12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 61

12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz. 

12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 61

SAYFA 61
Anlama-Yorumlama
Git ve Hatırlama şiirlerini ses, yapı, ahenk ve tema bakımlarından karşılaştırınız. İki örnekten yola çıkarak Millî Edebiyat Dönemindeki Türk şiiriyle Cumhuriyet Döneminde öz şiir anlayışını devam ettiren Türk şirinin ortak ve farklı taraflarını maddeler hâlinde defterinize yazınız.
Burada iki şiirde de ses ve ahenk bakımından kuvvet görmekteyiz. İki şiirin teması da aşktır. Milli Edebiyat Dönemi ile Öz Şiir anlayışının görüşleri dilde sadelik konusunda ortaktır. Öz Şiir Hareketi Milli Edebiyattaki ahenk unsurlarını bir adım öteye taşımıştır. Milli Edebiyatta görülen toplumsal temalar Öz Şiirde yerini bireysel temalara bırakmıştır. Öz Şiirde görülen imgesel anlatım ve gizemciliğe Milli Edebiyat şiirinde rastlanmaz.Milli Edebiyatta sanat toplum içinken Öz Şiirde sanat sanat içindir.

2. Şiirdeki gizem duygusunun anlama kattığı derinliği gizemcilik üzerine yaptığınız araştırmalarınızdan faydalanarak açıklayınız.
Gizemcilik sayesinde şiirin ihtiyaç duyduğu yarı belirsiz ortam sağlanmış olur. Böylece şiir okurun hayal gücüne seslenir ve kimi gizemlerin yarattığı boşlukları okurun kendisinin doldurmasını sağlar. Böylece okur şiiri daha fazla hisseder ve içselleştirme fırsatı bulur.

3. Cumhuriyet Dönemi Türk şiirine Millî Edebiyat Dönemi şiirinin yapmış olduğu katkıları tartışınız. Tespitlerinizi defterinize yazınız.
Milli Edebiyat Dönemi şiiri Türk şiirinde bir devrimi ifade eder. Şiirin konusunun genişletilmesi ve toplum gerçekliklerine yönelmesiyle şiir hayatın içinden bir değer haline gelmiştir. Ayrıca bu dönem şiirinin kattığı toplumsal duyarlılık ile şiir toplumu şekillendirmenin lokomotiflerinden biri olmuştur. Burada bir diğer önemli nokta da Milli Edebiyatın fikir bakımından Cumhuriyet rejimini ve anlayışını hazırlamış olmasıdır. Edebiyatta yenilik, eskiden kopma, dilde sadeleşme gibi vasıflarla Milli Edebiyat şiiri Cumhuriyet Devri şiirine zemin oluşturmuştur.

4. Öz Şiir (Saf Şiir) Anlayışını Sürdüren Şiir (1920-1940) başlığı altında verilen şiir örneklerinden yararlanarak öz şiir anlayışını savunan şairlerin şiire özgü nasıl bir düşsel âlem kurduklarını anlatınız.
Öz Şiir bireysel bir şiir alemi kurmuştur. Burada metafizik konular, hayal, belirsizlik, özlem gibi konular ele alınmıştır. Şiirler de bu temalara  göre ince duygulanımları anlatmıştır. İdeolojileri dışlamaları ve insan doğasının evrensel özelliklerini incelemeleri önemlidir. Şiirler genelde soyut kavramlar etrafında ve adeta dumanlı bir atmosferde verilir.

Etkinlik
Fransız sembolist sanatçılarının Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı şairleri üzerinde en çok hangi noktalarda etkili olduklarını belirleyip sınıfta tartışınız. Tespitlerinizi defterinize yazınız.
Fransız sembolistleri dili her şeyi üstün tutmaları bakımından, kullandıkları sanat akımları ( sembolizm, gizemcilik, empresyonizm vs.) ve nazım biçimleri ( sone, terza rima) bakımından, işledikleri bireysel temalar bakımından etkilemiştir.

Paylaş

0 Yorum var "12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 61"

Yorum Gönder