11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı sayfa 219 Cevabı (Evrensel İletişim Yayınları)

11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı(Evrensel İletişim Yayınları)cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı (Evrensel İletişim Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı (Evrensel İletişim Yayınları)  Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 155, 156, 157, 158, 159, 160,161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı sayfa 219 Cevabı (Evrensel İletişim Yayınları)

Destek olabilmek İçin bir kez reklamlara tıklayabilirsiniz... Teşekkürler

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
A. Aşağıdaki cümlelerde yargı doğru ise yay ayraç içerisine “D”, yanlış ise “Y” yazınız.
  • • Söylevlerde dilin heyecan bildirme işlevi ve alıcıyı harekete geçirme işlevi bir arada kullanılır.   (D )
  • • Hatip sesleneceği toplumun psikolojik durumunu iyi tahlil etmeli, tepkilerini ve ilgilerini göz önünde bulundurmalıdır.            (D )
  • • Söylevlerde süslü, sanatlı bir anlatım kullanılmalı; düşünceler dolaylı olarak dile getirilmelidir.   (Y )
  • • Söylev söz ve sesle gerçekleştirilen bir sanat dalıdır.          (D )
  • • Söylevler bir konuda dinleyicileri bilgilendirmek amacıyla yapılan konuşmalardır.          (Y )
  • • Hamdullah Suphi Tanrıöver’in söylevleri “Zeytin Dağı” adlı eserinde toplanmıştır.          (Y )
B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları yanıtlayınız.
Hatiplik, evvela fikir yaratma ister; onsuz hitabet boş ve gülünç bir laf kalabalığından başka bir şey değildir. Sonra üslup; şeklini sadece kelimelerin seçilmesinden değil, cümle içinde başarılı bir tertipten de alan bir üslup ister. Daha sonra, insan ruhunu ve tabiatın insanlara dağıttığı bütün ihtirasları çok derin bir şekilde tanımak lazım gelir çünkü hatipliğin bütün kuvveti ve bütün gayesi dinleyicilerin ruhunu ya sakin­leştirmek ya da harekete geçirmek yolundadır. Hatibin, bunlara zarafet, cana yakınlık, normal insan duygu­sunu; hamle ve hücumlarda kesinlik ve atiklik, ilave etmesi de lazımdır; bunlar da uygunlukları kavrayan hassas bir seziş ve ince bir nezaketle olmak gerekir. Fazla olarak içinden münasip misaller seçebilmek için geçmiş zamanların bütün tarihini kafada bulundurmak, kanunlara ve medeni hukuka dair bilgiyi de ihmal etmemek icap eder.
1. Bu paragraftan aşağıdaki yargılardan hangisi çıkarılamaz?
A) İçinde düşünce barındırmayan sözün kuru gürültüden farkı yoktur.
B) Nutuklarda kelimelerin seçimi kadar kullanılan üslup da önemlidir.
C) Hatip, topluluğa vermeye çalıştığı duygu, düşünceye önce kendi inanmalıdır.
D) Başarılı bir hatip olabilmek için tarih, hukuk bilgisine sahip olmak gerekir.
E) İyi bir hatip dinleyicilerin psikolojik durumunu da göz önüne almalıdır.
CEVAP: D

2. Aşağıdakilerden hangisi söylevle konferans arasındaki temel farklılıklardan biridir?
A) Konuşmacının kişiliği        B) Dinleyicilerin durumu        C) Güdülen amaç
D) Konuşma süresi     E) Konuşulan ortam
CEVAP: C (olmalı)

3. Bilimsel toplantılarda, üniversitelerde yapılan; konuşmacıları farklı bilim ve bilgi dallarında uzman­laşmış kişiler olan konuşma türüdür. Bilimsel toplantıların açılış konuşmaları, bilimsel ödüllerin dağıtım törenlerinde yapılan konuşmalar bu türün örneklerini oluşturur.
Bu parçada sözü edilen nutuk türü aşağıdakilerden hangisidir?
A)    Siyasi nutuk B) Akademik nutuk C) Hukuki nutuk D) Askerî nutuk E) Dinî nutuk
CEVAP: B

4. Bugün bile onun coğrafyası her dilin çözemeyeceği çizgileri çok ötelere aşmaktadır. O, hâlâ Balkan­lardan Hint sınırlarına, Çin içerlerine, buzlu istep derinliklerine kadar her yerde konuşuluyor. Onun her bir lehçesi bir diyarı tutmuş, bir iklimi benimsemiş, orada kendinden olmayan dillere göğüs geriyor. Birçok yerde mektepsiz, bakımsız kalsa da halkın bağrında bir ruh zırhına bürünmüş olarak diri duruyor. Türkçe: Buyruklarını dili, yurt, yapı kuralların dili; ülkeler gibi denizleri de şanla aşmışların dili; toprağı işleyenlerin dili; beyinleri uyandıranların dili; sevgilerin dili; sızıların dili...
Yukarıdaki paragrafta dil hangi işleviyle kullanılmıştır?
A) Göndergesel işlev   B) Alıcıyı harekete geçirme işlevi C) Şiirsel işlev
D) Dil ötesi işlev         E) Heyecan bildirme işlevi
CEVAP: E

C) Aşağıdaki soruları cevaplayınız.
Benim anlayışıma göre içinde büyük bir şey bulunan bütün ilimler ve sanatlar hakkında bilgi edinme­miş bir insan, vasıfları tamam bir hatip olamaz. Nutka serilip yayılma imkânını veren, bütün bu müspet bilgilerin toplamıdır. Eğer hatip, çok iyi bildiği ve kavradığı realite temelleri üzerine dayanmazsa onun ha­tipliği tamamen boş ve hemen hemen çocukçasına bir söylenişten ibaret kalır.
    1. Bu parçaya göre bir hatipte bulunması gereken özellikler nelerdir?
      Hatip, iyi düşünen, çok okuyan, deneyim sahibi, gözlemleri ve sezgileri kuvvetli, ileri görüşlü olmalı, sözü etkili söylemeli, söylediklerini gerçeklerle bağdaştırmalı
        2. Söylevlerin genel amaçlarını belirtiniz.
          Söylevler (nutuk) dinleyenleri coşturmak, belli bir amaca yöneltmek, onlara bir duyguyu, düşünceyi, ülküyü aşılamak, önemli açıklamalarda bulunmak amacıyla yapılan coşkulu konuşmalardır.
          11. Sıınf Dil ve Anlatım Kitabı Cevapları
          3. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Sorularının Cevapları

          Paylaş

          0 Yorum var "11. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı sayfa 219 Cevabı (Evrensel İletişim Yayınları)"

          Yorum Gönder