11.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Cevapları (Evrensel İletişim Yayınları) Sayfa 135


SAYFA 135
HAZIRLANALIM
1. Okumanın faydaları nelerdir? Düşüncelerinizi açıklayınız.

1. Kitap okuma bir ilaçtır:
2. Kitap okuma hayatı sevdirir
3. Kitap okuma düşünceleri olgunlaştırır okuma; düşünceyi besleyen, geliştiren ve çabuklaştıran ana kaynaklardan biridir.
4. Kitap okuma stresi azaltır
5. Kitap okuma zihni açar, hantallıktan kurtarır
6. Kitap okuma güzel görmemizi sağlar
7. Kitap okuma bizi “bir bilen” yapar
8. Kitap okuyanın güvenilir bir çevresi oluşur
9. Bilgi dağarcığımızı ve kelime hazinemizi zenginleştirir.
10. Anlama gücümüzü ve konuşma yeteneğimizi kuvvetlendirir.
11. Genel kültürümüzü artırır. Etkin ve etkili bir insan olmanın yollarını açar.
12. Meslek hayatımızdaki başarı düzeyimizi yükseltir.
13. Dünyaya bakış açımızı değiştirir.
14. Toplumsal ilişkilerimizin kalitesini artırır.
15. Okul hayatındaki başarıları pekiştirir,
16. Hayal gücümüzü geliştirir.
17. Okumak haz duymaya, zihnimizi süslemeye, karar verme yeteneklerimizi geliştirmeye yarar. İnsanı olgunlaştırır, erdemli kılar.

2. Her konuda herkes aynı şeyi mi düşünür? Niçin?

Her insan aynı konuda aynı şeyi düşünemez. İnsan­ların eğitim ve kültür düzeyleri, psikolojik özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları, olaylara ve durumlara bakış açıla­rını belirler.

3. Çeşitli denemelerden alınan “Yazarlık bana sorarsanız bir yetenek işidir.”, “Bana sorarsa­nız kışın soba başı eğlencelerinin, tandır şenliklerinin pek iç açıcılığı yoktur.”, “Bence en büyük kötülüklerimiz en küçük yaşımızda belirmeye başlar.”, “Kanımca bunda eğitim ve öğretim yön­temlerimizin de büyük rolü olmuştu.” cümlelerindeki ortak özellik nedir?

Yazarlar, konuya kendi açılarından bakıyor, “bence, bana sorarsanız, kanımca” gibi ifadeler yazarın öznel değerlendirmeleridir. Nurullah Ataç’ın dediği gibi deneme “ben” ülkesidir.

4. Herhangi bir konuda yorum yapmak, kişisel görüşlerini ileri sürmek kişiye neler kazandırır?

Kişinin, olaylar ve durumları çözümleme yetisini geliştirmesini, düşünceler arasında ilişkiler kurabilmesini, güzel konuşma ve yazma becerisi kazanmasına ve geliştirmesini sağlar.

Paylaş

0 Yorum var "11.Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Cevapları (Evrensel İletişim Yayınları) Sayfa 135"

Yorum Gönder