''Türkiye'nin göz bebeğiyim''

İpek Şenoğlu, İstanbul Cup uluslararası'nda Türkiye'nin göz bebeği olduğunu söyledi
ENKA Arena'da 26 Temmuz-1 Ağustos tarihleri arasında gerçekleştirilecek Sony Ericsson WTA Tour İstanbul Cup uluslararası bayanlar tenis turnuvası öncesinde İpek Şenoğlu, organizasyonu ve Türk tenisinin geleceğini AA muhabirine değerlendirdi.Milli raket Şenoğlu, İstanbul Cup'ın ABD Açık öncesinde yapılan Amerika seri turnuvalarından Stanford ile çakıştığını, ancak İstanbul'un kendisi için daha önemli olduğunu belirtti.İstanbul Cup'ın Türkiye için öneminin büyük olduğunu ifade eden Şenoğlu, ''İstanbul Cup, Türkiye'nin göz bebeği, ben de Türkiye'nin göz bebeğiyim. Benim orada olmamam olmaz. Allah sağlık verirse oynamak istiyorum. Benim için puan açısından Stanford'da oynamak belki daha iyi olabilir ama İstanbul Cup, Türkiye için çok önemli bir organizasyon. Bence İpek Şenoğlu'nun orada oynaması yakışır'' dedi.-İSTANBUL CUP'IN GELİŞİMİ-2005 yılından bu yana düzenlenen İstanbul Cup'ın gelişim sürecini de değerlendiren milli raket, sporcu açısından kendisinin lokomotif olduğunu, ardından Marsel (İlhan), Çağla (Büyükakçay), Pemra (Özgen) gibi genç tenisçilerin geldiğini kaydederek, İstanbul Cup'ın da organizasyon açısından aynı süreçten geçtiğini öne sürdü.Şenoğlu, ''Bundan 5 sene önce ben ilk defa Grand Slam oynama şansım doğduğunda, kimse inanmadı. Sonra ana tablo oynayıp, başarılı olmaya başladım. Arkadan Marsel geldi, eleme oynadı. Bu biraz lokomotif işi gibi. İstanbul Cup'ta öyle. 10 bin, 25 bin, 50 binlik organizasyonlarla başladı. İlk seneler biraz bocaladık. Çok normal. Yıllar geçtikçe daha güzel organizasyonlar yapılıyor'' diye konuştu.Türk halkının turnuvaya ilgisinin sorulması üzerine İpek Şenoğlu, ''Türk halkı da yavaş yavaş bunun ne kadar önemli bir organizasyon olduğunun farkına varıyor. Biliyorsunuz, 2011-2012-2013 yıllarında İstanbul'da Dünya Şampiyonası var. Dolayısıyla Türk seyircisinin de bilinçlenmesi açısından son derece önemli bu organizasyon. Biz de bilinçlenmeleri için elimizden geleni yapıyoruz'' yanıtını verdi.-TÜRK TENİSİNİN GELECEĞİ-Türk tenisinin geleceğine de değinen başarılı sporcu, arkadan destek kuvvet geldiğini belirterek, ''Eskisi gibi değil. Benim yaşadığım zorluklarla şu anki gençlerin yaşadığı zorluklar bir değil. Bu bir çark. Onların niye şansı var diye bakmıyorum. Ben bir şeyleri yapmasaydım onlara bu şanslar verilmeyecekti. Tek umduğum şey, onların bu şansı arkadan gelenler için iyi değerlendirmeleri. Onların görevi benden daha iyisini yapmak, arkadan gelenlere daha çok destek verilsin. Ben görevimi yaptım, yapıyorum'' ifadelerini kullandı.İpek Şenoğlu kendisinin hiçbir zaman ''Başarılı olanı aşağı çekelim'' gibi mantalitesinin olmadığını ve bunlara takılmadığı için bugün bu noktaya gelebildiğini söyledi.-''FEDERASYONUN DESTEĞİ ÖNEMLİ''-''Benim isteğim Türk tenisinde önümüzdeki yıllarda Türkiye'deki potansiyelin ortaya çıkabilmesi. Bunun için Türkiye Tenis Federasyonu (TTF), yeni federasyon son bir senedir, Kasım'dan beri, ben de dahil olmak üzere sporcularının turnuvalardaki giderlerini destekliyor'' diyen Şenoğlu, kendisinin yıllarca bu destekten mahrum kaldığını hatırlattı.Gençlerin kendisini örnek aldığından söz eden milli raket, bu konudaki sözlerini şöyle sürdürdü:''Bir ara yıllarca turnuva desteği alamadım. Hep sorun oldu. Gençler bakıyordu. (İpek abla sen Türkiye'de rekorlar kırarken, bu sorunları yaşıyorsan biz niye tenis oynayalım) diyorlardı. Haklılar. İpek ablanın süper imkanları olması lazım ki, onlar da özensin. Böyle gelişiyor. Basketbolda da öyle oldu. İbrahim (Kutluay) çıktı, iyi oynadı, iyi arabalar kullandı. Herkes basketbol oynamaya başladı. Federasyonun beni ve diğer profesyonel sporcuları desteklemesi çok önemli. Bizler başarılı oldukça özeniliyor. Federasyon profesyonel tenise destek veriyor, bunun meyvelerini önümüzdeki senelerde alacaktır diye düşünüyorum.''-GENÇ RAKETLERE UYARILAR-Federasyonun vermiş olduğu desteğin yanı sıra gençlerin de bu fırsatları iyi değerlendirmesi gerekliliğine dikkati çeken İpek Şenoğlu, şunları kaydetti:''Gençler de onlara sunulan fırsatların farkında olurlar. İnşallah devam ederler. Bazı ülkelerde çok mücadele etmeden bir şeyler verildiğinde, bu sefer ters tepebiliyor. O yüzden ben abla olarak, bayan tenisinde genç nesile vaktim ve enerjim yettiği sürece onları doğru yolda gitmeleri için uyarıyorum. Ben ancak öneri verebilirim. Herkes görevini yapıyor. Ben onlara tecrübelerimi aktarırım, değerlendirmek onlara kalmış.''

Paylaş

0 Yorum var "''Türkiye'nin göz bebeğiyim''"

Yorum Gönder