12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.
12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 76
12.SINIF EDEBİYAT CEVAPLARI (MEVSİM YAYINLARI)
SAYFA 76
Temanın halkla ilişkisi: Tema bizzat halkın hayat ve inanç tarzına yaslanarak oluşturulmuştur.Temanın daha önce ele alınıp alınmadığı: Tema daha önce defalarca ele alınmıştır.
4. Şiirdeki söz sanatlarını bularak defterinize yazınız. Bu söz sanatlarının şiirde ne gibi görevler üstlendiklerini sözlü olarak ifade ediniz.
Şiirde Adem ve Havva’nın isminin geçmesi telmih( hatırlatma ) sanatına, “Gökteki öksüz dilim” ifadesinde hilal kastedilmiş ve açık istiare yapılmıştır. İkinci ikilikte tel, mızrap ve yay sözlerinin bir arada kullanılması ile tenasüp ( uygunluk ) sanatına başvurulmuştur. Bu sanatlar sayesinde şiirin imgesel dünyası ve derinliği zenginliğe kavuşturulmuştur.
Şiirde Adem ve Havva’nın isminin geçmesi telmih( hatırlatma ) sanatına, “Gökteki öksüz dilim” ifadesinde hilal kastedilmiş ve açık istiare yapılmıştır. İkinci ikilikte tel, mızrap ve yay sözlerinin bir arada kullanılması ile tenasüp ( uygunluk ) sanatına başvurulmuştur. Bu sanatlar sayesinde şiirin imgesel dünyası ve derinliği zenginliğe kavuşturulmuştur.
5. Şiirin dil ve söyleyiş özelliklerini Cumhuriyet Dönemi Türk şiiri açısından değerlendiriniz.
Şiir yalın dili ve söyleyişte günlük dile yaklaşmasıyla Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin bütün özelliklerini göstermektedir. Şiir dilde yalınlaşmanın ve sadeliğin güzel bir ifade edilmesidir.
Şiir yalın dili ve söyleyişte günlük dile yaklaşmasıyla Cumhuriyet Dönemi Türk şiirinin bütün özelliklerini göstermektedir. Şiir dilde yalınlaşmanın ve sadeliğin güzel bir ifade edilmesidir.
6. Şiirin temasını halkla olan ilişkisi bakımından yorumlayınız.
Şiirin teması ile halkın inanışları arasında paralellik vardır. Allah’ın evreni yaratması ve insanın bu evren içindeki çabalamaları, bizzat halk kültüründen esin almıştır. Sanat bizzat halkın içinden çıkmış ve gelişmiş bir alandır.
Şiirin teması ile halkın inanışları arasında paralellik vardır. Allah’ın evreni yaratması ve insanın bu evren içindeki çabalamaları, bizzat halk kültüründen esin almıştır. Sanat bizzat halkın içinden çıkmış ve gelişmiş bir alandır.
7. Sanat şiirinin ahenk ögelerini belirlemek için aşağıdaki soruları cevaplayınız.
a. Şiirin ses akışını (asanons, aliterasyon, kafiye) bulunuz.
”Ses vermez tellerin bensiz…/Mızrab yontar, yay yaparım!” mısralarında z ve s seslerinin kullanılması ile aliterasyon, “Gökteki öksüz dilimi” mısrasında ünlülerin uyumu ile asonans yapılmıştır. Şiirin tamamında ikiliklerin ikinci mısra sonlarında “yaparım” sözcükleri redif, bu sözcükten bir önceki sözcükler ise uyak olarak kullanılmıştır.
”Ses vermez tellerin bensiz…/Mızrab yontar, yay yaparım!” mısralarında z ve s seslerinin kullanılması ile aliterasyon, “Gökteki öksüz dilimi” mısrasında ünlülerin uyumu ile asonans yapılmıştır. Şiirin tamamında ikiliklerin ikinci mısra sonlarında “yaparım” sözcükleri redif, bu sözcükten bir önceki sözcükler ise uyak olarak kullanılmıştır.
b. Şiirin ölçüsünü tespit ederek bunun şiirdeki görevlerini sorgulayınız.
Şiir sekizli hece ölçüsüyle yazılmıştır. Bu ölçü şiire ritim kazandırmıştır.
8. Arif Nihat Asya’nın incelediğiniz şiiri hangi özellikleriyle günümüzde millî birliği ve bütünlüğü sağlamada bir araç olarak kullanılabilir? Yorumlayınız.
Bu şiir sanatın insanları etkilemesi etkisiyle milli birlik ve bütünlüğü sağlamada bir araç olarak kullanılabilir. Milli değerler etrafında doğanın bize verdiklerini sanat potasında eritmek, milleti bütünleştirmede faydalanılabilir bir unsurdur.
9. “Gökteki öksüz dilimi / Bayrağıma ay yaparım!” dizelerindeki millî ve tarihî unsurlar hakkındaki fikirlerinizi sözlü olarak ifade ediniz.
Bu iki mısra hem Milli Mücadele döneminin zorluklarının hem bayrağın ve hilalin simgelediği manevi değerlerin güzel bir ifadesidir. Türk milletinin tarih boyu simge olarak kullandığı hilale bu dizelerde vurgu yapılmıştır.
10. Sanat şiirinde halk şiirinden gelen hangi özellikler dikkatinizi çekmektedir? Defterinize yazınız.
Bu şiirde halk şiirine en yakın özellik hece ölçüsünün kullanılmasıdır. Mısraların sonunda kimi yerlerde yarım uyak kullanılması, dilde sadelik gibi unsurlar şiiri halk şiirine yaklaştırmaktadır.
Bu şiirde halk şiirine en yakın özellik hece ölçüsünün kullanılmasıdır. Mısraların sonunda kimi yerlerde yarım uyak kullanılması, dilde sadelik gibi unsurlar şiiri halk şiirine yaklaştırmaktadır.
11. Sanat şiirinin ait olduğu geleneği belirleyiniz.
Bu şiir halk şiiri çerçevesinde modern şiir geleneğine aittir.
Bu şiir halk şiiri çerçevesinde modern şiir geleneğine aittir.