10. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Nova Yayınları) Sayfa 16

10. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Nova Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 10. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Nova Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 10. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Nova Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.

10. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Nova Yayınları) Sayfa 16

10. Sınıf Türk Edebiyatı Nova Cevapları
 Sayfa 16
b) Süleyman Çelebi'ye ait yukarıdaki mesnevide Hz. Muhammed'in hayatı anlatılmaktadır. Eser, dinî konulu bir mesnevidir. Yukarıdaki şiirin yazıldığı dönemle ilgili neler söylenebilir?
Bu metindeki “Amine Hatun, Muhammed(s.a.v) Abdullah, rebi-ül evvel ayı,hayr’ül beşer, nur, üç melek, Kabe, tavaf, huri…” gibi sözcükler döneminin hakim zihniyetini yasıtmaktadır.
4) İslam medeniyetinin ve inancının izlerini parçada görmek mümkündür.Allah inancı, Peygamberimizin doğuşu gibi olaylar metnin zihniyetini yansıtmaktadır...

c) "Göç Destanı" ve "Mevlid" adlı eserden hareketle edebiyat tarihinin uygarlık tarihi içindeki yerini belirtiniz.

Toplumların maddî ve manevî varlıklarının; fikir, sanat çalışmalarıyla ilgili niteliklerinin tümüne uygarlık denir. İnsanlık binlerce yıllık bir uygarlık tarihine sahiptir. Edebiyat tarihi ise konusu insan olan ve edebî bir üslupla yazılmış bütün eserlerle ilgilenir. Geçmişten aldığı bu değerleri ve bilgileri gelecek kuşağa aktarır.  Aynı zamanda edebiyat tarihi gelecek kuşağın fikri yapısını oluştur ve böylece uygarlığın şekillenmesine yardımcı olur.
ANLAMA-YORUMLAMA

1. Kültür alanları ile ilgili farklı çalışma, kavram ve nesnelerin bir tarihi vardır. Bunların bütününü de uygarlık tarihi besler. Uygarlık tarihini besleyen kaynaklar nelerdir? Tespitlerinizi aşağıdaki tabloya yazınız.
tablonun cevabı için


2. Okuduğunuz edebî metinlerden hareketle bir dönem hakkında hangi yönlerden çıkarımlarda bulunabileceğinizi belirtiniz. Bu çıkarımların yapılması doğru mudur? Nedenini açıklayınız.
  • Dönemin sosyal olayları
  • önemin siyasi olayları
  • Dönemin ekonomik,idari,askeri, askeri vb. yapısı...
  • Dönemde hakim olan sanat anlayışı ve zevki....Bu çıkarımların yapılması doğrudur.Çünkü edebi metinler yazıldıkları dönemleri az çok yansıtır.
3. Edebiyat - tarih ilişkisini açıklayan bir paragraf yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınıza okuyunuz.

4. Şehzade Mustafa Mersiyesi'nin işlediği konu itibarıyla yazıldığı dönemi yansıtan tarihî bir belge olduğu söylenebilir mi? Tartışınız. Ulaştığınız sonucu belirtiniz.
Edebi metinler tarihi bir belge niteliği taşımaz. Edebi eserlerdeki amaç: dilin bütün imkanlarından faydalanarak ''estetik''bir metin oluşturmaktır.Tarihi metinlerde ise doğrudan bilgi vermek amaçlanır. Bir edebî eserin değişik bilim dallarının verilerinden faydalanması ona bilimsel bir özellik kazandırmaz. Çünkü edebî eser faydalandığı bilimin verilerini kendi süzgecinden geçirerek tekrar oluşturur. Bu oluşumda hayallere, duygulara da yer verilir. Hayalin, duygunun, öznelliliğin olduğu metinde bilimsel nitelik taşımaz. Bu yüzden edebi metinler belge olarak kullanılmaz.    

Paylaş

0 Yorum var "10. Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Nova Yayınları) Sayfa 16"

Yorum Gönder