2013 10. Sınıf Dil ve Anlatım Ortalama Yükseltme Sınavı Soruları ve Cevapları


2- Aşağıdaki dizelerde altı çizili sözcüklerin türlerini yazınız.
Şu yalnızlık çıkmazında önümde niçin sen varsın?Neden her şey bir anda kayıyor,ben kayıyorum.

  1. okuyorlar” fiilinin kipini ve şahsını yazınız.

Sararan yapraklar yerlere dökülürken,içimden ağlamak gelir her zaman.’4) Yukarıdaki cümlede altı çizili fiilimsilerin türlerini yazınız..

5)Aşağıdaki cümlelerdeki fiillerin özne çatısına göre türlerini yazınız.
a)Cam kırıldı.
b)Leyla,tarağını alıp bir süre tarandı.

6) “güzel” sözcüğünü sıfat ve zarf olacak şekilde birer cümlede kullanınız.

7) Altlarında, ta aşağılarda dağlar, beldeler, denizler, adalar ve nehirler... Hepsi gölgeler hâlinde geçip gidiyordu... Atreju artık hiçbir şeye dikkat etmiyor, Güney Kehanet'ten bu yana sık sık yaptığı gibi binek hayvanını da dehlemiyordu. Önceleri sabırsızlanmıştı çünkü bir Uğur Ejderhası'nın sırtında Fantazya sınırlarının ötesine yani insanoğullarının yaşadığı dış dünyaya varmanın pek güç olmayacağını sanmıştı.” metninin anlatım türü nedir?

8) Eminim bugün yağmur yağabilir.
Birçok öğrenciler, son sınavda başarısız oldular.” cümlelerindeki anlatım bozukluklarını düzeltip cümleleri tekrar yazınız.

9) “Bu kadar zamandır görüşüyoruz.Onun gibisi az bulunur.İyi bir dosta benziyor.Bayrama doğru görüşeceğiz.Senin için güzel sürprizlerim olacak.Senle ben iyi bir dost olacağız…”cümlelerinden beş tane edat(ilgeç) bulup yazınız.

10a) Aşağıdakilerden hangisi lirik anlatımda kullanılmaz ? (5 puan)
A) Mecaz anlamlı sözcükler
B) Öznel ifadeler
C) Zıt anlamlı sözcükler
D) Doğrudan bilgi aktaran ifadeler
E) Soyut anlamlı sözcükler


b) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bileşik zamanlı eylem kullanılmamıştır? (5 puan)
A) Koşsa da artık arkadaşlarına yetişemezdi.
B) İçlerindeki eksikliklerin tümünü giderdi.
C) Çocuk ödevini yaparken rahat bırakılmalıydı.
D) Biraz daha erken kalksaydın daha iyi olurdu.
E) Hiçbir zaman hiç kimseye boyun eğmemişti.


Paylaş

0 Yorum var "2013 10. Sınıf Dil ve Anlatım Ortalama Yükseltme Sınavı Soruları ve Cevapları "

Yorum Gönder