12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) cevaplarını ridkes.blogspot.com aracılığıyla kolayca temin edebilirsiniz. 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) aynı şekilde çözümünü bulamadığınız etkinliklerin çözüm yollarını bu sayfamızdan takip edebilirsiniz. 12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100 ve diğer Ders kitabı sayfalarına ve diğer birçok kitabın etkinlik çözümlerine sayfamızdan göz atabilirsiniz.
12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 63
SAYFA 63
5. Aşağıdakilerden hangisi Yedi Meşale topluluğunun tek hikâyecisidir?
5. Aşağıdakilerden hangisi Yedi Meşale topluluğunun tek hikâyecisidir?
A. Kenan Hulusi Koray B. Yaşar Nabi Nayır C. Cevdet Kudret Solok
D. Yusuf Ziya Ortaç E. Ziya Osman Saba
6. Aşağıdakilerden hangisi öz şiir anlayışını sürdüren şairlerin ortak özelliklerinden biri değildir?
A. Şiirlerde ritim önemli olduğundan asonans ve aliterasyonlar kullanılmıştır.
B. Şiirde musiki etkisi uyandırmak için kelime seçimine önem verilmiştir.
C. Şiir, yüce bir ifade vasıtası olduğu için şiirin tek gayesinin sanat olması savunulmuştur.
D. Toplumun vazgeçilmez gerçeklerini dile getirmenin şiirin vazifesi olduğu düşünülmüştür.
E. Şiirde, anlamdan çok hislere ve duyuş tarzına önem verilmiştir.
7. Aşağıdaki yazar-eser eşleştirmelerini uygun biçimde yapınız.
Ziya Osman Saba ( ÇOCUKLUĞUM )Ahmet Muhip Dıranas ( GÖLGELER )Necip Fazıl Kısakürek ( BEN VE ÖTESİ )Ahmet Hâşim ( PİYALE )Ahmet Hamdi Tanpınar ( EŞİK )
Etkinlik
Nâzım Hikmet’in fikrî yönü ve edebî dünyası hakkında bir araştırma yapınız (67. sayfadaki 17. soruya
yöneliktir.). Şairin Memleketimden İnsan Manzaraları, Açların Gözbebekleri, Makinalaşmak, Davet,
Sanat Telakkisi isimli şiirlerini bulunuz (64. sayfadaki okul dışı etkinliğe ve 67. sayfadaki 6. etkinliğe
yöneliktir.).
NAZIM HİKMET (1901-1963)
EDEBİ KİŞİLİĞİ-SANAT ANLAYIŞI
- Nâzım Hikmet, hece vezniyle yazdığı ilk şiirlerini Yeni Mecmua, İnci, Ümit ve Celal Sahir (Erozan)’ın çıkardığı Birinci Kitap, İkinci Kitap vb. dergilerinde yayımlamıştır.
- Serbest nazmın ve toplumcu şiirin öncüsüdür.
- Günümüzün pek çok şairini bu yönüyle etkilemiştir.
- Fütürist akımın Türk edebiyatındaki temsilcidir.
- Şiirlerini siyasi düşüncelerini yaymada araç olarak kullanmıştır.
- İlk şiirlerinde hece ve aruz ölçüsünü kullanmakla beraber sonraki dönemde içerik ve biçim bakımından özgün şiirler yazmıştır.
- Türkçenin ses özelliklerinden yararlanarak serbest nazıma geçişinde gelecekçi Rus şairMayakovski'nin etkisi olmuştur.
- Sanatı yalnız aydınlara yönelik bir etkinlik olarak görmeyip halka yaklaştırmıştır.
- Divan ve Halk şiiri söyleyişlerini çağdaş bir anlayış içinde eritmiştir.
- Nazım Hikmet denince akla öncelikle ölçüsüz, yerine göre sık ve seyrek uyaklar, uzun dizelerin ardından gittikçe kısalan kırık dize kümeleri gelir.
- Genellikle ilk dize büyük harfle başlar sonraki dizeler büyük harfle başlamaz.Kimi zaman sözcükler bölünerek uyak oluşturulur.
- Nâzım Hikmet, Moskova’da ölmüştür. (3 Haziran 1963).
- Nazım Hikmet’in mezarı Moskova’da bulunmaktadır.
Etkinlik
Serbest müstezat hakkında araştırma yapınız (64. sayfadaki 2. soruya ve 66. sayfadaki 3. etkinliğe
yöneliktir.).
Türk Edebiyatına Fransız sembolistlerinin etkisiyle Servet-i Fünun döneminde girmiştir. Geleneksel müstezat nazım şeklinin bozulmuşu görünümündedir. Aruzun her kalıbı kullanılır. Uzun ve kısa dizelerin karışık olarak dizilmesiyle oluşur. Kısa dizelerin ölçüleri uzun dizelerin ölçülerinin birer parçasıdır. Belli bir uyak ve bent düzeni yoktur. Uyaklı, ölçülü örneklerine de uyaksız, ölçüsüz örneklerine de rastlanır. Uzun ve kısa dizeler şiire belli bir düzen içinde de düzensizlik içinde de yerleşebilir. Ölçüsüz ve uyaksız serbest şiirin hazırlayıcısı olmuştur.
Türk Edebiyatına Fransız sembolistlerinin etkisiyle Servet-i Fünun döneminde girmiştir. Geleneksel müstezat nazım şeklinin bozulmuşu görünümündedir. Aruzun her kalıbı kullanılır. Uzun ve kısa dizelerin karışık olarak dizilmesiyle oluşur. Kısa dizelerin ölçüleri uzun dizelerin ölçülerinin birer parçasıdır. Belli bir uyak ve bent düzeni yoktur. Uyaklı, ölçülü örneklerine de uyaksız, ölçüsüz örneklerine de rastlanır. Uzun ve kısa dizeler şiire belli bir düzen içinde de düzensizlik içinde de yerleşebilir. Ölçüsüz ve uyaksız serbest şiirin hazırlayıcısı olmuştur.
Etkinlik
SERBEST ŞİİRİN ÖZELLİKLERİ
1. Ölçüsüz ve uyaksız yazılan, belli kurallara bağlı olmayan şiirlerdir.
2. Edebiyatımızda serbest şiire geçiş üç aşamada olmuştur.
Birincisi, ölçülü ve uyaklı "serbest müstezat" biçimi;
ikincisi, ölçüsüz ama uyaklı serbest şiir;
üçüncüsü ölçüsüz ve uyaksız serbest şiir.
3. Türk edebiyatında serbest nazım, Cumhuriyetten sonra gelişmiştir.
* Serbest şiirde dizelerin uzunluk kısalıkları, uyak, redif, uyak düzeni, nazım birimi gibi nazmın bağlayıcı unsurları önemsenmez. Hatta bu unsurlardan mümkün olduğunca kaçılır.Ama tamamenkafiyesiz ve redifsizdir de diyemeyiz.
* Serbest şiirde bu şekil serbestliğinin yanı sıra içerik bakımından da bir serbestlik vardır. Hemen her konuda şiir serbest olarak yazılır. Konu sınırsızdır.
* Serbest şiir, ismindeki "serbest" kelimesinin manası gibi "kuralsız" bir şiir değildir. Şiirdeki ses ve ahenk unsurları çok uyumlu bir şekilde sağlanmaktadır.
* Serbest şiir Türk edebiyatına Servet-i Fünun döneminde Batı edebiyatından alınarak yeni Türk şiirine uygulanmış bir biçimdir.
1. Ölçüsüz ve uyaksız yazılan, belli kurallara bağlı olmayan şiirlerdir.
2. Edebiyatımızda serbest şiire geçiş üç aşamada olmuştur.
Birincisi, ölçülü ve uyaklı "serbest müstezat" biçimi;
ikincisi, ölçüsüz ama uyaklı serbest şiir;
üçüncüsü ölçüsüz ve uyaksız serbest şiir.
3. Türk edebiyatında serbest nazım, Cumhuriyetten sonra gelişmiştir.
* Serbest şiirde dizelerin uzunluk kısalıkları, uyak, redif, uyak düzeni, nazım birimi gibi nazmın bağlayıcı unsurları önemsenmez. Hatta bu unsurlardan mümkün olduğunca kaçılır.Ama tamamenkafiyesiz ve redifsizdir de diyemeyiz.
* Serbest şiirde bu şekil serbestliğinin yanı sıra içerik bakımından da bir serbestlik vardır. Hemen her konuda şiir serbest olarak yazılır. Konu sınırsızdır.
* Serbest şiir, ismindeki "serbest" kelimesinin manası gibi "kuralsız" bir şiir değildir. Şiirdeki ses ve ahenk unsurları çok uyumlu bir şekilde sağlanmaktadır.
* Serbest şiir Türk edebiyatına Servet-i Fünun döneminde Batı edebiyatından alınarak yeni Türk şiirine uygulanmış bir biçimdir.
0 Yorum var "12.Sınıf Edebiyat Kitabı Cevapları (Mevsim Yayınları) Sayfa 63"
Yorum Gönder