11.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Lider Yayınları) Sayfa 29

11.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Lider Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 11.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Lider Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 11.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Lider Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz. 

11.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Lider Yayınları) Sayfa 29

SAYFA 29:
6. Etkinlik: İki gruba ayrılınız. Namık Kemal’in hayatı (birinci grup), sanatı ve sanat anlayışı hakkında (ikinci grup) bilgiler sununuz. Sunulan bilgileri defterinize yazınız.


1. Metni oluşturan birimleri belirleyiniz. Birimlerin kaçar dizeden oluştuğunu ve birimlere ne ad verildiğini söyleyiniz.
Metni oluşturan birimler beyittir.Beyit iki dizeden oluşur.Bu birimlere beyit denir
2. Metnin,
a. Uyaklarını bulunuz
"-ten" ler redif, "-et'ler tam kafiyedir.
b. Uyak şemasını çiziniz.
aa/ba/ca/da/ea/fa/ga/ha/ıa/ia/ 
3. Metinde ritmin hangi ölçüyle sağlandığını söyleyiniz.
Aruz ölçüsüyle...
4. Namık Kemal’in “Hürriyet Kasidesi”ndeki söyleyiş tarzı ile kasidenin yazıldığı dönem arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.
Namık Kemal'in kasidesinde hürriyetten bahsedilmesi, dönemin yönetiminin eleştirilmesi, nazım şekli aynı kalmakla birlikte içeriğinin değiştirilmesi   şiirlerin yazıldığı ortamın zihniyetiyle, yani edebî, siyasi ve sosyal özellikleriyle yakından ilgilidir.
5. Metnin temasını belirleyiniz.
Hürriyet sevgisi
6. Metnin temasını oluşturan yapı unsurları nelerdir?
Metin beyitlerden meydana gelmiştir.
7. Metin organik bir bütünlük göstermekte midir? Bu bütünlüğün oluşmasında temanın ne tür bir işlevi vardır?
Göstermektedir, çünkü birimler aynı tema etrafında oluşuturulur.
8. Metni oluşturan birimler arasında ses ve anlam bakımından nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.
Birimlerin son dizesi kendi aralarında uyaklıdır, aruz ölçüsüyle ritim sağlanmıştır.Metin, ses ve anlam kaynaşmasından meydana gelen birimlerden oluşur.
9. “Vatan”, “hürriyet” kavramlarına Namık Kemal nasıl bir anlam yüklemiştir? Namık Kemal’in vatan ve hürriyet kavramlarına yüklediği anlamlar dönemin genel zihniyeti ile mi yoksa şairin kişisel tutumuyla mı ilgilidir?
Namık Kemal'e göre vücudun mayası, vatan toprağıdır;ve vücut vatan uğruna toprak olsa en ufak bir üzüntü duymayacaktır.Şair hürriyeti büyüleyici olarak görüyor ve hürriyet mücadelesi "korkulu ateş de olsa" bundan asla vazgeçmeyeceğini söylüyor.Yüklenilen bu anlamlar dönemin genel zihniyetidir."Hürriyet" teması Tanzimat döneminin ana unsuru olduğu için döneminin tarihi ve sosyal,siyasi gerçekliğiyle ilişkilidir.
10. Metnin son beytini düz yazı biçiminde okuyarak Namık Kemal’in kime seslendiğini belirtiniz.
Millete sesleniyor.
11. Metnin teması, Namık Kemal’in duygu ve düşünceleri hakkında hangi ipuçlarını vermektedir?
Namık Kemal, doğru bildiğini söylemekten çekinmeyen bir yazardır. Vatanını ve hürriyetini çok sevdiği için, ülkenin içinde bulunduğu zor şartlardan kurtarılması için elinden gelen her türlü gayre­ti göstermiştir. Devrin siyasi kişileriyle de irtibatı olan şair, hükümeti yanlış icraatları sebebiyle eleştirmiştir. Bu eleştiri onun dürüst bir insan olduğunu gösterir. Şiirinde de dediği gibi, makam, mal mülk ve şöhret için alçalmamış, hak bildiği yolda hiçbir şeyden korkmadan dosdoğru ilerlemiştir. Ona göre Avrupalıların Osmanlı'ya göre bazı teknik üstünlükleri vardır. Bu teknik üstünlüğü onlardan alırsak, biz­deki "hamiyet" mayası bizi onlardan daha zengin ve üstün yapacaktır. Bu amaçla yazdığı yazılarda ülkenin İslam birliği içinde refaha kavuşabileceğini, ülkenin ırk olarak farklı köklerden gelen milletlerinin tek bir potada, yani din potasında birleşebileceğine inanmış bir fikir adamıydı. Ayrılıkları değil, birlik olabileceğimiz yönlerimizi hep en üstte tutmalıyız. Namık Kemal, bu ideali uğrunda pek çok eser yaz­mıştır.12. Şiirde ağırlıklı olarak hangi edebiyat akımının etkisi görülmektedir? Metinden örnekler vererek açıklayınız.
Romantizm akımı...
13. Atatürk’ün çağdaşlaşma ve uygarlaşmayla ilgili yaptığı yeniliklerle metinde geçen “hürriyet, istikbâl” gibi kelimeler arasında bir bağ kurulabilir mi? Niçin?
Kurulabilir, çünkü Atatürk bireysel özgürlüğe önem vermiş ve bu konuda birçok yenilik yapmıştır.
14. Daha önce yaptığınız etkinliklerden de yararlanarak Namık Kemal’in fikrî ve edebî yönü hakkındaki düşüncelerinizi açıklayınız.
15. “Vatan” ve “hürriyet” kavramları günümüzde de evrensel değerler arasında mıdır? Niçin?
Evrenseldir, çünkü hürriyet tü dünya insanlığını ilgilendirmektedir.
7. Etkinlik: Üç gruba ayrılınız. Grup sözcülerinizi seçiniz. Şiirin 3. beytini (birinci grup), 5. beytini (ikinci grup) ve 12. beytini (üçüncü grup) defterinize yazınız. Beyitlerin sizde uyandırdığı duyguları dile getiren birer yazı hazırlayınız. Yazılardan birkaçını arkadaşlarınızla paylaşınız.

Paylaş

0 Yorum var "11.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Lider Yayınları) Sayfa 29"

Yorum Gönder