Cevap: Ağlardım. Kesene karşı içimde bir öfke birikirdi. Çünkü sevdiğim ağaç demek benden bir parça taşıyan bir ağaç demektir. Benim de bir parçam kesilmiş gibi olurdum.

7. Yazarın meşelerle ilgili verdiği bilgilerin hangileri öznel, hangileri nesneldir?

  • Cevap:

Nesnel bilgiler: Nerede görüldüğü, ona zarar veren şeylerin ne oldu, ne kadar uzunluğa ulaşabileceği, nerelerde kullanıldığı nesnel bilgilerdir.

Öznel bilgiler: Meşenin kendisi için önemi, meşenin nasıl bu kadar inatçı bir ağaç olduğu, nasıl hala her yerde bir şekilde yaşamaya devam ettiği gibi kısımlardır.

3. ETKİNLİK 

Aşağıdaki yapraklara okuduğunuz metin için iki farklı başlık yazınız.

  • Cevap:

ÇOCUKLUĞUMUN ORMANI

BİR MEŞENİN YÜREĞİ

4. ETKİNLİK 

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 15 Cevabı

Aşağıdaki karikatürün vermek istediği mesaj nedir? Bunu karikatürün yanına yazınız.

  • Cevap: Doğayı sevmemiz gerektiği, öğrencilere ve çocuklarımıza ağaç sevgisini, doğa bilinci aşılamanın önemini gösteren bir karikatürdür. Ağaca sarılan çocuğun yüzündeki mutluluğun bütün doğaya insanlığa yayılması gerektiği de mesajda verilmektedir.

b. Bu karikatürle okuduğunuz metin arasında ilgi kurulabilir mi? Düşüncelerinizi aşağıya yazınız.

  • Cevap: Evet kurulabilir. Yazarın nasıl ağaç sevgisine, doğa bilincine sahip olduğunu okumuştuk karikatürde de ağaca sarılan çocuğun yüzünde aynı bilinci görürüz.

5. ETKİNLİK 

Hazırladığınız kısa sunumu yapınız. Sunumunuz sırasında beden dilinizi etkili kullanmak amacıyla arkadaşlarınızla göz teması kurunuz. Gereksiz el ve kol hareketleri yapmayınız. Ses tonunuzu, en arkadaki arkadaşlarınızın sizi rahatlıkla duyabileceği şekilde ayarlayınız. Sunumunuzu 4-5 dakika ile sınırlı tutunuz.

  • Cevap: Ben bu sunumda çam ağacını anlatacağım. Bunun için sizlere hem kozalak hem de çam ağacı tohumu getirdim. Benim en sevdiğim ağaç çam ağacıdır. Çünkü hem gölgesi çok serindir hem de ben onun kozalakları ve ondan düşen bilyeye benzeyen tohumlarıyla oynamaktan çok büyük keyif alıyorum.

a. Aşağıda bazı bölümleri verilmemiş hikâyeyi mantıksal bütünlük oluşturacak biçimde kendi cümlelerinizle tamamlayınız. Hikâyeyi tamamlarken yazım kılavuzundan yararlanınız.

  • Cevap:

BİR KUŞ KİRAZI
Yemiş bahçesine yakın bir yerde, patikanın hemen kenarında bir kuş kirazı ağacı bitmişti. Bu ağaç, biraz ötedeki taze fındık ağaçlarının güneş almasını engelliyordu. Uzun bir zaman, onu keseyim mi, kesmeyeyim mi diye düşündüm.

 6. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Ekoyay Yayınları Sayfa 16 Cevabı

Ben de elime bir balta aldım ve ağaca yanaştım.

  • CevapTam baltamı kaldırmış ağaca vuracaktım ki birden duyduğum sesle irkildim ve geri çekildim.

Sonra nasıl olduysa ağacın içinden garip bir ses geldi.
Bu, dayanılmaz bir acı, gözyaşı, burukluk ve haykırışlarla feryat eden birinin sesiydi. Endişe, korku ve biraz da pişmanlık içinde ağacı son kez kaldırıp biraz daha öteye doğru fırlattık. Ağaç, yürekler parçalayan, hıçkırıklarla dolu bir iç çekişle titredi ve düştü.

  • Cevapİşte o anda yaptığım şeyden büyü bir pişmanlık duydum. Çünkü çok kötü bir şey yapmıştım. Yaşayan bir canlının yaşamına kast etmiştim. Bu acıyla içimde bir burukluk büyük bir acı hissettim.

b. Tamamladığınız hikâyeyi okuyunuz. Yazdıklarınızda anlam bütünlüğünü bozan ifadeler varsa bunları düzeltiniz. Hikâyenizi yazım ve noktalama kurallarına dikkat ederek gözden geçiriniz.

  • Cevap: Hikayem gayet başarılı oldu.

Paylaş

0 Yorum var "Meşeler metni cevapları ve soruları, Ekoyay Yayınları 6. sınıf Türkçe ders kitabı sayfa 10-11-12-13-14-15-16 "

Yorum Gönder